• Allmänt förvirrad

    Språkresor 2017

    Har hört massa om att man inte lär sig något på språkresor att det bara är sup-resor i princip. Är detta sant? Har någon åkt nydligen som kan dela med sig? Har själv funderat på EF till min dotter som ska fylla 16 till våren. Har hört att dom har haft dålig koll på barnen. Är det sant och har t.ex. STS också det? Har hört att det är mest på Malta men vissa påstår att det är samma överallt.

  • Svar på tråden Språkresor 2017
  • pendlare
    Allmänt förvirrad skrev 2018-01-06 00:06:43 följande:

    Har hört massa om att man inte lär sig något på språkresor att det bara är sup-resor i princip. Är detta sant? Har någon åkt nydligen som kan dela med sig? Har själv funderat på EF till min dotter som ska fylla 16 till våren. Har hört att dom har haft dålig koll på barnen. Är det sant och har t.ex. STS också det? Har hört att det är mest på Malta men vissa påstår att det är samma överallt.


    Man lär sig att ta ansvar och klara sig själv. Jag åkte för 20 år sen men med STS. Kommer ihåg att EF-studenterna kallades för easy fuck av lokalbefolkningen. Det sups men är inte tillåtet enligt reglerna. På STS gällde regeln att om man dricker och blir påkommen så blir man hemskickad.
Svar på tråden Språkresor 2017