• Äldre 18 Jan 18:53
    235078 visningar
    2783 svar
    2783
    235078

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Äldre 27 Jul 00:13
    Hedblomster skrev 2018-07-27 00:06:35 följande:

    Jaha min sambo är helt emot att betala för ivf iaf... Han vill hellre ha en luftvärmepump och tycker vi kan vänta 1 år (minus väntetid) om vi får landstingsfinansierat då, men jag orkar inte det! Önskar att vi aldrig hade börjat försöka skaffa barn. 16 månaders lidande hittills. Vet att många försöker mkt längre men jag är inte så stark.


    Det spelar ingen roll hur länge man har försökt, man blir lika ledsen mensen dyker upp ändå!

    Har ni gått på utredning? Har inte riktigt hängt med i detta forum så jag ber om ursäkt om du redan fått berätta en gång. 
    Gravid med första barnet
  • Äldre 27 Jul 00:39
    Corneliass skrev 2018-07-27 00:13:32 följande:

    Det spelar ingen roll hur länge man har försökt, man blir lika ledsen mensen dyker upp ändå!

    Har ni gått på utredning? Har inte riktigt hängt med i detta forum så jag ber om ursäkt om du redan fått berätta en gång. 


    Ingen fara! Vi har varit hos en privat gyn och gjort utredning men är inte nöjd med den... Och i mitt län ska man ha försökt två år för ivf. Vi fick ett utomkvedshavandeskap för lite mer än ett år sedan så vi måste vänta två år efter det, vilket blir mitt i sommaren 2019 alltså måste vi isf vänta till hösten 2019 och jag klarar inte det bara... Speciellt inte för att min sambo hellre köper en luftvärmepump. Han har sen i juni köpt ny gräsklippare, tv och systemkamera för mer än ett halvt ivf försök...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 27 Jul 07:39

    Vet inte om jag sagt det redan men jag har åkt på ett projekt på jobbet mellan september och maj, blev inte ens tillfrågad bara tillsagd, som innebär att jag kommer spendera 5h i veckan med små bebisar och deras föräldrar och jag vill verkligen inte det... samtidigt kan jag inte säga nej av ekonomiska skäl...


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Äldre 27 Jul 08:47

    Min mens lär nog komma idag.

  • Äldre 27 Jul 08:56

    Hej på er!

    Har inte varit så aktiv i tråden men skrivit någon gång ibland. Tänkte dela med er att jag plussade idag på försök nr 16!! Trodde aldrig att vi skulle klara det på naturlig väg. Vet att man blir ledsen när andra lyckas men tänkte att det kanske kunde ge lite hopp också. Lycka till allihopa, ni förtjänar ett plus nu! <3

  • Äldre 27 Jul 08:57

    Och grattis till er som har plussat såklart! <3

  • Äldre 27 Jul 09:02
    Hedblomster skrev 2018-07-27 07:39:29 följande:

    Vet inte om jag sagt det redan men jag har åkt på ett projekt på jobbet mellan september och maj, blev inte ens tillfrågad bara tillsagd, som innebär att jag kommer spendera 5h i veckan med små bebisar och deras föräldrar och jag vill verkligen inte det... samtidigt kan jag inte säga nej av ekonomiska skäl...


    Åh va jobbigt.... :(

    Min sambo var också emot att ta ivf lån. Han ville vänta hela väntetiden och så att de kommer när de kommer. Jag ska inte säga att jag tjatat till mig detta , men vi har haft uppe diskussionen så pass många gånger att han till slut fattar hur viktigt det är för mig. Jag tror ärligt talat att det hade slitit för gått på vårt förhållande att vänta vänta å vänta. Man blir ju galen till slut. Spelar ju ingen roll hur mkt man ligger heller för de funkar ju inte ändå. Å efter detta försöket så här vi kommit varandra sååååå mycket närmare och vi är så mycket starkare. Och det är jag säker på att vi hade vart oavsett hur det gick med ivf. Man är så sårbar o kämpar så hårt tillsammans , riktigt starkt.

    Jag hoppas han ändrar sig och att ni får gjort det privat. Ni ska inte behöva stå ut att vänta så länge!!
  • Äldre 27 Jul 09:35
    siiaa skrev 2018-07-27 08:56:16 följande:

    Hej på er!

    Har inte varit så aktiv i tråden men skrivit någon gång ibland. Tänkte dela med er att jag plussade idag på försök nr 16!! Trodde aldrig att vi skulle klara det på naturlig väg. Vet att man blir ledsen när andra lyckas men tänkte att det kanske kunde ge lite hopp också. Lycka till allihopa, ni förtjänar ett plus nu! <3


    Grattis!! Hade ni påbörjat utredning?
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Äldre 27 Jul 09:38
    siiaa skrev 2018-07-27 08:56:16 följande:

    Hej på er!

    Har inte varit så aktiv i tråden men skrivit någon gång ibland. Tänkte dela med er att jag plussade idag på försök nr 16!! Trodde aldrig att vi skulle klara det på naturlig väg. Vet att man blir ledsen när andra lyckas men tänkte att det kanske kunde ge lite hopp också. Lycka till allihopa, ni förtjänar ett plus nu! <3


    Grattis!

    Man blir inte ledsen när andra lyckas.. Snarare ledsen för sin egen skull att man själv inte gör det.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Äldre 27 Jul 09:45
    Lillatjejen1992 skrev 2018-07-27 09:38:59 följande:

    Grattis!

    Man blir inte ledsen när andra lyckas.. Snarare ledsen för sin egen skull att man själv inte gör det.


    Ja, det var så jag menade.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år