• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-03-04 14:44:07 följande:

    Hm va lustigt ändå! Har du vågat dig på nåt mer gravtest? Har ju hört att man kan ha två äl per månad men du borde ju fått mens nu.. själv kom typ ingen äl denna månad... är på cd17 och inte något tecken alls på äl... jävla kroppar! Imorn ska jag ringa till Sophiahemmet iallafall så känner mig ovanligt lugn att äl verkar utebli. Orkar inte bli nedstämd liksom.


    Tog igår men då var det neg. Det var iofs ältest också då. Finns väl två alternativ: antingen har jag inte fått äl än och det är på väg nu, eller så är jag gravid på något sätt? Ska testa imorgon igen iaf...

    Men vad trååååkigt :( Skönt dock att du ska ringa imorgon! Kände mig också lugn när jag trodde att mensen skulle komma just för att vi har tid hos gyn snart fast nu är jag bara förvirrad... hoppas ditt samtal går bra iaf! Lycka till!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-03-04 15:43:24 följande:

    Tog igår men då var det neg. Det var iofs ältest också då. Finns väl två alternativ: antingen har jag inte fått äl än och det är på väg nu, eller så är jag gravid på något sätt? Ska testa imorgon igen iaf...

    Men vad trååååkigt :( Skönt dock att du ska ringa imorgon! Kände mig också lugn när jag trodde att mensen skulle komma just för att vi har tid hos gyn snart fast nu är jag bara förvirrad... hoppas ditt samtal går bra iaf! Lycka till!


    Ja jag förstår att du är förvirrad! Hur känner du dig i kroppen? Något tecken på ett eller annat? Ja tack jag uppdaterar imorn va dom sa. Verkar bara ha telefontid mellan 9-9:45 så tur man är ledig från jobbet :p
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-03-04 17:54:32 följande:

    Ja jag förstår att du är förvirrad! Hur känner du dig i kroppen? Något tecken på ett eller annat? Ja tack jag uppdaterar imorn va dom sa. Verkar bara ha telefontid mellan 9-9:45 så tur man är ledig från jobbet :p


    Ja men det känns nog lite som ägglossning fast inte klockrent... har ju ömma bröst också vilket jag aldrig har innan utan 1-2 dagar efter. Men vi har haft sex för säkerhetsskull haha.

    Oj ja tur! Jag var tvungen att ringa från jobbet... men som tur är var ingen i närheten! Har öppen yta och ingenstans att vara helt ifred.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-03-04 19:12:15 följande:

    Ja men det känns nog lite som ägglossning fast inte klockrent... har ju ömma bröst också vilket jag aldrig har innan utan 1-2 dagar efter. Men vi har haft sex för säkerhetsskull haha.

    Oj ja tur! Jag var tvungen att ringa från jobbet... men som tur är var ingen i närheten! Har öppen yta och ingenstans att vara helt ifred.


    Hmmm ja för ja tkr ändå att dina test du kan upp var åt det positiva hållet och inte spökstreck. Bara o vänta o se (det vi gör mest hela tiden haha).. ja jag skulle oxå ha problem att ringa från jobbet så jag hoppas jag får tag i dom imorn när jag ringer :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • XAHHA92

    Bim -2 och ingen spottings har börjat. Jag vill så gärna tro och hoppas på ett plus, men lika bra att ställa in sig på mens så blir jag inte allt för besviken


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-03-04 21:22:57 följande:

    Bim -2 och ingen spottings har börjat. Jag vill så gärna tro och hoppas på ett plus, men lika bra att ställa in sig på mens så blir jag inte allt för besviken


    När brukar dina spottings börja? Ha man vågar inte hoppas ett jota längre tyvärr. Håller tummar o tår!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster

    Negativt gravtest idag och lite svagare ältest. Antar jag hade ägglossning nu då. Blir en cykel på 50 dagar!!! Det har verkligen aldrig hänt mig för jag är regelbunden. Jag som redan räknat dagar och letat symptom i 20 dagar så nu ska jag göra det igen, haha. Men innan bim ska vi hinna med första besöket i utredningen! Strecket jag fick på ett gravtest i fredags kan jag inte förklara.


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-03-04 21:55:06 följande:

    När brukar dina spottings börja? Ha man vågar inte hoppas ett jota längre tyvärr. Håller tummar o tår!


    Brukar börja två dagar innan, bim imorgon!
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen

    Kom aldrig fram till Sophiahemmet imorse suck. Ringde en annan gyn och fått tid nu! Så jävla skönt. Dock 25 april haha. Sån lättnad att ha bokat första besöket iallafall!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-03-05 11:06:48 följande:

    Kom aldrig fram till Sophiahemmet imorse suck. Ringde en annan gyn och fått tid nu! Så jävla skönt. Dock 25 april haha. Sån lättnad att ha bokat första besöket iallafall!


    Jättebra att du fått en tid även om det är på ett annat ställe! Var de trevliga på telefon?
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år