• Äldre 18 Jan 16:23
    26331 visningar
    40 svar
    40
    26331

    Vilken barnvagn har ni köpt?

    Vilken barnvagn har ni köpt och varför? Har ni haft andra tidigare får ni gärna skriva två rader om dessa med. ;)


     

  • Svar på tråden Vilken barnvagn har ni köpt?
  • Äldre 11 Feb 13:37
    #21
    GAndrea skrev 2018-02-11 11:14:54 följande:

    Emmaljunga city cross 2010. Singelvagn med sitt och liggdel. Köpt begagnad 2016 för 1000 kr. Tålig, slitstark och många mil i den vagnen. Sjukt nöjd.

    Emmaljunga double monkey 2013. 2 sittdelar och liggdel. Köpt begagnad 2018 för 2000 kr. Är gravid med syskon nu så jag har inte använt vagnen flitigt än. Men ca 10 promenader med grannbarnet och igen känns tålig och slitstark. Lättkörd! Enda "jobbiga" är att ena sittdelen är lite svårare att fälla ryggstödet.

    Barnvagnar kostar sjukt mycket pengar och jag ger alltid tipset att satsa på en begagnad bra vagn än en ny billigare!


    Också bra att köpa ny runt årsskiftet när de rear förra årets vagn. Vi fick vår Britax go big med sitt och liggdel för 6000 kr ist för det dubbla. I och med att den är ny så är den ju himla fräsch och vi bör kunna sälja den utan större förlust. :)
  • Äldre 11 Feb 13:47
    #22

    Denna vagnen köpte jag av en kompis finns både sittdel och liggdel till ja e nöjd ( är inte gravid ännu men försöker)

  • Äldre 11 Feb 13:48
    #23

    Ska få hem denna vagn med av en kompis.

    Därimot kan jag inte så himla mycket om barnvagnar

  • Äldre 12 Feb 15:11
    #24

    Till lillasyster i magen har vi bokat en Emmaljunga super viking 2018.

    Med syskonen har vi haft en drös olika

    Modi combi

    Babytravel syskonvarianten

    Babytravel Milano

    Brio sing

    Bugaboo donkey duo


    ° ★ Izabelle ° ★ Felicia ° ★ Gabriel ° ★ Alice ° ★ Emmy ° ★ Freja
  • Anonym (Misse­)
    Äldre 12 Feb 16:29
    #25
    TrueLove12 skrev 2018-02-11 13:47:11 följande:

    Denna vagnen köpte jag av en kompis finns både sittdel och liggdel till ja e nöjd ( är inte gravid ännu men försöker)


    Inget illa menat, men varför köpa flera barnvagnar innan man ens är gravid? Och hur kan du veta att du är nöjd med dom innan du börjat använda dom? Bara funderar.
  • Äldre 12 Feb 16:58
    #26
    Anonym (Misse) skrev 2018-02-12 16:29:50 följande:

    Inget illa menat, men varför köpa flera barnvagnar innan man ens är gravid? Och hur kan du veta att du är nöjd med dom innan du börjat använda dom? Bara funderar.


    Köpa och köpa har fått och dessutom är de lättare tänka framåt och jag gillar planera och sen så är de ju bara tråkigt och se stickor tester sv hela tiden under tiden man försöker sen desutom så gick jag egenom en väldigt svår tid 2009-2010 med första graviditeten och får man erbjudande av kompisar och få saker så tackar man inte nej och ja blir lugnare själv inombords lång historia jag inte orkar ens diskutera
  • Äldre 12 Feb 17:23
    #27

    Ingen som kollat på Joolz vagnar och har någon åsikt?

  • Äldre 12 Feb 17:27
    #28
    Sjuttiosjuan skrev 2018-02-12 17:23:21 följande:

    Ingen som kollat på Joolz vagnar och har någon åsikt?


    Jo! Kollade på vagnar i helgen och vi bestämde oss för en Joolz Day2. Den kändes överlägset bäst för oss. Är expert på den och Geo2 nu om det är nåt du undrar ;)
  • Äldre 12 Feb 17:35
    #29
    SofieJ skrev 2018-02-12 17:27:40 följande:

    Jo! Kollade på vagnar i helgen och vi bestämde oss för en Joolz Day2. Den kändes överlägset bäst för oss. Är expert på den och Geo2 nu om det är nåt du undrar ;)


    Grymt!! Det blir en day 2 isåfall! Kollar på den och Bugaboo Buffalo. Ska iväg och kika i helgen. Första barnet så jag har ingen koll:) Tar den sig fram bra på guppiga grusvägar och lätt terräng tror du?
  • Äldre 12 Feb 17:52
    #30
    Sjuttiosjuan skrev 2018-02-12 17:35:12 följande:

    Grymt!! Det blir en day 2 isåfall! Kollar på den och Bugaboo Buffalo. Ska iväg och kika i helgen. Första barnet så jag har ingen koll:) Tar den sig fram bra på guppiga grusvägar och lätt terräng tror du?


    Samma här, har läst en miljon recensioner, haha.

    Om man låste framhjulen så kändes den väldigt stadig, när de var olåsta så kändes den lite vinglig, förmodligen för att vagnen är ganska lätt. Man kan ju även köpa till terränghjul för 900 kr om man vill det. I butiken sa de att typ kullersten inte är några problem för standardhjulen, men gräs och skog kan bli svårt. Om terrängkörning är väldigt viktigt så är Geo2 stadigare, men också rätt mycket större. Jag blev lite förvånad hur mycket smidigare Day2 kändes jämfört med Geo2.
  • Äldre 12 Feb 17:54
    #31
    Sjuttiosjuan skrev 2018-02-12 17:35:12 följande:

    Grymt!! Det blir en day 2 isåfall! Kollar på den och Bugaboo Buffalo. Ska iväg och kika i helgen. Första barnet så jag har ingen koll:) Tar den sig fram bra på guppiga grusvägar och lätt terräng tror du?


    Åh, glömde säga att där var väldigt trevlig fjädring i vagnen för att motverka att det blir skumpigt för barnet.
  • Äldre 12 Feb 17:55
    #32
    SofieJ skrev 2018-02-12 17:52:43 följande:

    Samma här, har läst en miljon recensioner, haha.

    Om man låste framhjulen så kändes den väldigt stadig, när de var olåsta så kändes den lite vinglig, förmodligen för att vagnen är ganska lätt. Man kan ju även köpa till terränghjul för 900 kr om man vill det. I butiken sa de att typ kullersten inte är några problem för standardhjulen, men gräs och skog kan bli svårt. Om terrängkörning är väldigt viktigt så är Geo2 stadigare, men också rätt mycket större. Jag blev lite förvånad hur mycket smidigare Day2 kändes jämfört med Geo2.


    Jag får se, klart man vill ha en smidig vagn:)Kanske kan köpa nåt begagnat som är mer terränggående för tillfällen man ska ut i naturen på riktigt:)
  • Äldre 12 Feb 18:52
    #33

    Vi har en emmaljunga super viking till sonen, nu 1,5 år, och jag älskar den! Så lätt att köra, punkteringsfria hjul, bra gung i den. Nackdelen är att chassit är ganska tungt och den tar upp en del plats ihopfälld, men det är ingen deal breaker. Nu väntar vi nummer två och planerar att köpa en begagnad emmaljunga double viking.

  • Äldre 12 Feb 19:47
    #34

    Vi har en Britax Go Big som vi är nöjda med. Den är lättkörd och lätt att fälla ihop. Eftersom ett av våra viktigaste kriterier var att sittdelen inte skulle vara ergonomisk, gick en massa vagnar bort.

  • Äldre 12 Feb 20:05
    #35
    SofieJ skrev 2018-02-12 17:27:40 följande:

    Jo! Kollade på vagnar i helgen och vi bestämde oss för en Joolz Day2. Den kändes överlägset bäst för oss. Är expert på den och Geo2 nu om det är nåt du undrar ;)


    Tänk på att den förmodligen inte räcker så länge. Ser väldigt lik ut Bugaboo donkey om man tittar på sittdelen och den växte vår son snabbt ur.
  • Äldre 12 Feb 20:32
    #36
    faglin skrev 2018-02-12 20:05:39 följande:

    Tänk på att den förmodligen inte räcker så länge. Ser väldigt lik ut Bugaboo donkey om man tittar på sittdelen och den växte vår son snabbt ur.


    Man kan dock expandera sittdelen en bit. Men visst, bra att ha i åtanke! Sen är det så svårt att veta hur kort/lång bebben blir såhär på förhand. Trist att ha en jättestor vagn i 1,5 år bara för att få plats med ett större barn senare. Då säljer jag och köper hellre en ny när det behovet kommer.
  • LFF
    Äldre 13 Feb 08:41
    #37

    Vi köpte en Bugaboo Donkey Twin när vi väntade tvillingar. Det var den vagn som bäst passade in på våra kriterier. Hade den tills tvillingarna var 3 år.

  • Äldre 13 Feb 12:14
    #38

    Buffalon ska tydligen ersättas av foxen till säljarnas stora förtret. Kan vara bra att vara lite på om det är den man vill ha.

  • Anonym (Bästa vagnen­!)
    Äldre 10 Nov 20:29
    #39

    Jag har provat MÅNGA vagnar och har landat i en solklar favorit: BRITAX GO NEXT! Jag älskar den!

    Fantastiskt gung! (tro mig - det gör all skillnad i världen när du har en sur, trött bebis som ändå inte kan sova). Går bra både i stan och i lätt terräng. STOR varukorg som gör att du kan handla mer än en tomat i taget. Just varukorgen storlek är FANTASTISK! Ofta behöva många saker tas med. Extra kläder, kanske en bärsele, och kanske vill du handla? En vagn med liten varukorg är ingen vagn!

    Grym körkänslan! Andra vagnar med svängbara hjul känns rasaliga och "plastiga". Denna är stabil och har sååå bra stötdämpning.

    Jag kan fortsätta länge. Solskyddet på GO Next är grymt! Andra mammor fick krångla med parasoller och lösa skärmar, men det slapp jag.

    En sak man inte tänker på är att bebisen tillslut blir större. På Go Next kan du vika ner handtaget så långt att pyttebarnet som just lärt sig gå själv kan köra vagnen - och tro mig - det vill barnet göra! Dessutom kan handtaget vikas uppåt så även tvåmeterspappan blir nöjd.

    En bra sak med Go Next är också att liggdelen hamnar ganska högt upp vilket underlättar när du vill kika till din bebis och när du ska ta upp och lägga ner den. Många vagnar är superlåga och i nyförlöst läge är det skitjibbigt att böja sig ner på det sättet som då krävs. Sittdelen på Go Next är däremot låg så att barnet själv redan vid 1,5 års ålder kan klättra i själv. Återigen - du spar på ryggen!

    Lätt att fälla ihop ( tack Gud!) och eftersom den står på hjulen när den är ihopvikt kan du rulla den trots att den är ihopfälld - du kan alltså skjuta den in i bilen. Den blir inte heller smutsig som de vagnar som ligger ner när de är ihopfällda.

    Min 5-åring har vid sjukdom fått åka i vagnen. Hon är lång och rätt tung och det har ändå gått utmärkt! En vagn barnet inte växer ur med andra ord. Bra andrahandsvärde också.

    Lång uppsats - förlåt! Men tro mig - jag har testat MYCKET!

    Lycka till!

  • Anonym (Yes)
    Fri 6 Sep 2019 10:45
    #40

    Britax smile 2 duovagn rekommenderar jag!

Svar på tråden Vilken barnvagn har ni köpt?