• Anonym (utanf­ör)
    Äldre 20 Dec 00:14
    5358 visningar
    27 svar
    27
    5358

    Som singelförälder blir jag aldrig inbjuden av gifta med barn

    Är singelförälder sen en tid tillbaka. Nu är det tredje vintern som jag försökt få ihop en skidsemester med andra familjer och deras barn: Det är omöjligt. Uppenbarligen vill inte gifta par med barn umgås med singelföräldrar med barn.
    Mina vänner som är gifta frågar bara andra gifta - med barn. Trots att jag frågat förr är det ingen som tänker på att fråga mig och mina barn. 
     
    Ni som väljer att inte göra detta, vad är anledningen? Jag kan verkligen inte förstå det. Vi ska åka skidor och dricka te i stugan på kvällen. Måste det finnas två av varje kön i stugan? Vi ska väl inte ha sex ihop liksom. 

    Detta ser likadant ut när gäller nyårsfirande, middagar hemma osv. Jag blir ALDRIG tillfrågad. Samma sak där. Varför inte? Varför är folk så jävla snåla på att bjuda in oss singelföräldrar? Blir det jobbigt med en mamma för mycket vid matbordet? 

    Måste par umgås med par???

    Jag fattar verkligen ingenting. 

  • Svar på tråden Som singelförälder blir jag aldrig inbjuden av gifta med barn
  • Anonym (Been there done that)
    Äldre 20 Dec 01:00
    #1
    +3

    Kvinnan i relationen bestämmer. En ensamstående mamma är alldeles för osäkert kort att bjuda med. Hennes man kan ju bli Intresserad...

  • Äldre 20 Dec 01:26
    #2

    Jag är också singel förälder har liknande erfarenhet. Jag har också utvärderat vilka som är riktiga vänner. Verkar inte som de är de som inte bjuder in dig.

  • Anonym (Jag hade bjudit dig)
    Äldre 20 Dec 02:59
    #3

    Skit stil tycker jag!

    Jag har varken man eller barn, dock en hund och brev precis singel så close enough.

    Tycker det är dålig stil och OM jag hade haft man och barn och du hade vart min vän så hade jag bjudit med dig på allt. Kanske hjälpt dig ragga upp nån på after skiin ;)

    Tycker du bör söka efter fler vänner! Lycka till!

  • Anonym (utanf­ör) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 04:48
    #4
    Anonym (Been there done that) skrev 2017-12-20 01:00:36 följande:

    Kvinnan i relationen bestämmer. En ensamstående mamma är alldeles för osäkert kort att bjuda med. Hennes man kan ju bli Intresserad...


    Ja det är såklart kvinnan som bestämmer i mina fall då det är de som är mina vänner. Men det känns ju sjukt att de ens skulle ha den tanken. Men så kanske det är. 
  • Anonym (utanf­ör) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 04:49
    #5
    karolina17 skrev 2017-12-20 01:26:05 följande:

    Jag är också singel förälder har liknande erfarenhet. Jag har också utvärderat vilka som är riktiga vänner. Verkar inte som de är de som inte bjuder in dig.


    Vi umgås bara "själva" dvs utan deras män. Sen har de bjudningar och reser med andra gifta par. 
  • Anonym (utanf­ör) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 04:49
    #6
    +1
    Anonym (Jag hade bjudit dig) skrev 2017-12-20 02:59:53 följande:

    Skit stil tycker jag!

    Jag har varken man eller barn, dock en hund och brev precis singel så close enough.

    Tycker det är dålig stil och OM jag hade haft man och barn och du hade vart min vän så hade jag bjudit med dig på allt. Kanske hjälpt dig ragga upp nån på after skiin ;)

    Tycker du bör söka efter fler vänner! Lycka till!


    Tack vad gulligt sagt :)
  • modsey
    Äldre 20 Dec 06:17
    #7

    Japp minns det precis så när jag var själv. Inte från alla men mpnga.

    Kändes som de gärna umgicks med oss på dagen i lekpatken eller badhuset. Sen åkte de hem på fredagskvällen och umgicks med andra par.

    Riktigt trist.

    Nu var tack o lov inte alla så och jag valde bort de som agerade så och minns att när jag gick en fråga av en gammal vän om just badhuset på lördag dag o hon undrade varför jag sa nej har faktiskt ingen lust. Så sa jag som det var.

    Vi träffades inget mer

  • Anonym (Anon)
    Äldre 20 Dec 06:29
    #8
    Anonym (utanför) skrev 2017-12-20 04:49:22 följande:

    Vi umgås bara "själva" dvs utan deras män. Sen har de bjudningar och reser med andra gifta par. 


    Känner verkligen igen det där! Jag har inga barn men är singel sedan länge. Umgås med mina väninnor själv på restaurang etc OCH blir ibland hembjuden på middag som ensam gäst samt bjuder själv hem dem + man och barn. Dock blir jag aldrig bjuden när det är nyår, midsommar, kräftskiva etc. Vid större tillställningar med fler gäster tycks det vara par enbart som gäller..

    Har försökt vara proaktiv och själv bjuda in istället. Kräftskiva går det att få hem par men nyår och midsommar tycks omöjligt.
  • Ess
    Äldre 20 Dec 07:01
    #9
    Anonym (utanför) skrev 2017-12-20 04:48:19 följande:
    Ja det är såklart kvinnan som bestämmer i mina fall då det är de som är mina vänner. Men det känns ju sjukt att de ens skulle ha den tanken. Men så kanske det är. 
    Jag tror inte att det är så de tänker, utan att de vill bjuda hem par för att båda ska ha utbyte av besöket.
    Min pappa reste mycket och det var aldrig någon som bjöd hem bara mamma. När de hörde att pappa inte var hemma så sa de att ni kan ju komma när xx är hemma.
  • Äldre 20 Dec 07:06
    #10

    Vi umgås inte med några singelföräldrar men med flera singlar som är en naturlig del på fester.

Svar på tråden Som singelförälder blir jag aldrig inbjuden av gifta med barn