• Äldre 18 Jan 18:53
    235057 visningar
    2783 svar
    2783
    235057

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 26 Jan 11:15
    #61
    Hedblomster skrev 2018-01-26 09:29:54 följande:

    Äl+11 och jag har redan tagit 6 gravtest och 1 ältest - alla negativa såklart. Vill verkligen inse att jag inte är gravid nu heller...

    Har funderat mycket på det här med om det blir ivf lite längre fram... och jag vill nog gå privat i så fall, får försöka hitta de pengarna. Visst borde man utnyttja den gratishjälp man kan få men tror inte jag kommer orka väntetiden.


    Men väntetiden verkar vara olika i olika landsting! Har ni genomgått utredning? I dalarna tex är det ingen kö när man väl genomgått utredning och fått remiss för ivf.
  • Äldre 26 Jan 13:57
    #62
    prickblomma81 skrev 2018-01-26 11:15:58 följande:

    Men väntetiden verkar vara olika i olika landsting! Har ni genomgått utredning? I dalarna tex är det ingen kö när man väl genomgått utredning och fått remiss för ivf.


    Jaså? Vore ju bra :) Bor i Västmanland och vet inte hur det är här. Har inte gjort utredning än men har försökt 1 år i mars fick ju dock utomkveds i maj så vet inte närifrån man ska räkna. En tid för besök ska erbjudas inom tre månader iaf, men är lite rädd att det inte ska hinnas med innan sommaren om jag ringer i mars... och då blir det höst innan man ens utreder isf :(
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 26 Jan 15:54
    #63
    Hedblomster skrev 2018-01-26 09:29:54 följande:

    Äl+11 och jag har redan tagit 6 gravtest och 1 ältest - alla negativa såklart. Vill verkligen inse att jag inte är gravid nu heller...


    Usch jag är tvärtom och vågar inte testa alls :( har BIM nån gång mellan igår till på söndag (oklart när jag hade ÄL). Det är så jäkla hemskt att gå och vänta på mensen. Jag vet att jag kommer att bryta ihop när den kommer och jag vill inte det! Vågade inte ens planera nåt i helgen eftersom jag vill kunna vara hemma och gråta ifred (haha?!). Min kille smsade från jobbet nu och undrade om jag är sugen på middag med hans vänner + respektive men jag vet på riktigt inte om jag kommer palla. Tänk om jag nyss har fått mensen när vi ska dit? Kommer jag va rödgråten? TÄNK om någon av dem meddelar att de är gravida (inte omöjligt, det är baby boom i gänget)? Samtidigt fattar jag ju att det inte är så sunt att sitta hemma heller... ska iaf träffa en kompis imorrn på dagen, hennes syster har gjort ivf så hon är ganska införstådd med allt vilket känns skönt :) trevlig helg allihopa!
  • Äldre 26 Jan 16:48
    #64
    Hedblomster skrev 2018-01-26 09:29:54 följande:

    Äl+11 och jag har redan tagit 6 gravtest och 1 ältest - alla negativa såklart. Vill verkligen inse att jag inte är gravid nu heller...

    Har funderat mycket på det här med om det blir ivf lite längre fram... och jag vill nog gå privat i så fall, får försöka hitta de pengarna. Visst borde man utnyttja den gratishjälp man kan få men tror inte jag kommer orka väntetiden.


    Jag fick också höra att det var jättelång väntetid för utredning, men fick sedan kontakt med en klinik som jobbar under landstinget och hade möjlighet att ge oss tid direkt . Ringde denna månaden å fick tid i mars då det är då vi försökt 1 år.
  • Äldre 27 Jan 08:25
    #65

    Alltså herregud. När jag tempade imorse fick jag ett meddelande som sa "Grattis, dina data indikerar att du kan vara gravid!". Jag väckte min sambo och berättade, sen testade jag. Två streck kom fram direkt. Jag har aldrig nånsin under hela detta år fått två streck. Kan inte fatta att det är sant. Ett helt år utan ens i närheten av ett plus och nu plötsligt detta. Dessutom trodde vi inte ens att vi träffade ÄL denna månad (och CB säger 3+ så ÄL var nog tidigare än vad jag trodde?). Det är såklart stor risk för missfall mm så jag vågar inte tänka så långt framåt, men jag kan åtminstone uppenbarligen bli gravid!!! Bara det är mer än jag vågat hoppas på. Tack för allt ert stöd under detta år, det har varit helt ovärderligt <3 Går detta åt skogen så kommer jag tillbaka! Hoppas av hela mitt hjärta att ni också plussar snart!!! <3

  • Äldre 27 Jan 08:37
    #66
    inez898 skrev 2018-01-27 08:25:12 följande:

    Alltså herregud. När jag tempade imorse fick jag ett meddelande som sa "Grattis, dina data indikerar att du kan vara gravid!". Jag väckte min sambo och berättade, sen testade jag. Två streck kom fram direkt. Jag har aldrig nånsin under hela detta år fått två streck. Kan inte fatta att det är sant. Ett helt år utan ens i närheten av ett plus och nu plötsligt detta. Dessutom trodde vi inte ens att vi träffade ÄL denna månad (och CB säger 3+ så ÄL var nog tidigare än vad jag trodde?). Det är såklart stor risk för missfall mm så jag vågar inte tänka så långt framåt, men jag kan åtminstone uppenbarligen bli gravid!!! Bara det är mer än jag vågat hoppas på. Tack för allt ert stöd under detta år, det har varit helt ovärderligt <3 Går detta åt skogen så kommer jag tillbaka! Hoppas av hela mitt hjärta att ni också plussar snart!!! <3


    Men Herregud! Grattis!!!! Vad glad ja blir, o avundsjuk såklart. Du måste redan vara i vecka 5 typ?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 27 Jan 08:52
    #67
    inez898 skrev 2018-01-27 08:25:12 följande:

    Alltså herregud. När jag tempade imorse fick jag ett meddelande som sa "Grattis, dina data indikerar att du kan vara gravid!". Jag väckte min sambo och berättade, sen testade jag. Två streck kom fram direkt. Jag har aldrig nånsin under hela detta år fått två streck. Kan inte fatta att det är sant. Ett helt år utan ens i närheten av ett plus och nu plötsligt detta. Dessutom trodde vi inte ens att vi träffade ÄL denna månad (och CB säger 3+ så ÄL var nog tidigare än vad jag trodde?). Det är såklart stor risk för missfall mm så jag vågar inte tänka så långt framåt, men jag kan åtminstone uppenbarligen bli gravid!!! Bara det är mer än jag vågat hoppas på. Tack för allt ert stöd under detta år, det har varit helt ovärderligt <3 Går detta åt skogen så kommer jag tillbaka! Hoppas av hela mitt hjärta att ni också plussar snart!!! <3


    Har du inte känt några symptom alls??
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 27 Jan 09:28
    #68
    Jooosen skrev 2018-01-27 08:37:32 följande:

    Men Herregud! Grattis!!!! Vad glad ja blir, o avundsjuk såklart. Du måste redan vara i vecka 5 typ?


    Ja jag förstår verkligen hur du känner! Jag vet inte vilken vecka jag är i med tanke på att jag inte vet när jag hade ÄL! Men ja typ vecka 5 gissar jag på. Såå sjukt, trodde ju inte ens att jag haft ÄL först, hade inga symptom alls denna månad och inga positiva ÄL-test. Men ÄL måste jag ju ha haft ;)
    Jooosen skrev 2018-01-27 08:52:12 följande:

    Har du inte känt några symptom alls??


    Nja alltså inget säkert. Jag har haft lite molvärk (typ som mensvärk fast svagt) till och från i en vecka typ, och ömma bröst i ungefär en vecka. Men det är normala "före mensen"-symtom för mig så kan inte säga att jag reagerat jättemycket på det.
  • Äldre 27 Jan 10:02
    #69
    inez898 skrev 2018-01-27 09:28:28 följande:

    Ja jag förstår verkligen hur du känner! Jag vet inte vilken vecka jag är i med tanke på att jag inte vet när jag hade ÄL! Men ja typ vecka 5 gissar jag på. Såå sjukt, trodde ju inte ens att jag haft ÄL först, hade inga symptom alls denna månad och inga positiva ÄL-test. Men ÄL måste jag ju ha haft ;)Nja alltså inget säkert. Jag har haft lite molvärk (typ som mensvärk fast svagt) till och från i en vecka typ, och ömma bröst i ungefär en vecka. Men det är normala "före mensen"-symtom för mig så kan inte säga att jag reagerat jättemycket på det.


    Du måste typ vara i chock haha! Njut nu, ni är så grymt värda detta!! Titta in sen om du vill och uppdatera oss om allt :) kram, har varit skönt att bolla allt med dig
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 27 Jan 11:28
    #70
    inez898 skrev 2018-01-27 08:25:12 följande:

    Alltså herregud. När jag tempade imorse fick jag ett meddelande som sa "Grattis, dina data indikerar att du kan vara gravid!". Jag väckte min sambo och berättade, sen testade jag. Två streck kom fram direkt. Jag har aldrig nånsin under hela detta år fått två streck. Kan inte fatta att det är sant. Ett helt år utan ens i närheten av ett plus och nu plötsligt detta. Dessutom trodde vi inte ens att vi träffade ÄL denna månad (och CB säger 3+ så ÄL var nog tidigare än vad jag trodde?). Det är såklart stor risk för missfall mm så jag vågar inte tänka så långt framåt, men jag kan åtminstone uppenbarligen bli gravid!!! Bara det är mer än jag vågat hoppas på. Tack för allt ert stöd under detta år, det har varit helt ovärderligt <3 Går detta åt skogen så kommer jag tillbaka! Hoppas av hela mitt hjärta att ni också plussar snart!!! <3


    Wow!!!!! Grattis!! Detta gjorde verkligen hela min morgon!! Såååå glad för dig! Hoppas att du inte kommer tillbaka, men vi kommer sakna dig!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år