• Äldre 18 Jan 16:23
    26341 visningar
    40 svar
    40
    26341

    Vilken barnvagn har ni köpt?

    Vilken barnvagn har ni köpt och varför? Har ni haft andra tidigare får ni gärna skriva två rader om dessa med. ;)


     

  • Svar på tråden Vilken barnvagn har ni köpt?
  • Äldre 19 Jan 12:06
    #1

    Vi har en Bugaboo Buffalo till vår 5-månaders. Den är fortfarande jätterymlig, också därför vi valde den. Smidig att fälla ihop men fruktansvärt dyr. Sittdelen är också stor och rymlig, inte alls trångt med overall osv senare. Vet det eftersom syskonet (då 3,5år) provade den.

    Hade till första barnet en Emmaljunga Viking. Den smalast vagnen på marknaden, ca 52cm. Liten och smidig, förutsatt att man har ett smalt barn. Lite krånglig att vika ihop dock.

  • Äldre 19 Jan 12:13
    #2

    Brio smile. Den är föregångaren till britax smile, och jag älskar den. Lufthjul, vilket ger barnet god komfort. Vissa oroar sig över punka osv, men jag har då inte fått det en enda gång hittills (den är använd i två år). Pumpar upp däcken en gång i kvartalet typ. Tycker även om att man kan låsa framhjulen om det behövs. Annars tycker jag om att barnet sitter/ligger ganska högt upp, och att suffletten på sittdelen är så lång. Den har även bra reflexer! Lätt att fälla ihop, och den blir ganska liten som ihopfälld.

  • Anonym­191
    Äldre 19 Jan 19:04
    #3

    JOOLZ Day 2 Earth, marinblå med bruna läderdetaljer (stötbågen och handtaget). Älskar färgen + att den är väldigt smidig och lättkörd. Man kommer fram överallt med den men den är samtidigt inte liten. Finns terränghjul till den, man byter endast de främre hjulen genom att klicka på terränghjulen och kör riktigt bra vagn, inte superdyr heller; ca 9000kr för chassit med liggdel + sittdel sedan får man köpa till terränghjulen, regnskydd etc. Rekommenderar!

  • Äldre 19 Jan 20:26
    #4

    Jag har tänkt att köpa nxt60f outdoor med babylift:)

  • Äldre 19 Jan 20:54
    #5

    Vet inte om mitt svar hjälper men vi hade samma bekymmer innan sonen föddes (han är 17 månader nu) första barnet o oplanerad... vi hade inte råd med "inte så dyrt typ 9000" inte med "dyrt" heller... vi behövde allting o jag sökte på nätet som en galning: hittade en barnvagn som är liggvagn men görs om till sittvagn.. med: mjuklift, underlag, barnbilstol upp till 13kg o skötväska o allt som allt 3.500 kr (i maj 2016) pluss att man kan byta sidan på handtaget o justera det upp o ner för dem längre/kortare föräldrar.

    Är supper nöjd med den! Supper bra kvalitet på den (går även att tvätta) Använder den fortfarande: no regrets about it ( jag bryr mig inte om märket eller priset Den ska vara funktionell o lätt att använda)

  • Äldre 20 Jan 00:10
    #6

    Köpte en från vidaxl liggdel sittdel plus babyskydd för 2000kr jätte snyggt

  • Äldre 20 Jan 10:02
    #7

    Vi köpte en Emmaljunga NXT90 med chassi Outdoor för 11900 precis nu vid nyår. Den är lika lätt att fälla ihop som Bugaboo, en mans grepp för att lyfta av ligg eller sittdel, teleskopshandtag som fungerar att skjuta in långt på buss och även dra uppåt vilket min långa man uppskattar. Lufthjul, snygga läderdetaljer, mesh på liggdelen så den är luftig, smal vilket vi tycker är bra då vi bor i stan.

    Bugaboo mfl är väldigt låga, särskilt i liggdelen. Med ryggproblem och en lång man ville vi undvika den belastningen. Sen ville vi ha en vagn som är lätt att fälla ihop då vi reser mycket, och en vagn som passar i Stockholm men även på landet.

    Sittdelen (NXT) är ergonomisk, Dvs följer kroppen så det är lätt att fälla ner ben utan att fälla ner ryggen. Själva greppet var också mycket enkelt.

    Helt enkelt en smart vagn. För 11900 fick vi chassi, sitt och liggdelar, myggnät och regnskydd.

  • Äldre 20 Jan 10:26
    #8

    Vi har beställt en Emmaljunga nxt60 outdoor navy + liggdel för 9700kr.

  • Äldre 20 Jan 10:28
    #9
    jennie08 skrev 2018-01-20 10:26:43 följande:

    Vi har beställt en Emmaljunga nxt60 outdoor navy + liggdel för 9700kr.


    Kopierat från en annan tråd där jag skrev.

    Vi har beställt en Emmaljunga nxt60. Så liten, smidig och kompakt men ändå rymlig och stabil. Och den är väldigt fin. Vi beställde en Emmaljunga nxt60 outdoor navy - så snygg.

    Liggdelen känns rymlig och ombonad och sittdelen likaså. Den har lite fjädring och känns inte alls så stum som många vagnar gör idag.

    Den är lätt och enkel att fälla ihop och tar väldigt lite plats ihopfälld.

    Snart kommer en nxt60F om man föredrar att kunna fälla ner ryggstödet helt. Den vi har beställt har ju ergonomisk sittdel.

    Lycka till i vagndjungeln :)
  • elyse
    Äldre 20 Jan 10:30
    #10

    Vi har en Mountain Buggy Duet till båda barnen (3 år och 6 månader) och en Brio Happy till bara lilla.

Svar på tråden Vilken barnvagn har ni köpt?