• Äldre 18 Jan 18:53
    235811 visningar
    2783 svar
    2783
    235811

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 15 Mar 17:57

    Urs känner likadant!! Är så jävla bitter. Orkar inte träffa mina vänner som har barn och är gravida längre!! Undviker dom typ... helt galet! Plus att tankeverksamheten totalt består av fertilitet ägglossning ömma bröst eller inte osv.... blir tokig!!!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • XAHHA9­2
    Äldre 15 Mar 18:45

    Jag har också kraschat totalt när vänner berättat att de ska få barn! Och jag tror även att det är viktigt att man faktiskt tillåter sig att få bli ledsen över det och känna sig självisk för ett tag! Är det riktiga vänner så förstår dom och vet att man kommer tillbaka när man mår bättre. Att vara ofrivilligt barnlös är en kris man går genom och alla dom som inte går genom samma hemska resa får bara acceptera läget, att vi är bara människor och vi mår skit ibland! Kram till er alla!


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Äldre 15 Mar 19:46

    Verkligen tack för att ni finns! Även om jag mest är en smygläsare så är det så befriande att få se sina egna känslor speglas <3

  • Äldre 15 Mar 20:16

    Ja! <3 till er!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • LLW
    Äldre 15 Mar 21:16

    Det är inte lätt att inte bli bitter :/ försöker verkligen tänka att det ju inte påverkar mig om andra får barn, det gör det inte svårare för mig att få men de bittra tankarna kommer iallafall..

    Min bästa vän blev gravid med en kille hon känt i ett halvår, han ville inte ens ha barnet men hon lyckades övertala honom tillslut. Tror hon blev gravid med flit men har inte frågat henne rakt ut..

    Det har varit skitsvårt att se henne gå igenom graviditeten och nu fått barn, det känns som att det där borde vara mitt! Jag förtjänade det mer, hur knäppt och fel del än må vara att säga. Känslor rår man inte för.

    Är iallafall tacksam för att min man aldrig skulle reagera som hennes kille. Fy fan.

    Vi får tänka på att våra framtida barn kommer vara så efterlängtade och att vi verkligen kämpat för att få dom!

  • Äldre 16 Mar 08:56

    Min ägglossning var fyra dagar sen denna månad. Med min gamla cykel borde ja fått mens idag. Men visst är antagligen mensen också sen när ägglossningen var det?

    Har inte fått pms ömma bröst än! Endast ömma bröstvårtor sen några dagar efter äl. Igår hade jag som kändes som växtvärk. Antagligen är det inget på g men jag hoppas så mycket....


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 16 Mar 09:17
    Jooosen skrev 2018-03-16 08:56:53 följande:

    Min ägglossning var fyra dagar sen denna månad. Med min gamla cykel borde ja fått mens idag. Men visst är antagligen mensen också sen när ägglossningen var det?

    Har inte fått pms ömma bröst än! Endast ömma bröstvårtor sen några dagar efter äl. Igår hade jag som kändes som växtvärk. Antagligen är det inget på g men jag hoppas så mycket....


    Stämmer! Är ägglossning 4 dagar sen ska också mensen vara 4 dagar sen. Håller tummarna!!!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 16 Mar 10:14
    Hedblomster skrev 2018-03-16 09:17:57 följande:

    Stämmer! Är ägglossning 4 dagar sen ska också mensen vara 4 dagar sen. Håller tummarna!!!


    Okej tack!!!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 16 Mar 18:18

    Bim imorgon och vet redan att jag inte är gravid. Har bara den känslan som alltid innan mens :( de här dagarna när hoppat försvinner och mensen kommer är värst. Sjukt att man känner sig lika nere varje försök när man inser att det var en månad till när mensen kom. pMs som bara den, bråkat med pojkvänner för jag är så omöjlig och gnällig. Fy!

  • Äldre 16 Mar 20:45
    LillaAw skrev 2018-03-16 18:18:41 följande:

    Bim imorgon och vet redan att jag inte är gravid. Har bara den känslan som alltid innan mens :( de här dagarna när hoppat försvinner och mensen kommer är värst. Sjukt att man känner sig lika nere varje försök när man inser att det var en månad till när mensen kom. pMs som bara den, bråkat med pojkvänner för jag är så omöjlig och gnällig. Fy!


    Urs, känner med dig. Jag var likadan här om veckan när det var min tur att gå igenom detsamma. Jag har till och med tappat motivationen att ens föröska pricka in äl nu i dagarna. Känns meningslöst just nu. Kanske försöka göra något som du vet brukar göra dig glad i vanliga fall, kanske en bara du-dag imorgon och gör något snällt mot dig själv?
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år