• 123kon­stigtj­ej
    Äldre 7 Jan 20:18
    1766 visningar
    9 svar
    9
    1766

    Bästa resemålet?

    Hej! Min familj tänkte åka ut och resa i sommar (typ en vecka eller två). Har ni något/några tips på bra resomål?? Tipsa också gärna om vad  man kan göra osv...
       Vi vill helst inte åka till andra sidan jordklotet direkt men ändå ett ställe med fina stränder och vackert hav osv osv...
      Tacksam för svar<3

  • Svar på tråden Bästa resemålet?
  • Äldre 7 Jan 20:34
    #1

    Los angeles, alla dagar i veckan. Där kan man göra precis allt och fina sandstränder. Dessutom är det ruskigt billigt att flyga dit just nu.

  • elyse
    Äldre 7 Jan 21:19
    #2

    Sardinien eller Menorca.

  • Äldre 7 Jan 21:24
    #3

    Skippa flyget som är miljövidrigt.

    Ta tåget söderut i Europa. Skagen, Rügen kanske? Portugisiska kuststäder och se mycket av Europa på vägen ner?

    Vi tänkte åka till Bornholm.

  • Äldre 7 Jan 21:25
    #4

    I Baltikum finns fina badorter med SPA! Har tyvärr inte koll på vilken man ska välja.

  • elyse
    Äldre 7 Jan 21:27
    #5
    Öljett Paljett skrev 2018-01-07 21:25:44 följande:

    I Baltikum finns fina badorter med SPA! Har tyvärr inte koll på vilken man ska välja.


    Bra tips! Norra Polen är också fint. Med palmer och så.
  • 123kon­stigtj­ej
    Äldre 7 Jan 23:29
    #6
    Monchichier skrev 2018-01-07 20:34:24 följande:

    Los angeles, alla dagar i veckan. Där kan man göra precis allt och fina sandstränder. Dessutom är det ruskigt billigt att flyga dit just nu.


    Jag drömmer verkligen om att åka dit, men problemet är väl att det ligger ganska långt bort? Vet du ungefär hur lång tid det tar att flyga dit?
  • 123kon­stigtj­ej
    Äldre 7 Jan 23:42
    #7
    Monchichier skrev 2018-01-07 20:34:24 följande:

    Los angeles, alla dagar i veckan. Där kan man göra precis allt och fina sandstränder. Dessutom är det ruskigt billigt att flyga dit just nu.


    Och vart i Los Angeles brukar du åka till?


     

  • Äldre 8 Jan 03:25
    #8

    Man köper husvagn om man har den möjligheten och åker ner till Öland och bor vid/närhet till havet, böda sand räknas inte för det är som att ställa upp husvagnen mitt i centrum.

    Varför åka med flyg när man har så fin natur och vatten i Sverige? Retorisk fråga :).

  • Äldre 8 Jan 09:42
    #9
    123konstigtjej skrev 2018-01-07 23:29:20 följande:
    Jag drömmer verkligen om att åka dit, men problemet är väl att det ligger ganska långt bort? Vet du ungefär hur lång tid det tar att flyga dit?
    Det tar 11 timmar om man flyger direkt med Norwegian. Kanske låter långt, men tiden går ganska snabbt när man får massa film att titta på och flygvärdinnor som passar upp på en hela tiden.

    Jag brukar åka runt och göra saker som man känner för, det enda som är obligatoriskt är att gå på IMAX bio . Har aldrig hänt att jag flygit från samma stad som jag landat i. 
Svar på tråden Bästa resemålet?