• Äldre 18 Jan 18:53
    235048 visningar
    2783 svar
    2783
    235048

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 31 Jan 17:33
    #91

    Hej! Jag ska iväg och resa en tid så kommer inte kunna pricka äl i februari. Känns på något vis lite skönt. Jag har i princip slutat tempa nu också med natural cycles. Ska försöka slappna av och rensa huvudet. I mars ska vi på besök på en riktig fertilitetsmottagnig på Sophiahemmet och göra en plan. Lycka till ni andra nu i februari!!

  • Äldre 31 Jan 17:38
    #92
    LillaAw skrev 2018-01-31 17:33:57 följande:

    Hej! Jag ska iväg och resa en tid så kommer inte kunna pricka äl i februari. Känns på något vis lite skönt. Jag har i princip slutat tempa nu också med natural cycles. Ska försöka slappna av och rensa huvudet. I mars ska vi på besök på en riktig fertilitetsmottagnig på Sophiahemmet och göra en plan. Lycka till ni andra nu i februari!!


    Förstår att det känns skönt ändå; slippa pressen en månad hade varit skönt - och skönt att få besöket avklarat också!

    Hoppas du får en härlig månad!
  • Äldre 31 Jan 17:40
    #93
    Jooosen skrev 2018-01-31 10:42:40 följande:

    Beräknad äl på fredag. Inga tydliga äl flytningar än dock. Liten stegring på äl test men ingen glad gubbe än. Bara inte äl uteblir. Har man ju inte tid med!! Sex i lördags söndags. Planerar ligga idag och på fredag. Inplanerat schemasex here we come suck! Kram på er allihopa


    Mm, beräknad idag eller imorgon - oklart då min Clearblue ÄL-läsare har slutat fungera - men känns så på flytningarna. Så jag vet allt om osexigt schemalagt sex haha
  • Äldre 31 Jan 18:11
    #94

    Får paniiiik över att det är som kortast 1,5 vecka kvar till äl men det kan också va mer än 2 veckor... Vill kunna GÖRA något, nu bara väntar man...


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 1 Feb 08:28
    #95

    Hej hej tjejer!

    Hur går det för alla?

    Här inväntas bim om 7 dagar.

    Har inga större förhoppningar och känner inga symtom. Vi längtar å längtar. 49 dagar kvar till spolning & tester.. någon som vet förresten hur länge man behöver vänta på provsvaren vid utredning?

    Har en nära vän som genomgått en lyckad ivf som jag bollar mycket med.. så skönt att prata med någon som förstår ens oro och själv inte blev gravid på första ligget efter p - piller.

    Så otroligt trött på alla plus man ser på fl där de tog sej otroligt snabbt. Folk liksom "de tog sig ändå relativt snabbt" då dom har försökt 2 månader... blir fan less hahaha.... men ja, inte läsa i dom grupperna helt enkelt..

    Kram till er alla med massa styrka!

  • Äldre 2 Feb 13:58
    #96

    Pos äl test igår torsdag och idag fredag. Sex lördags söndags onsdags och idag. Planerar även in imorn. Måste ju fan räcka ...


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 2 Feb 16:03
    #97
    Jooosen skrev 2018-02-02 13:58:38 följande:

    Pos äl test igår torsdag och idag fredag. Sex lördags söndags onsdags och idag. Planerar även in imorn. Måste ju fan räcka ...


    Jaaaa men gud ja. Det räcker ! : )
  • Äldre 2 Feb 16:11
    #98
    Jooosen skrev 2018-02-02 13:58:38 följande:

    Pos äl test igår torsdag och idag fredag. Sex lördags söndags onsdags och idag. Planerar även in imorn. Måste ju fan räcka ...


    Håller tummarna att ni prickar !
  • Äldre 2 Feb 17:16
    #99

    Ja hoppas nuuuu :/


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 3 Feb 10:22

    Hej!

    Tänkte höra om ni vet efter hur många försök man får söka hjälp? Jag vet att det är ett år som gäller, men pga att jag har kort menscykel har vi hunnit med 10 försök på 8 månader utan pluss. Så tycker att vi borde kunna ringa efter 12 försök eller? :)

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år