• VirgoL­eo
    Äldre 30 Dec 23:20
    1990 visningar
    8 svar
    8
    1990

    Om du får drömma fritt

    Om du får drömma helt fritt, utan begränsningar; vad skulle du då göra med ditt liv?

    Vilket är drömyrket? Sitta och väva hela dagarna? Fika? Måla om möbler? Bo på ett kryssningsfartyg? Jobba som stuntman?

    Berätta! :)

  • Svar på tråden Om du får drömma fritt
  • Äldre 30 Dec 23:26
    #1

    Får väll vara så tråkig och säga att jag redan har mitt drömjobb. Jobbar som servitör (på sommaren) och bartender på en pub (resten av året).

  • Äldre 30 Dec 23:52
    #2

    Haha jag skulle välja samma liv som nu fast upphöjt några snäpp. Jag skulle jobba max halvtid, faktiskt med samma yrke som nu men med ultimata förutsättningar, och bo centralt i ett stort fint hus där vi kunde ha gott om plats för vänner och familj men då skulle vi gärna ha råd med städhjälp så att vi båda föräldrar ändå har mycket tid för att hitta på saker med vårt barn. Om vi hade mycket pengar skulle jag även skaffa en riktigt fin tävlingshäst och ha råd att ha den fullinackorderad så att jag bara behöver rykta och rida, inte det tråkiga såsom mocka, lägga upp foder, släppa in och ut hästar bl.a. bl.a. som jag gjorde i alla år jag när jag hade egen häst innan jag fick barn. Sedan skulle jag också vilja ha tid att plugga lite till, t ex lära mig något nytt språk och om tillhörande kulturer.

  • Caramb­olan
    Äldre 31 Dec 00:12
    #3

    Om jag fick drömma helt fritt och oberoende av både begåvning (eller brist därav) och ekonomi skulle jag ägna mig åt konstnärskap. En hemlig dröm för mitt liv efter att barnen vuxit upp är att kunna resa till platser utan annat skäl än att de är förbaskat vackra att titta på och sedan sitta där och måla akvareller

  • Smirno­ffski
    Äldre 31 Dec 00:17
    #4

    Vara så pass rik att jag inte behövde arbeta, och inte vara ute med människor mer än vad jag kände för.

  • Äldre 31 Dec 00:20
    #5

    Jag skulle, om jag inte var sjuk, vilja träna, inte jämt men fortsätta testa olika sporter genom åren, ngt helt nytt kanske ridning, klättring, innebandy. Sedan skulle jag vilja åka skidor en vecka på vintern som förr.

    Jag skulle vilja kunna göra klart min utbildning och jobba.. åh få jobba och komma ut och vara social, ha arbetskamrater och få gå på aw.

    Jobba inom turism och kunna resa lite då och då.

    Kunna behålla en pojkvän och att den ska fria till mig tillslut, vi ska skaffa hus och barn. Att ha ork att ta hand om ett eller flera barn, att få renovera hus tillsammans och ha en trädgård att påta i.

    Ta körkort och att ha en bil, vilken frihet! Göra mysiga utflykter runt om i Sverige under somrarna.

    Thats my dream!

  • Äldre 31 Dec 00:23
    #6

    Om jag fick drömma fritt sulle jag inte förvärvsarbeta öht.
    Jag skulle segla från plats till plats, jorden runt, tills jag var trött på att träffa nya människor och se nya platser. När detta inträffar skulle jag då välja en av de platser jag funnit under min resa, bosätta mig där och sysselsätta mig med ideellt arbete för att göra området och samhället till en bättre plats att leva på.


    Att tro är att inte veta
  • Äldre 31 Dec 10:57
    #7

    I ett liv utan kompromisser hade jag pluggat fristående kurser 25% och jobbat 25% som utvecklingsledare i nån verksamhet för ungdomar. Jag hade bott i en nybyggd villa i en mellanstor stad och jag och min man (som jag faktiskt redan har) hade skaffat barn (som vi inte har) med kanske 5 års mellanrum. Självklart hade vi haft städhjälp också så vi kan lägga den tiden på annat. Vi hade som familj engagerat oss i någon välgörenhet så som att vara jourhem åt hundar eller driva något projekt för att samla in pengar till fattiga. Ja, framförallt så hade vi prioriterat saker som ger kvalité i livet och inte stress.

  • Äldre 6 Jan 18:53
    #8

    Jag skulle nog starta igång massor av bolag/organisationer/föreningar för att bara lämna för att drivas av andra då det kommit igång...
    Älskar uppstartsfaserna och planeringen men gillar inte när det bara rullar på...

    Ser organisatoriska förbättringar som kan göras överallt som man skulle vilja få sina fingrar på.

    Lära mig massor av saker jag inte provat förut, då allt nytt är spännande och kul.

Svar på tråden Om du får drömma fritt