• Äldre 18 Jan 18:53
    235084 visningar
    2783 svar
    2783
    235084

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 4 Feb 16:36
    Långväntanefterdig skrev 2018-02-04 16:18:50 följande:

    Tycker ändå att det ni fick till borde räcka.

    Vi har också legat på men man önskar alltid att man gjorde mer än man gjorde..

    Ja men eller hur, man reagerar ju på minsta lilla nu när man försökt så länge. Jag hoppas verkligen att det hänt något denna gången! Håller tummarna för er också!


    Precis, man analyserar vad man kunnat göra mer osv.. uppdatera mig om hur du känner! Jag är rädd att jag åkt på svampinfektion denna ägglossning. Fått för mig att det inte är speciellt gynnsamt för spermierna suck :/
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 4 Feb 17:05
    Jooosen skrev 2018-02-04 16:36:23 följande:

    Precis, man analyserar vad man kunnat göra mer osv.. uppdatera mig om hur du känner! Jag är rädd att jag åkt på svampinfektion denna ägglossning. Fått för mig att det inte är speciellt gynnsamt för spermierna suck :/


    Absolut, uppdatering kommer!

    Åh naaj , svampinfektion är aldrig kul :( Men det behöver ju inte vara så. Väldigt svårt att inte va negativ, jag vet tro mig! Men försök tänka positivt nu å se till å behandla svampen om det är det du har! Nu kämpar vi på här till de där jäkla plusset! Någon gång på ett eller annat vis så kommer vi ju plussa! Med eller utan läkarhjälp!
  • Äldre 4 Feb 17:32
    Långväntanefterdig skrev 2018-02-04 17:05:42 följande:

    Absolut, uppdatering kommer!

    Åh naaj , svampinfektion är aldrig kul :( Men det behöver ju inte vara så. Väldigt svårt att inte va negativ, jag vet tro mig! Men försök tänka positivt nu å se till å behandla svampen om det är det du har! Nu kämpar vi på här till de där jäkla plusset! Någon gång på ett eller annat vis så kommer vi ju plussa! Med eller utan läkarhjälp!


    Ja det känns redan lite bättre down there hehe. Ja! Ska försöka o inte känna efter så jäkla mycket heller! Har varit ensam hemma idag o Herregud vad ja googlat på exakt allt haha!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 4 Feb 17:48
    Jooosen skrev 2018-02-04 17:32:41 följande:

    Ja det känns redan lite bättre down there hehe. Ja! Ska försöka o inte känna efter så jäkla mycket heller! Har varit ensam hemma idag o Herregud vad ja googlat på exakt allt haha!


    Hahaha men jag också !! Helt sjukt . Tänk om man bara kunde fatta att google inte ger några vettiga svar. Det är det ju bara ett graviditetstest som kan göra haha... va dum man är...
  • Äldre 4 Feb 17:50
    Jooosen skrev 2018-02-04 17:32:41 följande:

    Ja det känns redan lite bättre down there hehe. Ja! Ska försöka o inte känna efter så jäkla mycket heller! Har varit ensam hemma idag o Herregud vad ja googlat på exakt allt haha!


    Gjorde till å med ett test nu här hemma efter att ha suttit å klämt mig på pattarna halva eftermiddagen. Givetvis jättenegativt. Eftermiddagsurin och bim-4. Suck alltså. Har 3 test kvar nu. Måste hålla mig tills på onsdag torsdag. Fan va schizofren man är. Ena halvan av en vill absolut inte testa sig å andra halvan är en jäkla testjunkie.
  • Äldre 4 Feb 17:55
    Långväntanefterdig skrev 2018-02-04 17:50:43 följande:

    Gjorde till å med ett test nu här hemma efter att ha suttit å klämt mig på pattarna halva eftermiddagen. Givetvis jättenegativt. Eftermiddagsurin och bim-4. Suck alltså. Har 3 test kvar nu. Måste hålla mig tills på onsdag torsdag. Fan va schizofren man är. Ena halvan av en vill absolut inte testa sig å andra halvan är en jäkla testjunkie.


    Haha ja klämma på pattarna känner ja så väl igen! Om inte annat blir som ömma för man klämmer så mkt... nu låter ja som en tråkmåns men det kan ju verkligen visa positivt senare i veckan ändå. Försök o håll ut nu bara! :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 4 Feb 18:02
    Jooosen skrev 2018-02-04 17:55:58 följande:

    Haha ja klämma på pattarna känner ja så väl igen! Om inte annat blir som ömma för man klämmer så mkt... nu låter ja som en tråkmåns men det kan ju verkligen visa positivt senare i veckan ändå. Försök o håll ut nu bara! :)


    Haha ja men eller hur.... ja tur jag jobbar heela veckan lång. Det underlättar lite. Är så trött på morgonen så hinner inte med test då. Alltid nått.

    Jag hoppas verkligen att det visar nått.. om inte annat så får vi hjälp snart. Det känns betryggande i alla fall. Men hade hellre sett att vi lyckades själva.
  • Äldre 5 Feb 07:57

    Blödningen fortsatte imorses igen. Så trologtvis tidig mens som kom å hälsade på väldigt ovälkommet. Idag känner jag typiska menssmärtor och illamående som brukar höra ihop med mensen för mig.

    Tråkigt men så är det nog.

    1 försök kvar innan det är dags för utredning. Nästa äl 24e februari och bim 10 mars och sista hoppet då är utredning 22e mars.

    Fortsätter hålla mina tummar för er andra i alla fall såklart! Uppdatera hur det går för er!

  • Äldre 6 Feb 16:22
    Långväntanefterdig skrev 2018-02-05 07:57:58 följande:

    Blödningen fortsatte imorses igen. Så trologtvis tidig mens som kom å hälsade på väldigt ovälkommet. Idag känner jag typiska menssmärtor och illamående som brukar höra ihop med mensen för mig.

    Tråkigt men så är det nog.

    1 försök kvar innan det är dags för utredning. Nästa äl 24e februari och bim 10 mars och sista hoppet då är utredning 22e mars.

    Fortsätter hålla mina tummar för er andra i alla fall såklart! Uppdatera hur det går för er!


    Åh, hoppas det är en nidblödning eller liknande! Håller tummarna för dig, även om jag vet att man själv inte vill hoppas för mkt.

    Jag hade ÄL för en vecka sedan men känner mig väldigt icke-gravid trots massor med sex runt då, så... Nähäpp. Får väl försöka igen 1 mars då...!
  • Äldre 6 Feb 17:47
    Långväntanefterdig skrev 2018-02-05 07:57:58 följande:

    Blödningen fortsatte imorses igen. Så trologtvis tidig mens som kom å hälsade på väldigt ovälkommet. Idag känner jag typiska menssmärtor och illamående som brukar höra ihop med mensen för mig.

    Tråkigt men så är det nog.

    1 försök kvar innan det är dags för utredning. Nästa äl 24e februari och bim 10 mars och sista hoppet då är utredning 22e mars.

    Fortsätter hålla mina tummar för er andra i alla fall såklart! Uppdatera hur det går för er!


    Fan va trisst, var det mensen som kom :(?
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år