• Äldre 15 Jan 13:18
    13122 visningar
    55 svar
    55
    13122

    Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?

    Jag är 43 år, min sambo är 44. Vi träffades för två år sen och ingen av oss har barn sedan tidigare så vi har försökt bli gravida men utan resultat. Två ivf har slutat i missfall i v 4 och v 8. Missfallet i v 8 tog hårt eftersom då syntes ju det lilla knyttet på ultraljudet...

    Nu har vi beslutat oss för att försöka få barn genom äggdonation. Vi fick tips från vår ivf-klinik att ta kontakt med antingen Finland eller Spanien. Vi har valt Valencia eftersom de ska vara världsledande och Spanien eftersom jag har mörkbrunt hår och mörkbruna ögon. Sambon är ljus.

    Vi ska till Valencia för ett första möte i feb eller mars. Spännande och nervöst!

    Det hade varit roligt att följas åt med tips och erfarenheter, hoppas ni är fler som tycker det!

  • Svar på tråden Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?
  • frogglan skrev 2018-04-07 14:23:12 följande:

    Hej

    Jag åker till Ivi Valencia och ska göra insättning på Torsdag.

    Har du redan varit där?


    Vi åkte aldrig till Valencia. Vi bokade av för vi blev gravida spontant i väntan på att åka ner. Är i v15 nu. Men jag upplevde att vi blev väl omhändertagna i den lilla kontakt vi hade med IVI Valencia.

    Lycka till!!!
  • Äldre 19 Sep 20:00
    #12

    Hej! Hur gick det för dig i Valencia? Vi är igång med att kolla på ÄD och har kontakt med AVA i Ryssland. Men tittar även på Spanien då jag, liksom du, är mörk. Vore kul att höra hur det går för dig.

  • Frallan77 skrev 2018-09-19 20:00:41 följande:

    Hej! Hur gick det för dig i Valencia? Vi är igång med att kolla på ÄD och har kontakt med AVA i Ryssland. Men tittar även på Spanien då jag, liksom du, är mörk. Vore kul att höra hur det går för dig.


    Hej,

    Vi blev gravida i väntan på att åka till Valencia. Är nu i v 39+2 och allt verkar bra!

    Önskar dig all lycka!
  • Äldre 16 Nov 18:18
    #14

    Grattis!!!

  • Spain
    Äldre 27 Jan 21:30
    #15

    Om några veckor ÄD i Malaga IVI. Någon Mer?Skrattande

  • Äldre 23 Mar 08:30
    #16
    Spain skrev 2019-01-27 21:30:39 följande:

    Om några veckor ÄD i Malaga IVI. Någon Mer?


    Gick det bra?

    Funderar på Spanien, kan du rekommendera Malaga IVI?
  • Äldre 26 Mar 20:15
    #17

    Vi åker till Alicante om två veckor för ett första möte på Instituto Bernabeu. Vill gärna höra mer om hur det funkat på IVi, är du nöjd med dem Spain? Har de något ?garantipaket??

  • Spain
    Sun 31 Mar 2019 21:41
    #18

    Ja, allt gick bra. På första försöket.
    Vecka 8+4 och två pickande hjärtan.
    Lycka till alla!!!

  • Tue 18 Jun 2019 18:20
    #19

    Jag och min sambo genomgår en äd-behandling på IVI i Barcelona. Vi gjorde ett försök förra sommaren, som tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Nu ska vi testa igen, med ett embryo som legat i frysen. Det största problemet vi mött är att få hjälp av en gynekolog/läkare i Sverige med undersökningar, ultraljud och utskrivning av vissa läkemedel. Det har inte alls funkat bra, vilket skapat stor stress. Hur har ni andra löst detta? Har någon ett bra tips på en välvillig gynekolog/läkare i Stockholm så vore det guld värt. /Mia

  • Tue 18 Jun 2019 20:45
    #20
    Snartkanskemamma skrev 2019-06-18 18:20:28 följande:

    Jag och min sambo genomgår en äd-behandling på IVI i Barcelona. Vi gjorde ett försök förra sommaren, som tyvärr slutade i ett tidigt missfall. Nu ska vi testa igen, med ett embryo som legat i frysen. Det största problemet vi mött är att få hjälp av en gynekolog/läkare i Sverige med undersökningar, ultraljud och utskrivning av vissa läkemedel. Det har inte alls funkat bra, vilket skapat stor stress. Hur har ni andra löst detta? Har någon ett bra tips på en välvillig gynekolog/läkare i Stockholm så vore det guld värt. /Mia


    Vanligt problem tyvärr.. Min gyn är nära pension och tar inte emot nya patienter, men vi gick en gång till Din gynekolog i Botkyrka/Mammaproffsen i Alby, när min vanliga gyn hade stängt, de var inte kinkiga med att vi behandlades utomlands. Detta var några år sedan när vi gjorde IVF m egna ägg, så kan inte svära på att de har samma inställning nu. Hoppas det löser sig!
Svar på tråden Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?