• Äldre 18 Jan 18:53
    235064 visningar
    2783 svar
    2783
    235064

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LLW
    Sun 29 Dec 2019 18:35
    Jooosen skrev 2019-12-27 16:43:05 följande:

    Ja det är helt overkligt. Jag trodde på nåt sätt att min kropp inte kunde bli gravid alls. Är lättad men samtidigt nervös över allt skit som kan gå fel. Men NU ska jag bara försöka slappna av! Nääää den är ju inte det direkt. Förstår att du vill testa. Har du massa test hemma? Jg förstår nervositeten om du plussar oxå. Men tänk att det ändå kanske är två som fäst o att det är dubbel chans att något klarar sig hela vägen. Men det är säkert svårt o tänka så...!!


    Hur har din kille varit i allt det här? Har ni flyttat ihop igen än?

    Jag har två kvar tror jag, sen kommer 15 nya på posten imorgon, haha! Har ett digitalt som jag sparar till testdagen tror jag, och hoppas det står 2-3 veckor då!
  • Mon 30 Dec 2019 14:02
    LLW skrev 2019-12-29 18:35:05 följande:

    Hur har din kille varit i allt det här? Har ni flyttat ihop igen än?

    Jag har två kvar tror jag, sen kommer 15 nya på posten imorgon, haha! Har ett digitalt som jag sparar till testdagen tror jag, och hoppas det står 2-3 veckor då!


    Shit så spännande! Har du testat något mer? Hur känner du dig i kroppen? Min kille känns otroligt lugn! Medans jag går runt o är rädd för att saker o ting ska gå snett så säger han hela tiden Att allt kommer Att gå bra. Vilket iofs är skönt. Skulle fan inte gått med två nervvrak :p. Han ska flytta in här igen. Det är bara 40 kvadrat dock!! O min kille pluggar ett år till. Så lite knivigt men men. Pappa kanske har några bra förslag. Ska bara berätta om graviditeten för honom först haha!!
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • LLW
    Thu 2 Jan 2020 19:19
    Jooosen skrev 2019-12-30 14:02:04 följande:

    Shit så spännande! Har du testat något mer? Hur känner du dig i kroppen? Min kille känns otroligt lugn! Medans jag går runt o är rädd för att saker o ting ska gå snett så säger han hela tiden Att allt kommer Att gå bra. Vilket iofs är skönt. Skulle fan inte gått med två nervvrak :p. Han ska flytta in här igen. Det är bara 40 kvadrat dock!! O min kille pluggar ett år till. Så lite knivigt men men. Pappa kanske har några bra förslag. Ska bara berätta om graviditeten för honom först haha!!


    Känner mig precis som vanligt i kroppen. Lite illamående på morgonen om jag inte äter, men annars inget. Önskar mig mer symtom!

    Åh vad skönt att han är lugn ändå, speciellt om du är så orolig. Behövs kanske att han väger upp det lite :) Oj, haha ja då kanske ni blir lite trångbodda när den lilla kommer! Tänker ni kika på något större tills dess? Förstår om det känns lite knivigt men allting kommer ju lösa sig, förstå så länge ni längtar efter det här! Så himla glad för din skull alltså, äntligen händer det!
  • Fri 3 Jan 2020 20:46

    Hysteroskopi nästa vecka men känns som att allt tar en evighet. Vet inte när vi kan göra återföring igen. Tidigast februari antar jag. Mår skit och önskar att vi aldrig hade haft utomkveds och aldrig hade haft missfall. Tänker på en låt av Loke som slutar såhär:

    "Stjärnor tänds till liv när himlen vänder.

    De målar om den ifrån svart till mörkdjupt blå.

    Känns som jag når dina mjuka små händer.

    Och fast jag inte borde det så saknar jag ändå.

    För jag tror nog, nej jag vet, du skulle varit underbar.

    Men bara fortsätt vara det vi alla, fortsätt vara det vi alla var.

    Till dig från den som aldrig blev din far."


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • LLW
    Tue 7 Jan 2020 14:22
    Hedblomster skrev 2020-01-03 20:46:24 följande:

    Hysteroskopi nästa vecka men känns som att allt tar en evighet. Vet inte när vi kan göra återföring igen. Tidigast februari antar jag. Mår skit och önskar att vi aldrig hade haft utomkveds och aldrig hade haft missfall. Tänker på en låt av Loke som slutar såhär:

    "Stjärnor tänds till liv när himlen vänder.

    De målar om den ifrån svart till mörkdjupt blå.

    Känns som jag når dina mjuka små händer.

    Och fast jag inte borde det så saknar jag ändå.

    För jag tror nog, nej jag vet, du skulle varit underbar.

    Men bara fortsätt vara det vi alla, fortsätt vara det vi alla var.

    Till dig från den som aldrig blev din far."


    Hej vännen! Vilken dag är det hysteroskopi? Ska du ta cytotec innan? Förstår att väntan känns förjävlig. Usch vad mycket tid som går när man inte kan göra annat än att vänta. Det är nästan det värsta i allt det här. Tiden.

    Så fin text! Träffar ju rakt i hjärtat.
  • Thu 9 Jan 2020 19:08
    LLW skrev 2020-01-07 14:22:14 följande:

    Hej vännen! Vilken dag är det hysteroskopi? Ska du ta cytotec innan? Förstår att väntan känns förjävlig. Usch vad mycket tid som går när man inte kan göra annat än att vänta. Det är nästan det värsta i allt det här. Tiden.

    Så fin text! Träffar ju rakt i hjärtat.


    Jag var där idag! Ingen cyotec för jag sövdes så det var full narkos haha... Fattar inte varför?! Äggplock går ju bra vaken. Men men. Allt såg normalt ut iaf. As per usual... Alltså det är ju bra att det är normalt, då kan jag sluta oroa mig för det, men ibland tänker jag att det vore skönt att hitta ett FEL. Eftersom de bara var inne och tittade tänkte jag fråga om vi får göra återföring denna cykel för jag ska ha ägglossning om ett par dagar... Men säkert vill de att vi väntar. Hade tänkt göra en stimulerad cykel bara för att testa, men kan lika gärna göra en naturlig till om vi får för vi har två i frysen nu och jag känner typ inte att jag är rädd om dom. Jag har inget problem med att "slösa" längre liksom. Nästa återföring blir oavsett den ÅTTONDE, så jäkla sjukt. Läkaren idag sa dock att han och hans fru gjort tio stycken innan det blev något så det var ju ändå lite skönt att höra. Känns som att alla som gjort såhär många måste åka utomlands typ.

    Såg förresten att du börjat blöda igen och jag är så så så himla ledsen för din skull även om jag fortfarande vill ha hopp för dig! Om det spelar någon roll i universum om man hoppas eller inte så vill jag hoppas för din skull, antar att det är svårt för dig själv att göra det :'(
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • LLW
    Fri 10 Jan 2020 10:02
    Hedblomster skrev 2020-01-09 19:08:17 följande:

    Jag var där idag! Ingen cyotec för jag sövdes så det var full narkos haha... Fattar inte varför?! Äggplock går ju bra vaken. Men men. Allt såg normalt ut iaf. As per usual... Alltså det är ju bra att det är normalt, då kan jag sluta oroa mig för det, men ibland tänker jag att det vore skönt att hitta ett FEL. Eftersom de bara var inne och tittade tänkte jag fråga om vi får göra återföring denna cykel för jag ska ha ägglossning om ett par dagar... Men säkert vill de att vi väntar. Hade tänkt göra en stimulerad cykel bara för att testa, men kan lika gärna göra en naturlig till om vi får för vi har två i frysen nu och jag känner typ inte att jag är rädd om dom. Jag har inget problem med att "slösa" längre liksom. Nästa återföring blir oavsett den ÅTTONDE, så jäkla sjukt. Läkaren idag sa dock att han och hans fru gjort tio stycken innan det blev något så det var ju ändå lite skönt att höra. Känns som att alla som gjort såhär många måste åka utomlands typ.

    Såg förresten att du börjat blöda igen och jag är så så så himla ledsen för din skull även om jag fortfarande vill ha hopp för dig! Om det spelar någon roll i universum om man hoppas eller inte så vill jag hoppas för din skull, antar att det är svårt för dig själv att göra det :'(


    Men vad konstigt! Jag sövdes också men lik förbannat ville dom att jag skulle ta cytotecen. Skönt att du slapp iallafall!

    Förstår din frustration! Man vill ju bara veta VAD det är som gör att det inte fungerar. Tror du ni får testa att sätta tillbaka båda två den här gången?

    Ja jag blöder hela tiden typ. Har gett upp. Det är kört, jag vet det. Vill bara få det överstökat nu
  • Fri 10 Jan 2020 16:34
    LLW skrev 2020-01-10 10:02:14 följande:

    Men vad konstigt! Jag sövdes också men lik förbannat ville dom att jag skulle ta cytotecen. Skönt att du slapp iallafall!

    Förstår din frustration! Man vill ju bara veta VAD det är som gör att det inte fungerar. Tror du ni får testa att sätta tillbaka båda två den här gången?

    Ja jag blöder hela tiden typ. Har gett upp. Det är kört, jag vet det. Vill bara få det överstökat nu


    Vad märkligt men ja olika kliniker gör verkligen olika... Men ändå är de alltid så säkra på att de gör rätt.

    Nej, rpc har sagt att de aldrig sätter in två oavsett :( I Falun hade vi antagligen fått det eftersom vi blev erbjudna det redan första ivfen där och det känns trist att vara på rpc för jag vill jättegärna återföra två...

    Alltså vilket jävla skit, så ledsen :( Beklagar verkligen, helt sjukt att du måste gå igenom detta... Finns det något i en missfallsutredning som ni inte gjort än? Såg på din blogg att ni pratat om att ge upp. Så otroligt sorglig tanke men jag förstår att ni inte orkar heller. Är donation av ägg eller spermier något ni funderat på? Förlåt för massa praktiska frågor mitt i krisen, du behöver såklart inte svara <3
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Sat 11 Jan 2020 18:07

    Jag ringde rpc igår morse för att fråga om återföring, sköterskan sa att man INTE behövde vänta en mens efter hysteroskopi men att läkaren skrivit i journalen att han skulle ta kontakt efter hysteroskopi för att göra en plan för fet, så jag ska bara vänta på att han hör av sig tydligen.... Frågade om det skulle gå snabbt men det var högst oklart. Well, igår kväll fick jag positivt ägglossningstest så nu vill man ju gärna veta om man ska göra återföring nästa vecka eller inte!!! Ska ringa på måndag och tjata fram ett svar. De vill att man börjar med lutinus två dagar efter positivt ältest så isf måste jag ju börja imorgon. Kommer göra det oavsett, det värsta som händer är ju lite extra progesteron i kroppen så...

    Det var lite konstigt med ägglossningstestet dock. På fredag morgon var det negativt, på fredag kväll positivt och lördag morgon negativt igen. Brukar ha åtminstone två dagar positivt. Hade jag inte testat på kvällen hade jag ju missat det. Brukar även känna ägglossningen 9 gånger av 10 men inget än så länge... Men men.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Sun 12 Jan 2020 15:18

    Så otroligt orättvist LLW. Förstår att du inte vill hoppas ett skit. Men jag ber till högre makter att det kanske är så att en av dom hänger kvar :(... hur mycket ska man palla egentligen. Massor av kramar till dig.

    Såg att ditt äl test var kort positivt hedblomster! Har du känt av någon äl? Eller typ haft äl flytningar? Jag brukade oxå alltid ha pos i två dagar... jobbigt o inte veta.... skulle läkaren ringa ang återföring på

    Måndag?


    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år