• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-21 20:31:45 följande:

    Ååååh en sak till jag behöver prata om!! Manlig gynekolog för första gången imorgon - vad tycker vi om det ??? *livrädd för gyn*


    Beror helt på person! Jag har alltid bett om kvinnlig förut men i somras när jag var på akutbesök blev det en man och där och då kändes det inte konstigt alls. Men hade en kvinnlig student i rummet samt min sambo också. Hade jag varit helt ensam i ett rum med en manlig gyn vet jag inte om det hade känts jobbigare...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-03-21 20:35:48 följande:

    Beror helt på person! Jag har alltid bett om kvinnlig förut men i somras när jag var på akutbesök blev det en man och där och då kändes det inte konstigt alls. Men hade en kvinnlig student i rummet samt min sambo också. Hade jag varit helt ensam i ett rum med en manlig gyn vet jag inte om det hade känts jobbigare...


    Gaaaah..

    Har bara haft kvinnliga också... men den senaste jag var hos var riktigt vidrig. Ångrar att jag inte anmälde henne. Och när jag bokade tiden här fick ja aldrig veta att de skulle va en man... fick ett sms idag med påminnelse där de stod typ glöm inte besöket hos Dan imorgon.... ångesten då.... hahaa.... nä men asså allvarligt. Har så svårt att se en man gräva runt i fiffi liksom.... vet i fan om jag kommer palla det ?
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-21 20:44:06 följande:

    Gaaaah..

    Har bara haft kvinnliga också... men den senaste jag var hos var riktigt vidrig. Ångrar att jag inte anmälde henne. Och när jag bokade tiden här fick ja aldrig veta att de skulle va en man... fick ett sms idag med påminnelse där de stod typ glöm inte besöket hos Dan imorgon.... ångesten då.... hahaa.... nä men asså allvarligt. Har så svårt att se en man gräva runt i fiffi liksom.... vet i fan om jag kommer palla det ?


    Jo då du klarar det! Dock förstår jag dig. Hade känts bättre men en äldre iaf än nån i ens egen ålder?! Men vet många som varit nöjda med manliga.
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-03-21 20:48:03 följande:

    Jo då du klarar det! Dock förstår jag dig. Hade känts bättre men en äldre iaf än nån i ens egen ålder?! Men vet många som varit nöjda med manliga.


    Ja... alltså han verkar va runt 40. Finns bild på hemsidan på honom haha jag har verkligen spanat in allt.... men jösses. Ja vi får se helt enkelt. Imorgon vet vi hur det gick..
  • riikkaengstrom
    En barnlöshetsklinik pa världsniva sa hittar man i Finlands Abo (Turku). I denna Klinik sa har personalen ett kunnande av över 20 ars erfarenhet fast kliniken är ganska ny. Läkaren har ett kunnande som ligger pa världsniva. Vi har erfarenhet av flera barnlöshetskliniker som räknas till de bättre klinikerna i världen i över 10 ar. Idag her vi en liten glad flicka i var familj tack vare Aura klinikens personal. www.auraklinikka.fiFlört
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-03-21 19:03:55 följande:

    Ja men verkligen, överlevnad.. köpte bisolvon men har inte vågat prova det för läste om biverkning kan bli svampinfektion istället. O jag har redan lite problem med det... men vill fan testa haha. Hoppas det kanske funkar :) hur lång menscykel har du?


    Åh det har jag inte sett :/ alltid är det nått! Jag testar ändå, förhoppningvis blir ju barn en biverkning, haha! :)

    Jag brukade ha en väldigt regelbunden på 27 dagar, men senaste månaderna har det hoppat fram och tillbaka från 25-32 så jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig längre :( känns jättejobbigt! Hur lång har du?
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-21 20:53:43 följande:

    Ja... alltså han verkar va runt 40. Finns bild på hemsidan på honom haha jag har verkligen spanat in allt.... men jösses. Ja vi får se helt enkelt. Imorgon vet vi hur det gick..


    Lycka till!! Hoppas han är trevlig och proffsig så du känner att du kan slappna av :)
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-21 20:53:43 följande:

    Ja... alltså han verkar va runt 40. Finns bild på hemsidan på honom haha jag har verkligen spanat in allt.... men jösses. Ja vi får se helt enkelt. Imorgon vet vi hur det gick..


    Hör gärna av dig imorn o berätta hur allt kändes o vad ni gjorde, om du orkar :)
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-03-21 21:03:35 följande:

    Åh det har jag inte sett :/ alltid är det nått! Jag testar ändå, förhoppningvis blir ju barn en biverkning, haha! :)

    Jag brukade ha en väldigt regelbunden på 27 dagar, men senaste månaderna har det hoppat fram och tillbaka från 25-32 så jag vet inte alls vad jag kan förvänta mig längre :( känns jättejobbigt! Hur lång har du?


    Haha ja sant :p.. ska du ta tabletter? Min är oxå rätt regelbunden på 28 dagar. Men denna månad är den 33 suck. Men känns ändå om min cykel är rätt stabil.. alltid något trodde man men icke...!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • riikkaengstrom
    En barnlöshetsklinik pa världsniva sa hittar man i Finlands Abo (Turku). I denna Klinik sa har personalen ett kunnande av över 20 ars erfarenhet fast kliniken är ganska ny. Läkaren har ett kunnande som ligger pa världsniva. Vi har erfarenhet av flera barnlöshetskliniker som räknas till de bättre klinikerna i världen i över 10 ar. Idag her vi en liten glad flicka i var familj tack vare Aura klinikens personal. www.auraklinikka.fiFlört
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år