• Äldre 20 Jan 17:15
    3546 visningar
    9 svar
    9
    3546

    Asiyah-Céline, vad tycker ni om namnet?

    Vad tycker ni om namnet Asiyah-Céline? Dubbelnamn alltså. Är jätte kräsen när det kommer till namn och har svårt att hitta namn i samma smak!

  • Svar på tråden Asiyah-Céline, vad tycker ni om namnet?
  • Äldre 20 Jan 17:21
    #1

    Ska jag vara helt ärlig så tycker jag verkligen inte alls att de namnen passar ihop som dubbelnamn. Kan ni inte försöka välja det ena namnet till barnet? Visst kan jag för min del tycka att de namnen kan vara fina var för sig, men inte sådär tillsammans som dubbelnamn. Eller kan hon kanske heta båda namnen, men som två olika namn helt enkelt, alltså det ena förstanamn och det andra som andranamn och då ha det ena av dem som tilltalsnamn, alternativt ett tredje namn som tilltalsnamn...?

  • Äldre 20 Jan 17:33
    #2

    Väldigt krångligt. Räkna med att hennes kompisar kommer att kalla henne för "Assi" och att bara en liten bråkdel av dem kommer att lyckas lära sig exakt hur namnet ska stavas.

  • Äldre 20 Jan 17:48
    #3
    +1

    Jag tycker Nimsay hade en bra idé. Som dubbelnamn blir det lite krångligt.

  • Pentra
    Äldre 20 Jan 18:00
    #4
    +1

    När man läser ihop det till dubbelnamn tycker jag, personligen, att det tyvärr låter som ett medicinskt preparat. Bättre att dela på namnen isf, och ge henne ett av dem som tilltalsnamn, som tidigare föreslagits. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Äldre 20 Jan 22:01
    #5
    +1

    Det låter lite överambitiöst tycker jag... Ett av namnen och det andra i andranamn kanske isf.

  • Äldre 20 Jan 22:06
    #6

    Vilket blir efternamnet?

  • Äldre 20 Jan 22:19
    #7
    +1

    Var för sig är namnen fina. Tillsammans som ett dubbelnamn blir det konstigt och för långt.

    Tycker jag.

  • HelaGo­tland
    Äldre 21 Jan 13:47
    #8
    1Nora skrev 2018-01-20 17:15:46 följande:
    Vad tycker ni om namnet Asiyah-Céline? Dubbelnamn alltså. Är jätte kräsen när det kommer till namn och har svårt att hitta namn i samma smak!

    Nejnejnej. Celine är fint. Men vad är assiett eller Asia eller Asha för namn? Tänk om.
  • Äldre 21 Jan 15:56
    #9
    HelaGotland skrev 2018-01-21 13:47:02 följande:

    Nejnejnej. Celine är fint. Men vad är assiett eller Asia eller Asha för namn? Tänk om.


    Asiyah är ett turkiskt namn, precis som Selin fast med annan stavning!
Svar på tråden Asiyah-Céline, vad tycker ni om namnet?