• Anonym (Irriterad)

    Snåla saker folk gjort ni chockas över?

    Har ni varit med om snåla saker folk gjort? Jag kan börja:

    Jag och min man bjöd hem ett annat par till middag. Vi serverade oxfilé med potatisgratäng och bearnaisesås och sallad. Till det bjöd vi på en fin flaska vin. Vi åt gott och hade det trevligt. Så säger tjejen i det andra paret att de ville bjuda på middag och att vi nästa gång skulle äta hos dem. Trevligt tyckte vi. När vi kom hem till dem och skulle äta serverade de fläskfilé med klyftpotatis och grönpepparsås, sallad, en flaska vin (som var mycket billigare än det vi köpte) och en flaska coca-cola. De sa att de var osäkra på vilket vin vi gillade men de tyckte det vinet verkade gott. Jag och min man var måttligt besvikna på maten och drycken. Våran middag var jättefin och dyr och tillbaka får vi ynka fläskfilé med klyftpotatis, sås och sallad samt billigt vin och en flaska läsk! Behöver jag säga att vi inte ville fortsätta bjuda på middag efter detta?

  • Svar på tråden Snåla saker folk gjort ni chockas över?
  • Anonym (b)

    Vad skulle de ha bjudit på för att ni skulle bli nöjda?
    För övrigt säger inte priset på vin så mycket om smaken.

  • Anonym (Irriterad)

    Kanske entrecote eller något i den stilen om man inte har råd med oxfilé. Vinet var inte så gott, så det blev att vi drack coca-cola till maten..

  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (qwerty) skrev 2017-12-29 15:47:15 följande:

    April är om tre månader.


    Vad har det med saken att göra?
  • Trängtar efter dig

    Hade de varit snåla hade de väl inte bjudit in er alls? Jag tycker att fläskfilé är mycket godare än oxfilé. De kanske också tyckte det? :)

  • Anonym (X)

    Dricker man hellre cola än vin till maten är man knappast nån vinkännare.

  • tvillingmammaVastmanland

    Det var väl en fin middag de bjöd på?

    Det snåla är väl i så fall om ni tycker det var snålt.

  • Anonym (b)
    Anonym (Irriterad) skrev 2017-12-29 15:48:35 följande:

    Kanske entrecote eller något i den stilen om man inte har råd med oxfilé. Vinet var inte så gott, så det blev att vi drack coca-cola till maten..


    Så det är priset på maten som har betydelse?
    Även om jag stött på ett fåtal människor som resonerar så så har jag svårt att tro att man kan vara så knäpp i verkligheten.
  • ttr

    Oj då) Bara att skicka en faktura för mellanskillnaden plus saftig påslag för er lidande))

Svar på tråden Snåla saker folk gjort ni chockas över?