• Äldre 18 Jan 18:53
    235037 visningar
    2783 svar
    2783
    235037

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 9 Feb 19:53
    Långväntanefterdig skrev 2018-02-09 18:48:18 följande:

    Sitter hemma med tant röd & ett glas vin. Idag berättade en vän att hon är gravid..... jag blir så jäkla ledsen såna här dagar... knappt så man kan bli glad. Så jobbigt :(


    Fy jag förstår dig:( håller alltid god min och säger grattis men sen går jag hem och skriker i en kudde och gråter typ...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 9 Feb 20:09
    Hedblomster skrev 2018-02-09 19:53:43 följande:

    Fy jag förstår dig:( håller alltid god min och säger grattis men sen går jag hem och skriker i en kudde och gråter typ...


    Eller hur, så himla jobbigt :(

    Jag hoppas det blir vår tur snart :(
  • Äldre 9 Feb 20:35
    Långväntanefterdig skrev 2018-02-09 18:48:18 följande:

    Sitter hemma med tant röd & ett glas vin. Idag berättade en vän att hon är gravid..... jag blir så jäkla ledsen såna här dagar... knappt så man kan bli glad. Så jobbigt :(


    Urs det är inte klokt hur hårt det tar :( ... alla runt mig blir typ gravida nu??? Wtf. Sitter just nu med ett glas rött ensam hemma o kollar fl. kram <3
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 9 Feb 21:00
    Jooosen skrev 2018-02-09 20:35:59 följande:

    Urs det är inte klokt hur hårt det tar :( ... alla runt mig blir typ gravida nu??? Wtf. Sitter just nu med ett glas rött ensam hemma o kollar fl. kram <3


    Jag veeeet..... å min kompis sa "åh vi försökte ett tag- 4 månader "...... en annan har kört på ett jäkla år. Livet är orättvist ibland :'( styrkekram till oss!
  • Äldre 9 Feb 21:31
    Långväntanefterdig skrev 2018-02-09 21:00:46 följande:

    Jag veeeet..... å min kompis sa "åh vi försökte ett tag- 4 månader "...... en annan har kört på ett jäkla år. Livet är orättvist ibland :'( styrkekram till oss!


    Ja det är så jäkla orättvist. Varför vi?? (Ingen är värd det men ändå) ?! Ja styrkekram till oss!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 11 Feb 20:43

    Skål för mens då antar jag... Även om det var väntat så känns det alltid lite bittert. Nåja, nya tag för oss alla nu då snart ????

  • Äldre 11 Feb 20:44

    Oj! Jag hade lagt in en emoji där, inte en massa frågetecken...!

  • Äldre 11 Feb 20:46
    LillaLuna skrev 2018-02-11 20:44:45 följande:

    Oj! Jag hade lagt in en emoji där, inte en massa frågetecken...!


    Fyy! Hur många försök e ni på? Min mens kommer om några dagar. Bombsäker. Mina vanliga pmsömma bröst gör sig påminda...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 12 Feb 16:43

    Hmm, brukar ha väldigt lätt att beräkna mensdag. 15 dagar efter pos ältest och älkänningar helt enkelt. Men nu har jag haft positiva ältest sen i fredags så... Tror jag känner mig lite svullen idag som jag brukar känna vid äl så kanske ska jag räkna från idag. Får alltid ömma bröst dagen efter äl och det har jag inte fått än så borde kunna känna efter imorgon. Hade hoppats vara klar med trött påtvingat sex för denna omgång...


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 12 Feb 16:55
    Hedblomster skrev 2018-02-12 16:43:57 följande:

    Hmm, brukar ha väldigt lätt att beräkna mensdag. 15 dagar efter pos ältest och älkänningar helt enkelt. Men nu har jag haft positiva ältest sen i fredags så... Tror jag känner mig lite svullen idag som jag brukar känna vid äl så kanske ska jag räkna från idag. Får alltid ömma bröst dagen efter äl och det har jag inte fått än så borde kunna känna efter imorgon. Hade hoppats vara klar med trött påtvingat sex för denna omgång...


    Hmm brukar du ha positivt så länge? Hur mkt sex har ni haft hittills? Alltså denna ägglossningsjagan är nästan komisk ibland!! Urk
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år