• Äldre 15 Jan 13:18
    13118 visningar
    55 svar
    55
    13118

    Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?

    Jag är 43 år, min sambo är 44. Vi träffades för två år sen och ingen av oss har barn sedan tidigare så vi har försökt bli gravida men utan resultat. Två ivf har slutat i missfall i v 4 och v 8. Missfallet i v 8 tog hårt eftersom då syntes ju det lilla knyttet på ultraljudet...

    Nu har vi beslutat oss för att försöka få barn genom äggdonation. Vi fick tips från vår ivf-klinik att ta kontakt med antingen Finland eller Spanien. Vi har valt Valencia eftersom de ska vara världsledande och Spanien eftersom jag har mörkbrunt hår och mörkbruna ögon. Sambon är ljus.

    Vi ska till Valencia för ett första möte i feb eller mars. Spännande och nervöst!

    Det hade varit roligt att följas åt med tips och erfarenheter, hoppas ni är fler som tycker det!

  • Svar på tråden Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?
  • Äldre 15 Jan 22:34
    #1

    Puffar...

    Är det verkligen bara jag....?

  • Äldre 17 Jan 15:37
    #2

    22 februari är det dags för ett första möte i Valencia! Har fått en lista på prover som ska tas. Det verkar som att det är billigare att ta de på plats, här i Gbg tar de 500 kr per analys! Jösses! Jag måste även ha en mammografi som inte är äldre än 6 månader och snacka om tur när jag ringde unilab för att höra om det är dags snart (hade för mig det) och jo en kallelse skulle gå ut i dagarna så vi bokade tid direkt!

    Hur har ni gjort med prover, tagit de i Sverige eller på kliniken utomlands?

  • Äldre 17 Jan 19:16
    #3

    Hej!

    Tror att det är rätt bra aktivitet i befintliga/andra trådar om äggdonation, t ex Äggdonation 2017 eller Vi som planerar äggdonation 2016. Kanske får du fler svar där? Själv fått en ljuvlig dotter genom ÄD i december, gick på AVA Riga i Lettland. Tog prover i Riga när vi gjorde IVF med egna ägg, dessa prover var fortfarande tillräckligt färska/aktuella (ska vara 6 månader sedan max) när vi gick över till ÄD och då bytte klinik. Det som fattades fixade min gyn i Stockholm, landstingstaxa..

  • Äldre 17 Jan 20:23
    #4

    Grattis till dottern!

    Och tack för info, ska kolla in de trådarna.

  • Äldre 17 Jan 23:44
    #5
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-17 20:23:42 följande:

    Grattis till dottern!

    Och tack för info, ska kolla in de trådarna.


    Tack! Önskar lycka till och håller tummarna! ÄD är verkligen en fantastisk möjlighet när man inte längre kan skaffa barn med egna ägg. Själv haft två missfall (spontana graviditeter) och två misslyckade IVF. Tufft... Iaf, har en genetisk son sedan innan och älskar dottern precis lika mycket! <3
  • Äldre 18 Jan 10:47
    #6

    Har gjort äggdonation i Spanien, på IVI alicante. Först var vi i Barcelona men kände att vi inte blev rätt omhändertagna så vi flyttade till IVI alicante där det fungerade mycket bättre. Är gravid nu i v.21.

  • Äldre 25 Jan 12:07
    #7
    Primavera skrev 2018-01-18 10:47:19 följande:

    Har gjort äggdonation i Spanien, på IVI alicante. Först var vi i Barcelona men kände att vi inte blev rätt omhändertagna så vi flyttade till IVI alicante där det fungerade mycket bättre. Är gravid nu i v.21.


    Grattis till graviditeten! Hur mår du? Var det din första insättning? Hur gjorde du med vul efter insättning, hade du kontakt med någon klinik innan insättningen? Den klinik jag gjorde ivf på har svarat mig att de kan i mån av tid och det känns ju osäkert...
  • Äldre 1 Feb 01:13
    #8
    Hej alla fina, Jag är ny här och vet inte hur jag ska hitta till relevanta tråd, ni kanske kan hjälpa mig. jag har redan skrivit i en anna tråd. 
    Jag skulle påbörjade min IVF behandling 15:e November 2017 i ryssland, jag gjorde alla tester och köpte mina mediciner här i Göteborg, så PANG blev jag spontant gravid, mina mediciner gick inte under högkostnadskort så jag betalade en hel del för de, jag hann ta ut: Ovitrell och Synarel nässpray. Min fråga är vad ska jag göra med dessa mediciner, kan men ge det till någon som behöver de eller bara lämna tillbaka till apoteket så de kan kassera de? det är så synd att kassta de.

    Tacksam för svar
  • Äldre 1 Feb 10:47
    #9

    Hej,

    Gjorde en insättning och blev gravid direkt. Innan insättning gjorde jag vul flera gånger för att möta slemhinna och se att allt var ok. Även efter insättning får man göra vul för att om graviditeten går åt rätt håll. Förutsatt att man får bra resultat på hcg-provet som man tar efter en insättning. Jag lyckades hitta en gynekolog som gjorde alla vul, dock privat vilket också kostade en del.


    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-25 12:07:45 följande:

    Grattis till graviditeten! Hur mår du? Var det din första insättning? Hur gjorde du med vul efter insättning, hade du kontakt med någon klinik innan insättningen? Den klinik jag gjorde ivf på har svarat mig att de kan i mån av tid och det känns ju osäkert...


  • Äldre 7 Apr 14:23
    #10

    Hej

    Jag åker till Ivi Valencia och ska göra insättning på Torsdag.

    Har du redan varit där?

Svar på tråden Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?