• Äldre 17 Jan 14:07
    4030 visningar
    6 svar
    6
    4030

    Google plus

    Är liter ny på nätet. Försöker begripa mig på Google plus, som sägs vara typ socialt media. Hur ska det användas? Sökmotorn Google förstår jag mig på och gillar. Men vad i hela friden ska man göra med G+? Vad går det hela ut på? Får bara  upp sidor utabn inlägg med texten "du har kommit till slutet på sidan".

  • Svar på tråden Google plus
  • Caramb­olan
    Äldre 17 Jan 15:24
    #1

    Google Plus var Googles försök att konkurrera med Facebook men det slog aldrig riktigt igenom. Du behöver inte använda det alls.

  • Äldre 18 Jan 23:06
    #2

    Ärf g+ inte bra då? Jag misstänker att det är något knep med g+, som jag inte riktigt kommit på än. Massor med sidor saknar ju innehåll. Hur får man fram det?

  • Äldre 18 Jan 23:36
    #3

    Nästan ingen använder google+, så du behöver inte bry dig om att använda det.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 18 Jan 23:37
    #4
    +1
    absalon skrev 2018-01-18 23:06:24 följande:

    Ärf g+ inte bra då? Jag misstänker att det är något knep med g+, som jag inte riktigt kommit på än. Massor med sidor saknar ju innehåll. Hur får man fram det?


    De saknar innehåll för att ingen använder det.

    Shit, jag har inte ens varit inne på min google+ på 5 år, eller så.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 18 Jan 23:42
    #5
    Aniiee skrev 2018-01-18 23:37:31 följande:
    De saknar innehåll för att ingen använder det.

    Shit, jag har inte ens varit inne på min google+ på 5 år, eller så.....

    Facebook har ju en monopolliknande ställning precis som Windows på PC p ga att människan är ett flockdjur.


    I båda fallen är marknadsandelen den största fördelen eftersom 80% gör som alla andra och 20% tänker själva.

  • Äldre 20 Jan 12:59
    #6

    Absolut - de "självtänkandes" lilla skara är farlig, då den stör den mediala idyllen.Cool

Svar på tråden Google plus