• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen

    Bim idag eller imorn. Min bröstvårtor har slutat ömma o kroppen känns som vanligt helt inställd på mens snart... fan!!!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Långväntanefterdig

    Jag är sååååååååå orolig och nervös inför torsdag då det är dags för första mätet i utredningen. Ligger dumt till i cykeln så kommer troligtvis inte kunna göra spolningen.... men killen ska lämna prov och jag får väl en ny tid bokad efter nästa mems = ännu en månads väntan......

    Under tiden tränar jag som en idiot.... kan liksom inte ha tid över för då tänker jag sönder min hjärna.... fan att de ska va nått hela tiden. Hur jävla svårt ska de va å bli gravid egentligen?????? :'( frustrationen är stor som ni hör..... nu har jag iaf fått skriva av er lite. Lycka till nu alla ni som ff väntar på bim.

  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-20 17:11:16 följande:

    Jag är sååååååååå orolig och nervös inför torsdag då det är dags för första mätet i utredningen. Ligger dumt till i cykeln så kommer troligtvis inte kunna göra spolningen.... men killen ska lämna prov och jag får väl en ny tid bokad efter nästa mems = ännu en månads väntan......

    Under tiden tränar jag som en idiot.... kan liksom inte ha tid över för då tänker jag sönder min hjärna.... fan att de ska va nått hela tiden. Hur jävla svårt ska de va å bli gravid egentligen?????? :'( frustrationen är stor som ni hör..... nu har jag iaf fått skriva av er lite. Lycka till nu alla ni som ff väntar på bim.


    Åååå förstår det! Samma här fast vår är om en månad! Men får man göra saker redan första ggn man e där? Trodde bara man typ pratade första gången. Fast det är kanske olika på olika ställen .. lycka till o hör gärna av dig efteråt!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • LillaAw
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-20 17:11:16 följande:

    Jag är sååååååååå orolig och nervös inför torsdag då det är dags för första mätet i utredningen. Ligger dumt till i cykeln så kommer troligtvis inte kunna göra spolningen.... men killen ska lämna prov och jag får väl en ny tid bokad efter nästa mems = ännu en månads väntan......

    Under tiden tränar jag som en idiot.... kan liksom inte ha tid över för då tänker jag sönder min hjärna.... fan att de ska va nått hela tiden. Hur jävla svårt ska de va å bli gravid egentligen?????? :'( frustrationen är stor som ni hör..... nu har jag iaf fått skriva av er lite. Lycka till nu alla ni som ff väntar på bim.


    Lycka till! Jag är med så nervös. Ska på spolning på måndag och är så rädd. Min förra spolning misslyckades så detta är andra :/
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-03-20 17:48:03 följande:

    Åååå förstår det! Samma här fast vår är om en månad! Men får man göra saker redan första ggn man e där? Trodde bara man typ pratade första gången. Fast det är kanske olika på olika ställen .. lycka till o hör gärna av dig efteråt!!


    Vi har bokat extra för att lämna spermieprov. Sen skulle de tagit min undersökning direkt också, men troligtvis kommer dom inte göra det då jag är precis efter ÄL då. Så jag vet inte. Jag har svårt med gynsituationer så därav skulle de endast göra 1 undersökning på mig totalt och första gången. Är säkert olika hur dom gör. Vi får se helt enkelt. Va skönt att ni fått en tid! Nu hoppas vi på å få hjälp fort! Så det blir bebis snarast.
  • Långväntanefterdig
    LillaAw skrev 2018-03-20 18:45:25 följande:

    Lycka till! Jag är med så nervös. Ska på spolning på måndag och är så rädd. Min förra spolning misslyckades så detta är andra :/


    Ja fy , jag förstår att det känns skitjobbigt.... försöker tänka att det är rutin för dom å dom gör de varje dag osv.... andas andas andas.
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-03-21 17:34:14 följande:

    Mens nyss :(


    Beklagar :( jag är på dag tre, börjar komma ur det värsta mörkret och planerar för nästa försök. Ren överlevnadstaktik för att fixa detta.. ska testa bisolvon, nått speciellt glidmedel jag hört om och köra varannandag från sista till första mensdagen.
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-03-21 17:51:59 följande:

    Beklagar :( jag är på dag tre, börjar komma ur det värsta mörkret och planerar för nästa försök. Ren överlevnadstaktik för att fixa detta.. ska testa bisolvon, nått speciellt glidmedel jag hört om och köra varannandag från sista till första mensdagen.


    Ja men verkligen, överlevnad.. köpte bisolvon men har inte vågat prova det för läste om biverkning kan bli svampinfektion istället. O jag har redan lite problem med det... men vill fan testa haha. Hoppas det kanske funkar :) hur lång menscykel har du?
    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år