• Äldre 18 Jan 18:53
    235666 visningar
    2783 svar
    2783
    235666

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 14 Feb 20:05
    Belinday skrev 2018-02-14 19:07:10 följande:

    Okej tjejer pos på ägglossningtesten nu både vanliga stickor o clear blue digital glad smile. Så båda är pos. Då är frågan eftersom vi alltid kört på pos dagen och de aldrig hänt nått kanske vi ska börja köra imon och i över morgon ? Eller va säger ni tänker jag helt fel.


    När vi blev gravida tillslut låg vi dagen innan pos test och varje dag 7 dagar framöver. Enda sättet för oss att bli gravida verkar vara att ligga varje dag.
  • Äldre 14 Feb 20:47
    Aamon skrev 2018-02-14 20:05:53 följande:

    När vi blev gravida tillslut låg vi dagen innan pos test och varje dag 7 dagar framöver. Enda sättet för oss att bli gravida verkar vara att ligga varje dag.


    Pga prestationsångest hos min man så går de inte så många dagar i rad för oss tyvärr. Men bra jobbat ! :)
  • Äldre 14 Feb 20:51
    Belinday skrev 2018-02-14 20:47:45 följande:

    Pga prestationsångest hos min man så går de inte så många dagar i rad för oss tyvärr. Men bra jobbat ! :)


    Exakt samma här. Är

    Glad om det blir 3 ggr i veckan just ägglossninsveckan. Hade ja valt hade vi kört typ varje dag hehe ... för att säkra upp till max
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 14 Feb 21:11
    Jooosen skrev 2018-02-14 20:51:50 följande:

    Exakt samma här. Är

    Glad om det blir 3 ggr i veckan just ägglossninsveckan. Hade ja valt hade vi kört typ varje dag hehe ... för att säkra upp till max


    Exakt! Jobbigt det här för männen också medans vi kan köra på utan problem flera dagar.
  • Äldre 14 Feb 21:16
    Belinday skrev 2018-02-14 21:11:15 följande:

    Exakt! Jobbigt det här för männen också medans vi kan köra på utan problem flera dagar.


    Ja det kan verkligen vara så frustrerande. Vårat sex kring äl är verkligen så sjukt oromantiskt oxå haha. Typ att vi bara måste. Noll charm. Men bryr mig iofs inte så mkt löngre
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 14 Feb 21:50

    Min sambo har inte problem med prestationsångest däremot är han sååå tröööött hela tiden... vi hade sex i måndags senast och jag tycker vi borde ha idag med eftersom jag inte vet när äl var/blir denna gång... men det blir inte så. Känner mig jättebesviken och som att chansen försvann...


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 15 Feb 18:31
    Hedblomster skrev 2018-02-14 21:50:25 följande:

    Min sambo har inte problem med prestationsångest däremot är han sååå tröööött hela tiden... vi hade sex i måndags senast och jag tycker vi borde ha idag med eftersom jag inte vet när äl var/blir denna gång... men det blir inte så. Känner mig jättebesviken och som att chansen försvann...


    Ja det där är aldrig kul! Min sambo kan va borta hos vänner i sova över ibland. Infaller de under äl blir ja så jävla stressad ..
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 15 Feb 18:33

    Vaknade 12 ?inatt? o hade sån jävla mensvärk men ingen mens kom. Hela dagen idag ingen mens. Däremot typ ingen mensvärk heller. Mina bröst ömmar inte så mkt löngre så mensen kommer med stor sannolikhet imorn.


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 15 Feb 19:32
    Jooosen skrev 2018-02-15 18:33:37 följande:

    Vaknade 12 ?inatt? o hade sån jävla mensvärk men ingen mens kom. Hela dagen idag ingen mens. Däremot typ ingen mensvärk heller. Mina bröst ömmar inte så mkt löngre så mensen kommer med stor sannolikhet imorn.


    Hoppas hoppas! Tänker du testa eller bara vänta?
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 15 Feb 19:43
    Hedblomster skrev 2018-02-15 19:32:03 följande:

    Hoppas hoppas! Tänker du testa eller bara vänta?


    Nej kommer inte testa. Mensen kommer nog imornbitti. För mina bröst ömmar knappt. Brukar vara ett tydligt tecken när bim närmar sig. Haha tack för tummarna. Är dina äl test negativa nu?
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år