• Äldre 18 Jan 18:53
    235807 visningar
    2783 svar
    2783
    235807

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 27 Mar 12:07

    Hej tjejer kan ni inte dela med er av era tempkurvor? :) ja tempar också. Spännande hoppas det är de du fått.

  • Äldre 29 Mar 06:51

    Inte blev det ett guldägg här inte!! Tog ett testa tidigt spm visade negativt såklart. Känner typiska mens symptom så vilken dag som helst nu kommer den.

    Jag blir sååååå trött och ledsen. Men samtidigt så vet jag ju hur det är. Vi har inte lyckats pånett år så varför skulle vinlyckas nu bara för att jag fjort en spolning. Hade så jäkla gärna hoppats att jag kunde va en av dom som blev gravida direkt efter spolning.....

    Nu ska vi ju snart tillbaka och är rädd att vi får domen att killens spermier är dåliga. Alöt könns bara så hopplöst just nu.

  • Äldre 29 Mar 13:05
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-29 06:51:11 följande:

    Inte blev det ett guldägg här inte!! Tog ett testa tidigt spm visade negativt såklart. Känner typiska mens symptom så vilken dag som helst nu kommer den.

    Jag blir sååååå trött och ledsen. Men samtidigt så vet jag ju hur det är. Vi har inte lyckats pånett år så varför skulle vinlyckas nu bara för att jag fjort en spolning. Hade så jäkla gärna hoppats att jag kunde va en av dom som blev gravida direkt efter spolning.....

    Nu ska vi ju snart tillbaka och är rädd att vi får domen att killens spermier är dåliga. Alöt könns bara så hopplöst just nu.


    Men på vilken dag från ägglossningen är du det kanske bara är förtidigt ?
  • LLW
    Äldre 29 Mar 15:31
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-29 06:51:11 följande:

    Inte blev det ett guldägg här inte!! Tog ett testa tidigt spm visade negativt såklart. Känner typiska mens symptom så vilken dag som helst nu kommer den.

    Jag blir sååååå trött och ledsen. Men samtidigt så vet jag ju hur det är. Vi har inte lyckats pånett år så varför skulle vinlyckas nu bara för att jag fjort en spolning. Hade så jäkla gärna hoppats att jag kunde va en av dom som blev gravida direkt efter spolning.....

    Nu ska vi ju snart tillbaka och är rädd att vi får domen att killens spermier är dåliga. Alöt könns bara så hopplöst just nu.


    Åh vad tråkigt :( man känner sig så hopplös! När ska ni få svar på spermieprovet? Försök att vara beredd på det värsta men hoppas på det bästa! Man får akta sig för att sjunka allt för djupt innan man fått alla svar.

    Vi har precis varit och lämnat killens prov för andra gången, första visade normal mängd men något nedsatt rörlighet så dom ville att vi skulle ta ett till nu två månader senare för att kolla om det bara var tillfälligt. Håller tummarna för att det bara var det! Och nu börjar bebisverkstan igen... försök nummer 16 tror jag vi är på..
  • Äldre 29 Mar 18:36
    LLW skrev 2018-03-29 15:31:03 följande:

    Åh vad tråkigt :( man känner sig så hopplös! När ska ni få svar på spermieprovet? Försök att vara beredd på det värsta men hoppas på det bästa! Man får akta sig för att sjunka allt för djupt innan man fått alla svar.

    Vi har precis varit och lämnat killens prov för andra gången, första visade normal mängd men något nedsatt rörlighet så dom ville att vi skulle ta ett till nu två månader senare för att kolla om det bara var tillfälligt. Håller tummarna för att det bara var det! Och nu börjar bebisverkstan igen... försök nummer 16 tror jag vi är på..


    Vi får svar nästa vecka. Vi båda är inställda på det värsta! Så himla segt...... blir så jäkla deprimerad. Inte mycket att göra åt... visst blir mab galen av alla månader som susar förbi?
  • Äldre 29 Mar 19:13
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-29 18:36:31 följande:

    Vi får svar nästa vecka. Vi båda är inställda på det värsta! Så himla segt...... blir så jäkla deprimerad. Inte mycket att göra åt... visst blir mab galen av alla månader som susar förbi?


    Trisst! När ska du ha menshelvetet? Ja månaderna susar förbi o känns som jag börjar bli en gammal hagga haha ... o varför känns d som alla man känner är på smällen nu!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 29 Mar 21:14
    Jooosen skrev 2018-03-29 19:13:41 följande:

    Trisst! När ska du ha menshelvetet? Ja månaderna susar förbi o känns som jag börjar bli en gammal hagga haha ... o varför känns d som alla man känner är på smällen nu!!


    Men eller hur!!!!!!! Mens om 3 dagar om jag beröknat rätt. Alla symptom på.mens här iaf... som alla andra 13 månader......och eller hir , verkligen alla är fan gravida. Höger å vänster...mm man försöker vara glad men leendet når liksom inte till ögat så att säga.
  • XAHHA9­2
    Äldre 29 Mar 22:38

    Varför är man så dum mot sig själv och tar ett test flera dagar innan bim....!? Och varför fortsätter man beställa hem test när man uppenbarligen inte behöver det för man blir ju aldrig gravid. Vi har lagt över 10.000kr på tester, piller och krämer och till vilken nytta!? Fan vad trött jag blir på mig själv och min dumma kropp!


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Äldre 30 Mar 11:45
    XAHHA92 skrev 2018-03-29 22:38:34 följande:

    Varför är man så dum mot sig själv och tar ett test flera dagar innan bim....!? Och varför fortsätter man beställa hem test när man uppenbarligen inte behöver det för man blir ju aldrig gravid. Vi har lagt över 10.000kr på tester, piller och krämer och till vilken nytta!? Fan vad trött jag blir på mig själv och min dumma kropp!


    Ja vet man är så knäpp men det finns alltid ett litet hopp någonstans. När ska du ha mens? Ja pallar inte ta gravtest längre pga att ja bara blir besviken. Men vet hur jäkla svårt det är... idag ska ja träffa två vänner som har barn på några månader... tar verkligen emot alltså :/
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Äldre 30 Mar 12:45
    XAHHA92 skrev 2018-03-29 22:38:34 följande:

    Varför är man så dum mot sig själv och tar ett test flera dagar innan bim....!? Och varför fortsätter man beställa hem test när man uppenbarligen inte behöver det för man blir ju aldrig gravid. Vi har lagt över 10.000kr på tester, piller och krämer och till vilken nytta!? Fan vad trött jag blir på mig själv och min dumma kropp!


    Åh eller hur... vet exakt vad du menar.... så himla dumt att man är sån :( för man blir ju så oerhört ledsen och besviken.... styrkekram
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år