• Äldre 18 Jan 18:53
    235792 visningar
    2783 svar
    2783
    235792

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 25 Mar 21:26

    Äl +3 nu då.. vet inte riktigt när jag ska ha mensen nu då eftersom att appen inte stämde alls vad det gäller ÄL. Känns som jag har noll koll på cykeln igen. Så det får bli till att köra med CB äl stickor händanefter. Men jag hoppas veeeeerkligen inte att det behövs och att vi har lyckats nu... Sambon är helt övertygad om att det är "fel" på hans spermier.. Vet inte vad jag kan säga eller göra för att han ska må bättre. Bara att vänta och se helt enkelt..

    När tror ni egentligen det är rimligt och testa eftersom jag inte vet BIM? Äl +12??

    Och hur går det för er andra ?

  • Äldre 26 Mar 18:03

    Nu har jag varit på min spolning av äggledarna försök 2. Det gick jättebra! Kändes knappt något denna gången och de såg fint flöde och allt va normalt. Är så lättad och tacksam för Sophiahemmet ivf. Min förra gynekolog gjorde nog fel för hon hade sagt att det nog va stopp och det gjorde såå ont. Nu är utredningen helt klar och de hittar inget fel på någon av oss eller våra prover.

    Samtal om att inleda Ivf om en vecka så får vi se vad de säger. Spännande känns allt just nu men det går i vågor.

    Hoppas vi får något plus i tråden snart, en liten påsköverraskning! :D kram till er

  • Äldre 26 Mar 18:11
    LillaAw skrev 2018-03-26 18:03:39 följande:

    Nu har jag varit på min spolning av äggledarna försök 2. Det gick jättebra! Kändes knappt något denna gången och de såg fint flöde och allt va normalt. Är så lättad och tacksam för Sophiahemmet ivf. Min förra gynekolog gjorde nog fel för hon hade sagt att det nog va stopp och det gjorde såå ont. Nu är utredningen helt klar och de hittar inget fel på någon av oss eller våra prover.

    Samtal om att inleda Ivf om en vecka så får vi se vad de säger. Spännande känns allt just nu men det går i vågor.

    Hoppas vi får något plus i tråden snart, en liten påsköverraskning! :D kram till er


    Va skönt att det gick så bra! Både bra å dåligt att allt såg bra ut, väntar fortfarande på våra provsvar men vet inte vad man ska hoppas på egentligen.. man vill ju samtidigt veta varför det inte gär liksom.

    Skönt att bollen är i rullning, hoppas er ivf blir av innan sommaren :)

    Vill också se massa plus här!!
  • XAHHA9­2
    Äldre 26 Mar 18:31
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-25 21:26:59 följande:

    Äl +3 nu då.. vet inte riktigt när jag ska ha mensen nu då eftersom att appen inte stämde alls vad det gäller ÄL. Känns som jag har noll koll på cykeln igen. Så det får bli till att köra med CB äl stickor händanefter. Men jag hoppas veeeeerkligen inte att det behövs och att vi har lyckats nu... Sambon är helt övertygad om att det är "fel" på hans spermier.. Vet inte vad jag kan säga eller göra för att han ska må bättre. Bara att vänta och se helt enkelt..

    När tror ni egentligen det är rimligt och testa eftersom jag inte vet BIM? Äl +12??

    Och hur går det för er andra ?


    Jag är på äl+5/6 och nu kommer alla mina symptom som jag varje månad tror beror på en graviditet.... Att man aldrig lär sig! Man lever verkligen på hoppet varenda månad
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Äldre 26 Mar 18:32
    XAHHA92 skrev 2018-03-26 18:31:12 följande:

    Jag är på äl+5/6 och nu kommer alla mina symptom som jag varje månad tror beror på en graviditet.... Att man aldrig lär sig! Man lever verkligen på hoppet varenda månad


    Ja men eller hur ! Visst gör man... så sjukt... men någon gång ska väl guldägget komma..

    Håller tummarna för oss alla !!
  • Äldre 26 Mar 18:51
    LillaAw skrev 2018-03-26 18:03:39 följande:

    Nu har jag varit på min spolning av äggledarna försök 2. Det gick jättebra! Kändes knappt något denna gången och de såg fint flöde och allt va normalt. Är så lättad och tacksam för Sophiahemmet ivf. Min förra gynekolog gjorde nog fel för hon hade sagt att det nog va stopp och det gjorde såå ont. Nu är utredningen helt klar och de hittar inget fel på någon av oss eller våra prover.

    Samtal om att inleda Ivf om en vecka så får vi se vad de säger. Spännande känns allt just nu men det går i vågor.

    Hoppas vi får något plus i tråden snart, en liten påsköverraskning! :D kram till er


    Oj spännande nu ändå. Skönt att ni kommit så långt redan! Kommer ni kunna börja innan sommaren?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 26 Mar 18:52
    XAHHA92 skrev 2018-03-26 18:31:12 följande:

    Jag är på äl+5/6 och nu kommer alla mina symptom som jag varje månad tror beror på en graviditet.... Att man aldrig lär sig! Man lever verkligen på hoppet varenda månad


    Åå ja vet! Å som du sa en annan gång. Man blir typ ändå lika glad för positivt äl test osv... hoppet hoppet...
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 26 Mar 20:20

    Fick idag vad jag tolkar som första mensen efter MA för 4 veckor sedan.

    Hade ju hoppats på plus på första försöket (hur orealistiskt det nu än är med tanke på att det tog oss 2 år att få till den graviditet som gick åt fanders) men känner dock mig tacksam över att kroppen kommit så snabbt i fas och att jag har universums bästa partner.

    Missa inte livet alla ni därute trots att vi inte gör annat än längtar efter smått <3

  • Äldre 26 Mar 20:55
    Jooosen skrev 2018-03-26 18:51:36 följande:

    Oj spännande nu ändå. Skönt att ni kommit så långt redan! Kommer ni kunna börja innan sommaren?


    Ja verkligen spännande. Vi får se. Kan bli tight, det tar 8 veckor drygt att få remissen godkänd så vi får se om det hinns med. De har ju sommarstängt sen så kan bli svårt innan dess kanske tyvärr..
  • XAHHA9­2
    Äldre 27 Mar 11:33

    Någon som varit med om en implantationsdipp (tänker på er som tempar) Fick en dipp imorse och igår hade jag små hugg i tjejmagen. Önskar att det kunde vara något men det är antagligen bara mitt huvud som spelar spratt, igen, för 25 gången.


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år