• Äldre 18 Jan 18:53
    235062 visningar
    2783 svar
    2783
    235062

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 8 Feb 22:14

    Hur går det hörni? Bim om 7 dagar. Känner mig precis som vanligt typ. Blir stressad av familjeliv. Dock inte grupper som denna. Men funderar kanske på att försöka pausa lite härifrån. Fast det kommer säkert bli skitsvårt..


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 9 Feb 07:53
    Jooosen skrev 2018-02-08 22:14:10 följande:

    Hur går det hörni? Bim om 7 dagar. Känner mig precis som vanligt typ. Blir stressad av familjeliv. Dock inte grupper som denna. Men funderar kanske på att försöka pausa lite härifrån. Fast det kommer säkert bli skitsvårt..


    Jag blir också stressad. Men inte av denna jag heller. Men bim februari är ju en hensk tråd hahaha..... jag såg inte din fråga försen nu, ja det var tyvärr mensen som kom :( beställt äl tester nu för å köra med nästa äl då. Blir också sista besöket innan undersökning. Ska bli så jäkla skönt å få lite svar på varför det inte tar sig. Förhoppningsvis!! Värsta är ju nästan om allt ser bra ut men det ändå inte går. Läst om jättemånga som blivot gravida direkt efter spolning. Hoppas på samma för mig..
  • Äldre 9 Feb 08:03
    Jooosen skrev 2018-02-08 22:14:10 följande:

    Hur går det hörni? Bim om 7 dagar. Känner mig precis som vanligt typ. Blir stressad av familjeliv. Dock inte grupper som denna. Men funderar kanske på att försöka pausa lite härifrån. Fast det kommer säkert bli skitsvårt..


    Ett tips kan vara att avprenummerera sig från alla trådar som man blir stressad av, så slipper man få meddelande varje gång det skrivs i de trådarna.

    Kan det vara nåt som funkar för dig?
  • Äldre 9 Feb 08:08

    Här väntas äl från och med söndag och några dagar fram. Får se när det blir. Har tyvärr varit sjuk i en vecka och nu börjar sambon bli sjuk....


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 9 Feb 10:33

    Ja man blir sjukt stressad av bim trådarna. Är ju inte med i någon av dom men ibland kan ja inte låta bli att kika in där ändå... efter nästa mens ska ja försöka få sambon att vilja kolla upp oss. Är inget jag vill heller egentligen för då blir ju allt så verkligt. Men ja pallar inte med detta längre.


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 9 Feb 11:57

    Fick positivt ältest redan idaaaag! Så dålig timing haha... Jag har börjat bli frisk men sambon har ju precis blivit sjuk. Suck. Aja, han tycker det är lika viktigt att försöka ändå iaf men tycker synd om honom.


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 9 Feb 12:17
    Hedblomster skrev 2018-02-09 11:57:12 följande:

    Fick positivt ältest redan idaaaag! Så dålig timing haha... Jag har börjat bli frisk men sambon har ju precis blivit sjuk. Suck. Aja, han tycker det är lika viktigt att försöka ändå iaf men tycker synd om honom.


    Spermierna blir sämre om mannen är sjuk,(speciellt vid feber) så med tanke på det kan man ju hoppa över tills han är frisk igen. Bara ett tips.
  • Äldre 9 Feb 12:31
    Hedblomster skrev 2018-02-09 11:57:12 följande:

    Fick positivt ältest redan idaaaag! Så dålig timing haha... Jag har börjat bli frisk men sambon har ju precis blivit sjuk. Suck. Aja, han tycker det är lika viktigt att försöka ändå iaf men tycker synd om honom.


    Åååå vad typiskt! Hopas nu lyckas få till det ändå!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 9 Feb 15:23
    Jooosen skrev 2018-02-09 12:31:06 följande:

    Åååå vad typiskt! Hopas nu lyckas få till det ändå!


    Jaa hoppas, men tyvärr hänger det lite på om vi får till det idag och imorgon... för vi har inte haft sex på mer än en vecka nu innan. Känns som det blir ett dåligt försök.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 9 Feb 18:48

    Sitter hemma med tant röd & ett glas vin. Idag berättade en vän att hon är gravid..... jag blir så jäkla ledsen såna här dagar... knappt så man kan bli glad. Så jobbigt :(

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år