• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-03-06 19:41:13 följande:

    En fråga: tror ni det är för sent att ligga imorn typ runt 15? Haha. Fick Pos test kl 18:30 ikväll har ju inte testat på några dagar innan så vet inte hur länge d kan varit positivt


    Ägget släpper ju 24-48 h efter positivt äl test så det är inte för sent! :D
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-03-06 20:08:15 följande:

    Ägget släpper ju 24-48 h efter positivt äl test så det är inte för sent! :D


    Tack jag hoppas på det. Tror ingen av oss faktiskt orkar ikväll. Detta måstesex tär på en ...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-03-06 20:14:57 följande:

    Tack jag hoppas på det. Tror ingen av oss faktiskt orkar ikväll. Detta måstesex tär på en ...


    Ja det tär verkligen på sexlivet med sin partner.. Jag tror att en sån här resa antingen gör att par delar på sig eller blir ännu starkare
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen

    Sitter med sjuk älvärk! Sex nyss och sen i söndags! Ber till gud att det kanske funkar denna gång :/


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-03-06 20:24:40 följande:

    Ja det tär verkligen på sexlivet med sin partner.. Jag tror att en sån här resa antingen gör att par delar på sig eller blir ännu starkare


    Tror jag Verkligen oxå! Hur har eran relation påverkas?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Roran1

    Hej hoppar in här!

    Vi är på försök nr 10, bim på fredag (9/3).

    Jag kan inte sluta gråta. Jag vet inte om han förstår hur jobbigt detta är för mig, jag vet att det finns folk som försökt betydligt längre... men jag hade inte riktigt räknat med detta? Man har ju fått höra att om man bara tittar på ett par kalsonger utan skydd så blir man gravid!? Varför berättar ingen att det är svårt för många??

    Förlåt att jag kommer och spyr ut men vart ska man vända sig? Ingen vet om vår kamp...

  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-03-07 21:34:28 följande:

    Tror jag Verkligen oxå! Hur har eran relation påverkas?


    Vårt sexliv är som bortblåst men vårt förhållande har växt.

    Visst, det är tråkigt att sexet enbart handlar om att göra barn just nu, men jag tror också att det är betydligt ?lättare? att åtgärda det än om vårt förhållande skulle vara dåligt. Det viktigaste i den här resan är kärleken till min partner, det är ju trots allt han jag vill leva med! Med eller utan barn.

    Själv då? Hur har detta påverkat er?
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • siiaa
    Roran1 skrev 2018-03-07 21:45:06 följande:

    Hej hoppar in här!

    Vi är på försök nr 10, bim på fredag (9/3).

    Jag kan inte sluta gråta. Jag vet inte om han förstår hur jobbigt detta är för mig, jag vet att det finns folk som försökt betydligt längre... men jag hade inte riktigt räknat med detta? Man har ju fått höra att om man bara tittar på ett par kalsonger utan skydd så blir man gravid!? Varför berättar ingen att det är svårt för många??

    Förlåt att jag kommer och spyr ut men vart ska man vända sig? Ingen vet om vår kamp...


    Hej!

    Känner igen mig i allt du skriver så du är inte ensam! :) vi är på försök 11 och jag har väl äl snart, orkar typ inte bry mig mer.. när jag fick mensen sist grinade jag nog i 4 dagar, min kille förstår inte riktigt heller hur jobbigt jag tycker detta är men är nog för att jag försöker dölja för honom hur ledsen jag faktiskt är. Jag trodde också vi skulle bli gravida lätt, kom lite som en chock det här. Nej man har ju bara i alla år fått höra hur lätt det är att bli gravid av misstag, inte att det kan vara typ omöjligt!

    Du kanske skulle börja fundera på att ringa och söka hjälp? Även om ni inte har försökt ett år än så är det väntetider innan ni blir kallade. Jag ringde för en vecka sen, vi fick ingen tid pga att vi är skrivna på olika adresser nu men vi har bestämt att vi ringer igen i Maj och skriver upp oss på väntelistan. Längtar tills dess och känner sån lättnad att få lämna över problemet och kanske få svar på varför det ej går.

    Lycka till nu och kram! :)
  • Roran1
    siiaa skrev 2018-03-08 08:51:54 följande:

    Hej!

    Känner igen mig i allt du skriver så du är inte ensam! :) vi är på försök 11 och jag har väl äl snart, orkar typ inte bry mig mer.. när jag fick mensen sist grinade jag nog i 4 dagar, min kille förstår inte riktigt heller hur jobbigt jag tycker detta är men är nog för att jag försöker dölja för honom hur ledsen jag faktiskt är. Jag trodde också vi skulle bli gravida lätt, kom lite som en chock det här. Nej man har ju bara i alla år fått höra hur lätt det är att bli gravid av misstag, inte att det kan vara typ omöjligt!

    Du kanske skulle börja fundera på att ringa och söka hjälp? Även om ni inte har försökt ett år än så är det väntetider innan ni blir kallade. Jag ringde för en vecka sen, vi fick ingen tid pga att vi är skrivna på olika adresser nu men vi har bestämt att vi ringer igen i Maj och skriver upp oss på väntelistan. Längtar tills dess och känner sån lättnad att få lämna över problemet och kanske få svar på varför det ej går.

    Lycka till nu och kram! :)


    Tack för det fina svaret skönt att veta att man inte är ensam!

    Vi har pratat om att ringa till hösten om det ej går, är rädd att inte bli tagen seriös då jag är så ung. Vi har ett kompispar som de gick för efter 1,5 år så han tänker väll mycket på det med att det kanske kommer gå längre fram.. känner mensvärk nu så får försöka igen vid äl 27/3.

    Lycka till och stor kram!
  • siiaa
    Roran1 skrev 2018-03-08 09:17:39 följande:

    Tack för det fina svaret skönt att veta att man inte är ensam!

    Vi har pratat om att ringa till hösten om det ej går, är rädd att inte bli tagen seriös då jag är så ung. Vi har ett kompispar som de gick för efter 1,5 år så han tänker väll mycket på det med att det kanske kommer gå längre fram.. känner mensvärk nu så får försöka igen vid äl 27/3.

    Lycka till och stor kram!


    Ja man känner sig ganska ensam i det här, alla kompisar verkar ha blivit gravida direkt tycker jag.

    Vad bra att ni har en plan! Jag kan tycka att om det inte går när man är ung och man ska vara som mest fertil så borde det vara ännu bättre att man ringer i tid :) men tyvärr verkar det ju inte vara riktigt så.. ja, det har han ju rätt i att det kan bli så.. men det är ju så påfrestande när man inte vet om eller när det kommer gå.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år