• Äldre 15 Jan 13:18
    13124 visningar
    55 svar
    55
    13124

    Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?

    Jag är 43 år, min sambo är 44. Vi träffades för två år sen och ingen av oss har barn sedan tidigare så vi har försökt bli gravida men utan resultat. Två ivf har slutat i missfall i v 4 och v 8. Missfallet i v 8 tog hårt eftersom då syntes ju det lilla knyttet på ultraljudet...

    Nu har vi beslutat oss för att försöka få barn genom äggdonation. Vi fick tips från vår ivf-klinik att ta kontakt med antingen Finland eller Spanien. Vi har valt Valencia eftersom de ska vara världsledande och Spanien eftersom jag har mörkbrunt hår och mörkbruna ögon. Sambon är ljus.

    Vi ska till Valencia för ett första möte i feb eller mars. Spännande och nervöst!

    Det hade varit roligt att följas åt med tips och erfarenheter, hoppas ni är fler som tycker det!

  • Svar på tråden Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?
  • Tue 15 Oct 2019 20:39
    #31
    Snuttilago skrev 2019-10-15 20:26:52 följande:
    [quote=79965804][quote-nick]Snuttilago skrev 2019-10-15 20:26:52 följande:[/quote-nick][/quote]
  • Fri 18 Oct 2019 23:43
    #32
    Snartkanskemamma skrev 2019-10-14 09:15:38 följande:

    Vi skulle behöva lite tips och råd. När vi var i Spanien i fjol tog de alla blodprover som gick att ta, inklusive på könssjukdomar som HIV, syfilis, hepatit B och C.

    Nu är proverna för gamla och måste göras om. För att slippa åka en extra vända tänkte vi försöka fixa det i Sverige. Var vänder man sig för att få göra de här proverna. Hur har ni gjort?

    Tacksam för snabba tips!


    Ring till vårdcentralen och berätta som det är så borde dem hjälpa dig. Om inte annat lotsa dig rätt. Lycka till!
  • Sat 19 Oct 2019 17:08
    #33

    Hej, vad roligt att det är fler som är på gång i Spanien. Vi valde att åka till Alicante och Instituto Bernabeu. Vilka kliniker går ni andra på och hur långt har ni kommit i era processer?

  • Sun 4 Oct 2020 11:49
    #34
    frogglan skrev 2018-04-07 14:23:12 följande:

    Hej

    Jag åker till Ivi Valencia och ska göra insättning på Torsdag.

    Har du redan varit där?


    Hej, hur tycker du att Valencia kliniken var? Var det äggdonation? 
  • Sun 4 Oct 2020 11:52
    #35
    Spain skrev 2019-01-27 21:30:39 följande:

    Om några veckor ÄD i Malaga IVI. Någon Mer?Skrattande


    Hej, vad var ditt intryck av IVI Malaga? Har allt gått bra?
  • Sun 4 Oct 2020 11:53
    #36
    Fröken lillasyster skrev 2019-10-19 17:08:59 följande:

    Hej, vad roligt att det är fler som är på gång i Spanien. Vi valde att åka till Alicante och Instituto Bernabeu. Vilka kliniker går ni andra på och hur långt har ni kommit i era processer?


    Hej, vad spännande. Hur var ditt intryck? Är det äggdonation?
  • Sun 4 Oct 2020 15:45
    #37

    Gjorde ÄD på IVI Alicante Och fungerade jättebra. Allt väldigt smidigt och professionellt. Har en dotter på 2 år. Satte in två embryon och ena överlevde och blev till vår dotter. Inga kvar till frysen av 19 ägg men gjorde inget eftersom vi var nöjda med ett barn. Blev dock spontant gravid och har idag även en lite pojke på två månader.

  • Tue 6 Oct 2020 18:26
    #38
    Primavera skrev 2020-10-04 15:45:13 följande:

    Gjorde ÄD på IVI Alicante Och fungerade jättebra. Allt väldigt smidigt och professionellt. Har en dotter på 2 år. Satte in två embryon och ena överlevde och blev till vår dotter. Inga kvar till frysen av 19 ägg men gjorde inget eftersom vi var nöjda med ett barn. Blev dock spontant gravid och har idag även en lite pojke på två månader.


    Vad härligt grattis :) Vi har varit nere i IVI och jag är lite ledsen över resultatet eftersom vår donator fick 14 ägg men bara 1 blev en blastocyst. Tycker den statistiken lät dålig. Det gick även väldigt snabbt att få en donator vilket gör mig rädd att de slarvat med utseendet och att om det blir ett barn inte alls kommer vara lik mig. Är även rädd för att inte känna koppling till barnet eftersom det är vi äggdonation. 
  • Fri 23 Oct 2020 06:54
    #42
    Lenze skrev 2020-10-04 11:53:13 följande:
    Hej, vad spännande. Hur var ditt intryck? Är det äggdonation?
    Det var för äggdonation vi var där. Har läst om och jämfört många kliniker och varit i kontakt med flera men inget kändes helt rätt och det var småsaker jag inte kände mig helt nöjd med i kommunikation, svar och tillvägagångssätt på de olika klinikerna. Hade inte tänkt mig Spanien överhuvudtaget utan var mer inriktad på Tjeckien men så läste jag på IB:s hemsida och var i mailkontakt med dem och de kändes så proffsiga!
    De har också ett bra garantipaket som vi ville haft men tyvärr inte fick pga fynd i min livmoder, men sammanfattningsvis känns läkarna noggranna och kunniga!
  • Wed 21 Apr 2021 09:30
    #43

    Hej! Ny här i tråden. Vi är ni här, mitt i processen att välja klinik, för äggdonation. Ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag.. är ändå inne på att gå vidare med den klinik vi först fick rekommenderad. Instituto Bernabeu i Alicante. Någon som har erfarenheter av den kliniken?
    Till saken hör att jag fyllt 47 och kan inte välja någon av de nordiska länderna..

Svar på tråden Äggdonation i Spanien, ska vi följas åt?