• Äldre 18 Jan 18:53
    235099 visningar
    2783 svar
    2783
    235099

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 28 Jan 23:16
    #81
    Jooosen skrev 2018-01-28 21:25:22 följande:

    Har chocken lagt sig lite idag? :)


    Haha nej typ inte! Känns fortfarande helt overkligt. Men jag känner mig jätterädd. Har ganska mkt flytningar och så fort jag känner en flytning så tror jag att det är blod och tänker "nu är det kört fan fan fan fan!!" så går och kollar i trosorna hela tiden haha. Är jätterädd för att få missfall och sen att vi inte ska få fortsätta vår fertilitetsutredning utan att vi ska få kämpa ett år till på egen hand... vet inte om jag skulle orka ett år till utan hjälp efter detta året som varit! Men försöker att tänka positivt, det är ju ändå detta vi kämpat för :) håller tummarna för dig!! Läste att du inte känner nåt denna månad men hoppas att det går ändå!
  • Äldre 28 Jan 23:19
    #82
    Jooosen skrev 2018-01-28 21:24:59 följande:

    Äl om 5 dagar. Inga som helst förhoppningar. Känner mig lugn som en filbunke. Däremot smärt imorse vid sex på den där jäkla livmodertappen. O då är ändå äl ganska många dagar bort. Förstör sexet så grymt mkt :( borde man kolla upp det? Vill kolla upp allt som oroar mig haha... men har redan varit hos gyn tre ggr detta år för att kolla ?läget? :p


    Oj nu läste jag igen, ser att jag läste fel förut, trodde att du va på ÄL+5. Jag har får också sådär i samband med ÄL ibland, min gyn sa bara att det "kan bli så". Förstår att du inte har några som helst förhoppningar, det hade verkligen inte jag heller... hoppas att du också får tur <3
  • Äldre 29 Jan 14:50
    #83

    10 dagar kvar till bim... lång väntan. Man vill liksom bara veta direkt å deppa ihop å gå vidare på nästa försök.

    Ibland känns det som att försöken aldrig kommer ta slut..... bara besvikelse varje månad medan alla runt om en blir gravida på löpande band....... Deppigt idag..

  • Äldre 29 Jan 15:29
    #84
    inez898 skrev 2018-01-28 23:16:58 följande:

    Haha nej typ inte! Känns fortfarande helt overkligt. Men jag känner mig jätterädd. Har ganska mkt flytningar och så fort jag känner en flytning så tror jag att det är blod och tänker "nu är det kört fan fan fan fan!!" så går och kollar i trosorna hela tiden haha. Är jätterädd för att få missfall och sen att vi inte ska få fortsätta vår fertilitetsutredning utan att vi ska få kämpa ett år till på egen hand... vet inte om jag skulle orka ett år till utan hjälp efter detta året som varit! Men försöker att tänka positivt, det är ju ändå detta vi kämpat för :) håller tummarna för dig!! Läste att du inte känner nåt denna månad men hoppas att det går ändå!


    Ja det förstår jag verkligen! Nu när man kämpat så jäkla länge! O man kan ju inte stänga av oroshjärnan direkt.. okej det är så drygt när man försöker så gör det typ ont o ha sex... men bara o härda ut antar jag. Äl på fredag! Har förvarnat min sambo så han e beredd på ligga i veckan haha! Kram
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 29 Jan 18:32
    #85
    Långväntanefterdig skrev 2018-01-29 14:50:00 följande:

    10 dagar kvar till bim... lång väntan. Man vill liksom bara veta direkt å deppa ihop å gå vidare på nästa försök.

    Ibland känns det som att försöken aldrig kommer ta slut..... bara besvikelse varje månad medan alla runt om en blir gravida på löpande band....... Deppigt idag..


    Förstår dig:( Känns verkligen som om man kommer försöka föralltid. Kan absolut inte föreställa mig att få vara gravid (en lyckad graviditet iaf)...

    Själv fick jag som beräknat mens idag. På jobbet. Fick försöka hålla god min.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 29 Jan 19:53
    #86
    Hedblomster skrev 2018-01-29 18:32:59 följande:

    Förstår dig:( Känns verkligen som om man kommer försöka föralltid. Kan absolut inte föreställa mig att få vara gravid (en lyckad graviditet iaf)...

    Själv fick jag som beräknat mens idag. På jobbet. Fick försöka hålla god min.


    Åh vad trist :(

    Min kommer säkert också som väntat... kan inte ens föreställa mig som gravid :( känns så långt borta liksom..... vill bara att det ska ta sig nån jäkla gång....
  • Äldre 29 Jan 20:48
    #87
    Hedblomster skrev 2018-01-29 18:32:59 följande:

    Förstår dig:( Känns verkligen som om man kommer försöka föralltid. Kan absolut inte föreställa mig att få vara gravid (en lyckad graviditet iaf)...

    Själv fick jag som beräknat mens idag. På jobbet. Fick försöka hålla god min.


    Urs så tråkigt :( <3
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 30 Jan 07:17
    #88
    Hedblomster skrev 2018-01-29 18:32:59 följande:

    Förstår dig:( Känns verkligen som om man kommer försöka föralltid. Kan absolut inte föreställa mig att få vara gravid (en lyckad graviditet iaf)...

    Själv fick jag som beräknat mens idag. På jobbet. Fick försöka hålla god min.


    Usch, vad jobbigt! Förstår verkligen - vill bara hem och lägga mig så fort mensen kommer som vanligt, men är ju bara till att klistra på ett leende och fortsätta. Även om man inombords tänker vilket jäkla slöseri med min tid att ha mens? Ska jag behöva vänta en månad till?? Jag skulle ju ha en tidig vårbebis...
  • Äldre 30 Jan 10:02
    #89
    LillaLuna skrev 2018-01-30 07:17:46 följande:

    Usch, vad jobbigt! Förstår verkligen - vill bara hem och lägga mig så fort mensen kommer som vanligt, men är ju bara till att klistra på ett leende och fortsätta. Även om man inombords tänker vilket jäkla slöseri med min tid att ha mens? Ska jag behöva vänta en månad till?? Jag skulle ju ha en tidig vårbebis...


    Men verkligen, en månad till liksom?! Bara en dag till känns ju som för mycket. Men på något vis har vi snart gått igenom 11 månader...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 31 Jan 10:42
    #90

    Beräknad äl på fredag. Inga tydliga äl flytningar än dock. Liten stegring på äl test men ingen glad gubbe än. Bara inte äl uteblir. Har man ju inte tid med!! Sex i lördags söndags. Planerar ligga idag och på fredag. Inplanerat schemasex here we come suck! Kram på er allihopa


    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år