• Äldre 18 Jan 18:53
    235046 visningar
    2783 svar
    2783
    235046

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 27 Jan 11:35
    #71
    inez898 skrev 2018-01-27 08:25:12 följande:

    Alltså herregud. När jag tempade imorse fick jag ett meddelande som sa "Grattis, dina data indikerar att du kan vara gravid!". Jag väckte min sambo och berättade, sen testade jag. Två streck kom fram direkt. Jag har aldrig nånsin under hela detta år fått två streck. Kan inte fatta att det är sant. Ett helt år utan ens i närheten av ett plus och nu plötsligt detta. Dessutom trodde vi inte ens att vi träffade ÄL denna månad (och CB säger 3+ så ÄL var nog tidigare än vad jag trodde?). Det är såklart stor risk för missfall mm så jag vågar inte tänka så långt framåt, men jag kan åtminstone uppenbarligen bli gravid!!! Bara det är mer än jag vågat hoppas på. Tack för allt ert stöd under detta år, det har varit helt ovärderligt <3 Går detta åt skogen så kommer jag tillbaka! Hoppas av hela mitt hjärta att ni också plussar snart!!! <3


    Åh vad häftigt! Stort grattis!! :D måste kännas helt sjukt och underbart. Så glad för din skull! Inget är omöjligt!

    Själv fick jag mens idag så försök 12 blir nästa.
  • Äldre 27 Jan 12:03
    #72

    För mig är det en helt vanlig dag när jag vaknar och tänker "fortfarande inte gravid" vilket bekräftades av TVÅ negativa gravtest haha... Det är inte bra för mig att köpa storpack på tradera. Men fick lite hopp av plusset i tråden ändå:) Det tråkiga med nytt hopp är bara att man tappar det så snabbt.


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 27 Jan 13:39
    #73
    inez898 skrev 2018-01-27 08:25:12 följande:

    Alltså herregud. När jag tempade imorse fick jag ett meddelande som sa "Grattis, dina data indikerar att du kan vara gravid!". Jag väckte min sambo och berättade, sen testade jag. Två streck kom fram direkt. Jag har aldrig nånsin under hela detta år fått två streck. Kan inte fatta att det är sant. Ett helt år utan ens i närheten av ett plus och nu plötsligt detta. Dessutom trodde vi inte ens att vi träffade ÄL denna månad (och CB säger 3+ så ÄL var nog tidigare än vad jag trodde?). Det är såklart stor risk för missfall mm så jag vågar inte tänka så långt framåt, men jag kan åtminstone uppenbarligen bli gravid!!! Bara det är mer än jag vågat hoppas på. Tack för allt ert stöd under detta år, det har varit helt ovärderligt <3 Går detta åt skogen så kommer jag tillbaka! Hoppas av hela mitt hjärta att ni också plussar snart!!! <3


    Men Grattis!!!! Hoppas allt går bra ! Och att du smittar av dig på oss andra i tråden! :)
  • Äldre 28 Jan 02:27
    #74

    Åh, så mycket grattis!!!! Är avundsjuk men inte missunnsam! All lycka till er <3

  • Äldre 28 Jan 08:23
    #75

    Tack så jättemycket för alla grattis!! Så fint av er/oss att ändå gratta varandra när någon lyckas, trots all smärta vi går igenom <3

  • Äldre 28 Jan 09:19
    #76
    Hedblomster skrev 2018-01-26 13:57:04 följande:

    Jaså? Vore ju bra :) Bor i Västmanland och vet inte hur det är här. Har inte gjort utredning än men har försökt 1 år i mars fick ju dock utomkveds i maj så vet inte närifrån man ska räkna. En tid för besök ska erbjudas inom tre månader iaf, men är lite rädd att det inte ska hinnas med innan sommaren om jag ringer i mars... och då blir det höst innan man ens utreder isf :(


    De räknar utomkvedshavandeskapet som ett 'lyckat försök'. Vi var och träffade fertilitetsläkare i november. Hade då försökt i 2 år men med ett utomkvedshavandeskap i maj. Läkaren var typ sur att vi var där då vi 'bara försökt sedan maj'.

    Så får man x eller ma så är det bara att börja räkna igen. Kändes ju inte kul när man bara har en äggledare kvar och en endometrios så blir värre för varje månad utan hormoner.

    Vill bara säga att jag håller tummarna för er alla. Vi lyckades på försöket efter vi träffade farbror doktorn. Hon sa att hon med ul såg att jag hade ägglossning den dagen så vi skulle hem och ligga. Verkar som vi kanske ofta försökte någon dag för sent hela tiden.

    Kan dock berätta att både denna gång och gången vi fick x så hade vi sex varje dag. Alla andra försök har vi kört de var 2-3e dag som läkarna rekommenderar.
  • Äldre 28 Jan 10:08
    #77
    Aamon skrev 2018-01-28 09:19:25 följande:

    De räknar utomkvedshavandeskapet som ett 'lyckat försök'. Vi var och träffade fertilitetsläkare i november. Hade då försökt i 2 år men med ett utomkvedshavandeskap i maj. Läkaren var typ sur att vi var där då vi 'bara försökt sedan maj'.

    Så får man x eller ma så är det bara att börja räkna igen. Kändes ju inte kul när man bara har en äggledare kvar och en endometrios så blir värre för varje månad utan hormoner.

    Vill bara säga att jag håller tummarna för er alla. Vi lyckades på försöket efter vi träffade farbror doktorn. Hon sa att hon med ul såg att jag hade ägglossning den dagen så vi skulle hem och ligga. Verkar som vi kanske ofta försökte någon dag för sent hela tiden.

    Kan dock berätta att både denna gång och gången vi fick x så hade vi sex varje dag. Alla andra försök har vi kört de var 2-3e dag som läkarna rekommenderar.


    Intressant att ni låg så ofta och d var då det tog sig. En annan tjej i tråden plussade i julas. De låg oxå typ 4 dar i rad. Vi ligger typ tre ggr under fertila veckan men jag vill ligga mer!! Dock är ja rädd att min sambo inte klarar av det ..
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 28 Jan 10:28
    #78
    Aamon skrev 2018-01-28 09:19:25 följande:

    De räknar utomkvedshavandeskapet som ett 'lyckat försök'. Vi var och träffade fertilitetsläkare i november. Hade då försökt i 2 år men med ett utomkvedshavandeskap i maj. Läkaren var typ sur att vi var där då vi 'bara försökt sedan maj'.

    Så får man x eller ma så är det bara att börja räkna igen. Kändes ju inte kul när man bara har en äggledare kvar och en endometrios så blir värre för varje månad utan hormoner.

    Vill bara säga att jag håller tummarna för er alla. Vi lyckades på försöket efter vi träffade farbror doktorn. Hon sa att hon med ul såg att jag hade ägglossning den dagen så vi skulle hem och ligga. Verkar som vi kanske ofta försökte någon dag för sent hela tiden.

    Kan dock berätta att både denna gång och gången vi fick x så hade vi sex varje dag. Alla andra försök har vi kört de var 2-3e dag som läkarna rekommenderar.


    Det var det jag var rädd för:( men var hos en privat gynekolog och spolade och hon tyckte inte att det var värt att försöka mer än 3 månader till men landstinget har såklart en annan åsikt. När jag fick X låg vi också varje dag vilket vi inte gör nu utan varannan...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 28 Jan 21:24
    #79

    Äl om 5 dagar. Inga som helst förhoppningar. Känner mig lugn som en filbunke. Däremot smärt imorse vid sex på den där jäkla livmodertappen. O då är ändå äl ganska många dagar bort. Förstör sexet så grymt mkt :( borde man kolla upp det? Vill kolla upp allt som oroar mig haha... men har redan varit hos gyn tre ggr detta år för att kolla ?läget? :p


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 28 Jan 21:25
    #80
    inez898 skrev 2018-01-27 08:25:12 följande:

    Alltså herregud. När jag tempade imorse fick jag ett meddelande som sa "Grattis, dina data indikerar att du kan vara gravid!". Jag väckte min sambo och berättade, sen testade jag. Två streck kom fram direkt. Jag har aldrig nånsin under hela detta år fått två streck. Kan inte fatta att det är sant. Ett helt år utan ens i närheten av ett plus och nu plötsligt detta. Dessutom trodde vi inte ens att vi träffade ÄL denna månad (och CB säger 3+ så ÄL var nog tidigare än vad jag trodde?). Det är såklart stor risk för missfall mm så jag vågar inte tänka så långt framåt, men jag kan åtminstone uppenbarligen bli gravid!!! Bara det är mer än jag vågat hoppas på. Tack för allt ert stöd under detta år, det har varit helt ovärderligt <3 Går detta åt skogen så kommer jag tillbaka! Hoppas av hela mitt hjärta att ni också plussar snart!!! <3


    Har chocken lagt sig lite idag? :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år