• Äldre 18 Jan 18:53
    235635 visningar
    2783 svar
    2783
    235635

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • XAHHA9­2
    Äldre 3 Mar 12:11
    Jooosen skrev 2018-03-03 12:02:30 följande:

    Hmm okej man kanske borde börja med det! Okej ja amh värde har man ju hört talas om men vad innebär det? Hur sänker det fertiliteten? Jag brukar ha äl och mens exakt på dagen varje månad. Men inte i oktober och denna äl verkar oxå utebli. Är så jäkla arg alltså. Varför ska saker o ting motarbeta en :(


    Ett lågt AMH värde tyder på nedsatt äggstockfunktion. Har för mig att det innebär hur ?många ägg det finns kvar?. Alltså ju högre AMH man har ju bättre äggreserv har man.

    Jah håller med dig, det är just för oss som kämpar som allt verkar gå fel.. känns så ibland iallafall!
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Äldre 3 Mar 12:24

    Igår kom mensen. 5 dagar för tidigt. 1 års försökande & det tar som fan på krafterna....... 19 dagar till utredning.

    Checkar ut så länge från FL då det gör mig galen & tänka på det hela tiden..

    Fokus på tröning & kost.

    Stort lycka till så länge alla ni andra tappra kämpar.

  • Äldre 3 Mar 12:33
    XAHHA92 skrev 2018-03-03 12:11:34 följande:

    Ett lågt AMH värde tyder på nedsatt äggstockfunktion. Har för mig att det innebär hur ?många ägg det finns kvar?. Alltså ju högre AMH man har ju bättre äggreserv har man.

    Jah håller med dig, det är just för oss som kämpar som allt verkar gå fel.. känns så ibland iallafall!


    Jaha okej! Finns så mkt olika saker som inte kan stå rätt till känns d som! Ja precis, allt verkar gå fel. Och om min äl är sen denna gång så blir min mens också det (så var d förra ggn) vilket innebär att min sambo är bortrest när äl kommer vara löngre framöver... så sjukt typiskt
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 3 Mar 12:34
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-03 12:24:10 följande:

    Igår kom mensen. 5 dagar för tidigt. 1 års försökande & det tar som fan på krafterna....... 19 dagar till utredning.

    Checkar ut så länge från FL då det gör mig galen & tänka på det hela tiden..

    Fokus på tröning & kost.

    Stort lycka till så länge alla ni andra tappra kämpar.


    Ja nu får sjukvården ta över för oss också! Ska boka möta på måndag. Lycka till nu och håller alla tummar!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 3 Mar 12:46


    Antar att det är bara att köra nu då.. men känns som det inte längre spelar någon roll fast ägglossning. Tar sig aldrig ändå :/ så jävla frustrerande när allt borde fungera enligt utredningen men ändå inte gör det! Läkaren sa att man tydligen bara hittar "felet" i 50% av fallen och de andra vet man aldrig varför det inte fungerar. Skulle nästan va skönt att veta vad det är för fel än att allt ser bra ut.
  • Äldre 3 Mar 13:36
    LillaAw skrev 2018-03-03 12:46:48 följande:

    Antar att det är bara att köra nu då.. men känns som det inte längre spelar någon roll fast ägglossning. Tar sig aldrig ändå :/ så jävla frustrerande när allt borde fungera enligt utredningen men ändå inte gör det! Läkaren sa att man tydligen bara hittar "felet" i 50% av fallen och de andra vet man aldrig varför det inte fungerar. Skulle nästan va skönt att veta vad det är för fel än att allt ser bra ut.


    Skönt med Pos test iaf. Mitt visar Samma som igår så har nog ingen äl denna månad. Som du säger så vekar d ju ändå inte spela nån roll. Ja håller med. Hellre nästan att d hittar nåt fel. Vad är nästa steg för er?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 3 Mar 14:35
    Jooosen skrev 2018-03-03 13:36:18 följande:

    Skönt med Pos test iaf. Mitt visar Samma som igår så har nog ingen äl denna månad. Som du säger så vekar d ju ändå inte spela nån roll. Ja håller med. Hellre nästan att d hittar nåt fel. Vad är nästa steg för er?


    Nästa steg är remiss för ivf så ska dit en gång till bara sen skrivs remissen. De har inte hittat något fel på varken mig eller min kille. Ultraljud, blodprover och spermatest har varit normala.. De sa iaf att prognosen vid ivf ser bra ut men man får väl se. De har sommarstängt så ivf blir nog efter sommaren då.
  • Äldre 3 Mar 14:42
    LillaAw skrev 2018-03-03 14:35:45 följande:

    Nästa steg är remiss för ivf så ska dit en gång till bara sen skrivs remissen. De har inte hittat något fel på varken mig eller min kille. Ultraljud, blodprover och spermatest har varit normala.. De sa iaf att prognosen vid ivf ser bra ut men man får väl se. De har sommarstängt så ivf blir nog efter sommaren då.


    Okej, skönt att ni kommit en bit nu iaf. Hur

    Lång tid har allt tagit so far? Ja urs sommarstängt känns ju lagom kul. Har också tänkt på sånt nu när man ska påbörja allting ..
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 4 Mar 12:33

    Cd35 idag och jag har positivt ältest... igår morse var det helt blankt, på kvällen starkt och nu positivt. Så märklig cykel. Hade positivt ältest från cd12 till cd16 sen slutade jag testa. Tyckte mig känna lite älkänningar på cd15 men fick aldrig ont i brösten som jag alltid får 1-2 dagar efter äl. Började få lite ömma bröstvårtor på cd21 eller 22 vilket jag fortfarande har. Började med ältest igen för någon vecka sen och nu är det positivt igen alltså. Ska bli intressant att se var detta landar.


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 4 Mar 14:44
    Hedblomster skrev 2018-03-04 12:33:41 följande:

    Cd35 idag och jag har positivt ältest... igår morse var det helt blankt, på kvällen starkt och nu positivt. Så märklig cykel. Hade positivt ältest från cd12 till cd16 sen slutade jag testa. Tyckte mig känna lite älkänningar på cd15 men fick aldrig ont i brösten som jag alltid får 1-2 dagar efter äl. Började få lite ömma bröstvårtor på cd21 eller 22 vilket jag fortfarande har. Började med ältest igen för någon vecka sen och nu är det positivt igen alltså. Ska bli intressant att se var detta landar.


    Hm va lustigt ändå! Har du vågat dig på nåt mer gravtest? Har ju hört att man kan ha två äl per månad men du borde ju fått mens nu.. själv kom typ ingen äl denna månad... är på cd17 och inte något tecken alls på äl... jävla kroppar! Imorn ska jag ringa till Sophiahemmet iallafall så känner mig ovanligt lugn att äl verkar utebli. Orkar inte bli nedstämd liksom.
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år