• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaLuna
    Jooosen skrev 2018-10-23 11:38:03 följande:

    Mens på gång (o ja, det är mens inget annat). Första försöket med ivf åt helvete. Tjutit hela morgonen tills nu. Livet ÄR orättvist


    Fy fan!! Ja, det är orättvist!!! Är så ledsen för din skull
  • Jooosen
    LillaLuna skrev 2018-10-25 15:18:17 följande:

    Fy fan!! Ja, det är orättvist!!! Är så ledsen för din skull


    <3
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-10-23 11:38:03 följande:

    Mens på gång (o ja, det är mens inget annat). Första försöket med ivf åt helvete. Tjutit hela morgonen tills nu. Livet ÄR orättvist


    Beklagar att det inte tog sig på första ivf. Jag vet hur det känns :( vi hade dock inga i frysen så fick köra igång med sprutor igen. Man får sörja och gråta sen kommer suget igen på att det ska gå! Och det kommer gå, förr eller senare. Ni har ju två fina i frys! :) det är inte alla som kan få blastocyster och de har ju jättebra chanser till att ta sig. <3
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-10-25 17:55:16 följande:

    Beklagar att det inte tog sig på första ivf. Jag vet hur det känns :( vi hade dock inga i frysen så fick köra igång med sprutor igen. Man får sörja och gråta sen kommer suget igen på att det ska gå! Och det kommer gå, förr eller senare. Ni har ju två fina i frys! :) det är inte alla som kan få blastocyster och de har ju jättebra chanser till att ta sig. <3


    Tack. Ja det ska fan gå. Om man fryser dom som vi gjort, är det blastocyster då? Är lite förvirrad. Är så rädd att det typ är dålig miljö i min livmoder eller något. Men tack för pepp! Börjar redan tänka att det SKA fan gå!!!
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-10-25 18:38:32 följande:

    Tack. Ja det ska fan gå. Om man fryser dom som vi gjort, är det blastocyster då? Är lite förvirrad. Är så rädd att det typ är dålig miljö i min livmoder eller något. Men tack för pepp! Börjar redan tänka att det SKA fan gå!!!


    Det kommer gå! Det är nog inte dålig miljö, oftast är det ju något fel på embryot när det inte fäster. Sa min läkare iaf :) om de frös dem på dag 5-6 i labbet så är det blastocyster. Fråga på kliniken om du inte vet exakt när de frös ner dem. Tror de flesta klinker fryser ner bara blastocyster för de är mest livsdugliga <3 håller alla tummar för dig!!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-10-25 20:56:51 följande:

    Det kommer gå! Det är nog inte dålig miljö, oftast är det ju något fel på embryot när det inte fäster. Sa min läkare iaf :) om de frös dem på dag 5-6 i labbet så är det blastocyster. Fråga på kliniken om du inte vet exakt när de frös ner dem. Tror de flesta klinker fryser ner bara blastocyster för de är mest livsdugliga <3 håller alla tummar för dig!!


    Åh det ska jag Verkligen fråga!! Hoppas det är blasto! Tack. Så glad för din skull att du redan är i v 10 :))
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Belinday

    Hej tjejer det var ett tag sedan sist , vilka kämpat ni alla e!

    Har äntligen fått reda på att vi inte kan få barn själva det är en manligfaktor som nu utreds för kromoson avvikelse. Vi väntar på att få göra icsi men kön är ju lång som vi alla vet. Har någon av er gjort denna variant ? <3

  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-10-25 21:51:43 följande:

    Åh det ska jag Verkligen fråga!! Hoppas det är blasto! Tack. Så glad för din skull att du redan är i v 10 :))


    Ja det känns helt sjukt. Känner mig fortfarande som en barnlös, svårt att ta in allt. <3 men samtidigt väldigt glad och tacksam. Tredje gången gillt för oss vad gäller ivf! Hoppas det var sista gången.
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-10-26 16:48:18 följande:

    Ja det känns helt sjukt. Känner mig fortfarande som en barnlös, svårt att ta in allt. <3 men samtidigt väldigt glad och tacksam. Tredje gången gillt för oss vad gäller ivf! Hoppas det var sista gången.


    Våra frysta blir nog bara två dagars vid fet. De odlades bara två dagar vid et. Men hoppas på dom! Ja måste kännas underbart! Det ger mig hopp :) har ni kommit så långt som att prata om ifall ni ska ta reda på kön?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år