• Per J

    Bästa kreditkortet?

    Hej!

    Har precis fått förklarat för mig att det kan löna sig rätt mycket att ha ett kreditkort istället för ett vanligt bankkort, så länge kortet är avgiftsfritt och man betalar fakturan under den räntefria perioden. Man ska kunna tjäna på det pga att många kreditkort erbjuder ?cashback? som någon slags återbetalning på alla köp du gör med kortet. Samt att vissa kort erbjuder andra fördelar såsom reseförsäkring osv.

    Men min fråga är. Vilket kreditkort föredrar ni? Jag tänkte jag skulle skaffa ett då jag känner att jag har bra disciplin på min ekonomi. Läste på cashbloggen.se/2017/11/25/kreditkort-med-cashback/ om några olika. Men har ni andra förslag?

  • Svar på tråden Bästa kreditkortet?
  • Skalmans

    Jag är flitig kreditkortsanvändare :)

    Jag har Saab kreditkort som ger mig

    Kostar 250kr år om man inte handlar för 10000kr.

    3% bonus hos ditt auktoriserade Saab Service Center.

    0,5% bonus i alla affärer, restauranger, hotell, flygbolag etc världen över som accepterar MasterCard.

    15 öre rabatt per liter bensin, diesel och E85 på Preem.

    Räntefri delbetalning i 4 månader hos ditt Saab Service Center.

    Circle k MasterCard..

    Ingen årsavgift! Fungerar över hela världenFå 0,3% (Gäller fr.o.m mars 2017) bonus på alla köp. När du tankar för minst 1 000 liter/år får du 1% bonus på alla köp och 25 öre på drivmedel både bemannad eller automatstation. 15 öre rabatt per liter upp till 1000 liter. Gäller drivmedel på bemannade stationerDin bonus laddas på ditt kort. Använd bonus när du handlar på någon av våra stationerKompletterande reseförsäkring med avbeställningsskyddFörsäkring vid feltankningEXTRA Club-förmåner som t ex var 6:e biltvätt och kaffe på köpet.

    Tillgodoränta per år 1.32% (max 15 000 kr) över 15.000= 0%

    Perfekt att ha 15000kr och få valuta för pengarna skulle man inte ha pengar nästa månad får man ingen räkning då har man redan betalat in 15000kr innan :).

    Tankade 2600 liter 2017 då jag kör Etanol så det är många kronor jag sparat, synd att det inte ger 25 öre ytterligare över 2000 liter :).

    SEB banken är kort utgivare på båda korten.

    Sedan har vi Preem MasterCard som också har tillgodoränta på sitt kort, det kortet kan man betala räkningar ifrån.

    Dom skickar tillgodoavi som måste användas på Preem, det går bra att mejla dom så får man summan in på kortet och kan använda fritt.

    Använder det inte så ofta längre, då jag använder circle k kortet för det ger mer.

    Denna tråd blir nog låst då det är reklam men återstår att se hur många inlägg det blir innan den tas bort.

  • MAN78

    Sas Eurobonus Master Card och Sas Amex Premium. Amexkortet kostar 1.000 kr per år men ger mig flygbiljetter för åtminstone femdubbla värdet tillbaka.

  • Anonym (Flyg o far)

    SAS Eurobonus Mastercard Premium. Har lite högre avgift än vanliga mastercard och naturligtvis högre än gratis betalkort. Samlar dock mängder med eurobonuspoäng som vi reser för. Har gjort flera resor till USA och inom Europa på poäng med  partner. 

    Kul tråd! Orkar och hinner man vara lite om sig och kring sig finns det många förmåner kopplade till olika kort. Det gäller också att vara vaken på kampanjperioder. 

  • Anonym (eken)

    Finns en djungel av kreditkort Skrikandes Denna sida är faktiskt riktigt schysst, man kan kryssa vilket typ av kort man är ute efter så söker den efter dina val. 
    https://www.econello.com/sv/kreditkort/ valde själv bank norwegian då jag reser mycket passade det mig perfekt med alla bonus poäng man får. 

  • Ester44

    Jag har använt många kreditkort i mina dagar och det finns så oändligt många att välja på. Men om du är intresserad av kreditkort som du kan tjäna på och få försäkringar av skulle jag rekommendera Master Card remember More Glad

    Kortet har många försäkringar tex reseföräkringar men också många förmåner och ett toppenbra bonussystem! Man kan också testa kostnadsfritt första året för att se om det passar! Så bra och smidigt tyckte jag.



    Hoppas du hittar det som passar bäst för dig!

  • Anonym (Korthajen)

    Ibland är det en bra att ide om man jämför lån och kreditkort, eftersom de har snarlika villkor och regler. På så sätt kan man se vad som är bäst utifrån ens situation.

Svar på tråden Bästa kreditkortet?