• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen

    O stackars dom i andra bimtrådar där det inte tagit sig på två månader o dom är typ oroliga... man ba tjena!! Är inte med i några sådana trådar längre men smygläser ibland!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • bebis2018

    Positivt test.... håll tummarna! Börjar ge upp nu då jag mår skit! paniken o stressen bara växer dag för dag då jag snart blir 34 o fortfarande är barnlös :(

  • Jooosen
    bebis2018 skrev 2018-03-30 15:40:16 följande:

    Positivt test.... håll tummarna! Börjar ge upp nu då jag mår skit! paniken o stressen bara växer dag för dag då jag snart blir 34 o fortfarande är barnlös :(


    Ja håller tummarna stenhårt!!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-03-30 14:00:57 följande:

    O stackars dom i andra bimtrådar där det inte tagit sig på två månader o dom är typ oroliga... man ba tjena!! Är inte med i några sådana trådar längre men smygläser ibland!


    Haha ja men eller hur !! Värsta som finns mot psyket å läsa deras jävla skit inlägg. Typ åååh ja å min sambo har försökt jääättelänge funderar på utredning . Så har de gått 3 månader. Eller dom som "ah vi har försökt ett tag det tog ändå 2 månader innan plus " fy fan asså.
  • Aamon
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-30 17:34:12 följande:

    Haha ja men eller hur !! Värsta som finns mot psyket å läsa deras jävla skit inlägg. Typ åååh ja å min sambo har försökt jääättelänge funderar på utredning . Så har de gått 3 månader. Eller dom som "ah vi har försökt ett tag det tog ändå 2 månader innan plus " fy fan asså.


    Gillar inte att jämföra sorg med andra. Säger inte att jag inte var ledsen när vi inte lyckades på andra försöket. Fortfarande lika ledsen att vi inte lyckats på 27:e försöket. Trodde dock jag visste vad sorg var med alla misslyckanden men upplevde annan sorg när barnen dog i magen.

    Har jag inte lika mycket rätt att vara ledsen som de som försökt i 15 år? De som fått 15 missfall? Försökt två gånger utan resultat? Jag läser andras situation och lider för dem också och hoppas för oss alla. Livet är ingen tävling och mina chanser varken ökar eller minskar för att andra lyckas eller inte. Blir andra gravida eller får barn är jag glad för dem för de slipper detta helvete...
  • ericawberg

    Hallå. Hoppar in här. Försökt sedan juni 2017 och inget ännu. Mens denna månaden också. Hoppas verkligen de blir plus snart, väntan är hemsk..

  • Långväntanefterdig
    Aamon skrev 2018-03-30 17:58:48 följande:

    Gillar inte att jämföra sorg med andra. Säger inte att jag inte var ledsen när vi inte lyckades på andra försöket. Fortfarande lika ledsen att vi inte lyckats på 27:e försöket. Trodde dock jag visste vad sorg var med alla misslyckanden men upplevde annan sorg när barnen dog i magen.

    Har jag inte lika mycket rätt att vara ledsen som de som försökt i 15 år? De som fått 15 missfall? Försökt två gånger utan resultat? Jag läser andras situation och lider för dem också och hoppas för oss alla. Livet är ingen tävling och mina chanser varken ökar eller minskar för att andra lyckas eller inte. Blir andra gravida eller får barn är jag glad för dem för de slipper detta helvete...


    Nu var det ju ingen politiskt korrekt diskussion jag var ute efter. Alla har rätt till sin egen känsla precis som alla har rätt till sin egen åsikt.
  • siiaa
    ericawberg skrev 2018-03-30 20:55:50 följande:

    Hallå. Hoppar in här. Försökt sedan juni 2017 och inget ännu. Mens denna månaden också. Hoppas verkligen de blir plus snart, väntan är hemsk..


    Hej! Vi har också försökt sedan juni 2017. Håller med dig, denna väntan är inte kul. Har du några aningar om att något inte står rätt till eller verkar allt fungera som det ska? :) jag tycker ovissheten är så jobbig, vill bara ha ett svar på varför det ej går. Hoppas också vi får våra pluss snart, det förtjänar vi alla i denna tråd!
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-03-30 11:45:04 följande:

    Ja vet man är så knäpp men det finns alltid ett litet hopp någonstans. När ska du ha mens? Ja pallar inte ta gravtest längre pga att ja bara blir besviken. Men vet hur jäkla svårt det är... idag ska ja träffa två vänner som har barn på några månader... tar verkligen emot alltså :/


    Ska ha mens den 4 eller 5 april, så jag har ju börjat testa alldeles för tidigt! Men sen läser man ju i andra trådar om de som får plus tidigt. Jag vill ju så gärna vara en av dom!

    Ja men eller hur! Man försöker vara glad när andra får barn men det är bara en fasad, innerst inne är man förkrossad och fruktansvärt avundsjuk (med all rätt kan jag tycka).
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen

    En enorm (sorry) geleflytning nyss på pappret. Bara cd 10 brukar ha äl dag 15-16... kan det komma så tidigt eller är ägglossning kanske tidigare denna månad? Vad tror ni?


    Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år