• Äldre 18 Jan 18:53
    235042 visningar
    2783 svar
    2783
    235042

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 19 Jan 08:43
    #11
    Hedblomster skrev 2018-01-18 19:53:01 följande:

    Jag är här!

    Kommer ringa och boka utredning om jag får i mars/april om inget yänder


    Då följer vi varandra här å går igenom det tillsammans! Har ju bokad tid slutet på mars. Men tänker ligga i innan dess. Hoppet är de sista som lämnar oss!!

    Har beräknad äl nästa helg kring 27e. Du??
  • Äldre 19 Jan 09:16
    #12

    Välkomna alla nya:) Ni har kommit till den bästa gruppen för tröst och pepp!


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 19 Jan 09:20
    #13
    Långväntanefterdig skrev 2018-01-19 08:43:34 följande:

    Då följer vi varandra här å går igenom det tillsammans! Har ju bokad tid slutet på mars. Men tänker ligga i innan dess. Hoppet är de sista som lämnar oss!!

    Har beräknad äl nästa helg kring 27e. Du??


    Jaa! Vad skönt att du har tiden bokad där i alla fall! Haha man kastas verkligen mellan hopp och förtvivlan... Håller tummarna för dig!

    Jag har bim 29/1 så är i en jobbig fas just nu med väntan... fast alla faser är jobbiga iofs. Äl+4 iaf!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 19 Jan 09:25
    #14
    Belinday skrev 2018-01-19 08:32:02 följande:

    Hej försökt sedan i april -17. Är 27 år och maken 26. Båda friska inga barn sen innan. Börjar bli jobbigt psykiskt inte ett ända plus. På börjat utredning men allt ser normalt ut på båda. Nästa steg är spolning av äggledaren hört att de gör väldigt ont så önskar man kunde slippa de att det går på naturlig väg innan det. Bim 26 jan, men vet att det inte blivit nått denna månaden heller.


    Det kan vara så olika med spolningen! Jag gjorde den för några veckor sen och det gick jättebra, kändes bara som lite mensvärk. En annan i tråden fick dock mer ont så går inte att säga hur det blir... Men försök att inte oroa dig i förväg! Hoppas dock du slipper:)
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 19 Jan 15:49
    #15
    Hedblomster skrev 2018-01-19 09:16:07 följande:

    Välkomna alla nya:) Ni har kommit till den bästa gruppen för tröst och pepp!


    Verkligen haha :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 19 Jan 15:50
    #16

    Välkommen alla! Hoppas ni får en bra helg :)


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 19 Jan 16:14
    #17
    Hedblomster skrev 2018-01-19 09:25:47 följande:

    Det kan vara så olika med spolningen! Jag gjorde den för några veckor sen och det gick jättebra, kändes bara som lite mensvärk. En annan i tråden fick dock mer ont så går inte att säga hur det blir... Men försök att inte oroa dig i förväg! Hoppas dock du slipper:)


    Va skönt att höra har bara hört av andra som fått jätte ont så här redan börjat oroa mig över detta. :) hoppas jag har samma tur som dig !
  • Äldre 19 Jan 16:49
    #18
    Belinday skrev 2018-01-19 16:14:58 följande:

    Va skönt att höra har bara hört av andra som fått jätte ont så här redan börjat oroa mig över detta. :) hoppas jag har samma tur som dig !


    Jag var också väldigt orolig innan men lättad efteråt :) Hoppas det går lika bra för dig! Ta värktabletter innan!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 19 Jan 21:35
    #19
    LillaAw skrev 2018-01-18 23:18:12 följande:

    Jag är med! Försök 11 nu :/ bim nästa helg 26/1. Snart uppe i ett år av försök.. det trodde man inte när man satte igång. Hoppas på vår tur snart. Är glad vi är ett gäng som följts åt ett bra tag nu och man vet vad alla har gått igenom. Kram!


    Sjukt att det ska ta sån tid. Vi bokade nu tid för utredning. Kan säga att det verkligen känns som en lättnad. Hoppas man får bra svar å hjälp. Eller ännu bättre - att det tar sig innan man hinner dit!!
  • Äldre 19 Jan 21:37
    #20
    Hedblomster skrev 2018-01-19 09:20:38 följande:

    Jaa! Vad skönt att du har tiden bokad där i alla fall! Haha man kastas verkligen mellan hopp och förtvivlan... Håller tummarna för dig!

    Jag har bim 29/1 så är i en jobbig fas just nu med väntan... fast alla faser är jobbiga iofs. Äl+4 iaf!


    Ja men visst gör man det haha! Inte klokt!!

    Men ja det känns verkligen skönt att ha vågat ta steget till att ringa de där samtalet... har fortfarande förhoppningar om att vi lyckas innan såklart.

    Åh det är jobbigt när man är efter äl. Då börjar den långa väntan.... men jag hoppas att det är din tur denna gången!!!!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år