• Äldre 20 Jan 19:16
    23109 visningar
    30 svar
    30
    23109

    Avbrutet samlag och gravid!

    Baby Surprise ligger i magen och myser! ;)

    Välkommen och vi är lyckliga men överraskade! :)

    Hur vanligt är det egentligen att bli gravid efter avbrutet samlag?

    Vad är era erfarenheter av att ha använt det?

  • Svar på tråden Avbrutet samlag och gravid!
  • Anonym (Men)
    Äldre 20 Jan 20:42
    #11

    Har kört det många år utan att bli gravid men mannen drar sig ur långt innan han kommer. Gissar att de som blir gravida blir det för att mannen drar sig ur precis innan han kommer?!

    Har 3 barn varav en oplanerad men inte pga avbrutet utan pga att vi körde "säkra" perioder lite på känn och ägglossningen inträffade lite tidigare än väntat.

  • Anonym (Funka­t bra)
    Äldre 20 Jan 20:50
    #12

    Har som många andra också kört avbrutet under flera år utan att bli gravid, även under ÄL. När jag väl ville bli gravid lyckades vi på andra försöket.

    En väninna till mig blev dock gravid med denna "metod".

  • Äldre 20 Jan 20:59
    #13
    beso skrev 2018-01-20 20:34:21 följande:
    Grattis så perfekt! :) Hur gjorde ni runt äl?
    Då flaggade jag för " mycket hormoner" vilket var vårt interna skämt att vara xtra försiktig.
  • Anonym (2)
    Äldre 20 Jan 21:29
    #14
    beso skrev 2018-01-20 20:33:07 följande:

    Grattis! Alltså fler som fått små gulliga överraskningar! :) Min kompis har kört avbrutet i ca 10år utan att blivit gravid. Men tydligen inte runt äl fick jag veta! Hur gjorde du?


    Med första hade jag inte riktigt koll på äl, så kan säkert varit runt den tiden.

    Andra hade jag det och trodde verkligen inte att det inte kunde bli nåt, men just den månaden måste det ändrat på sig rätt rejält, eller bra liv i makens simmare.
  • Anonym (M)
    Äldre 21 Jan 09:54
    #15

    Vi har kört fullbordat samlag utanför äl, och avbrutet på äl, inte blivit gravida. Förs nu när vi ville, gravida på första försöket!

  • Äldre 21 Jan 10:02
    #16

    Vi hade avbrutet sex en gång efter att jag tog ut min spiral i november. Nu har vi bf i augusti:)

  • Anonym (Gaby)
    Äldre 21 Jan 10:35
    #17
    Dahlia02 skrev 2018-01-20 19:49:53 följande:

    Nä, stämmer inte. Blir man gravid sä är killen helt enkelt dålig på att kontrollera sig så att det hinner komma lite grann inuti först. Det där med föresatsen/bli gravid av den är en myt, läs forskning och inte olika forum som källor ;)


    Ja, och forskningen säger olika och på bl.a 1177 står det att försatsen visst kan innehålla spermier.

    Min bm berättade att hon och hennes kollegor hade diskuterat hur förvånande det var att folk fortfarsnde inte hade förstått det här med försatsen och vikten av inte ha avbrutna samlag vid ägglossning samt sätta på kondom direkt vid penetrering, och inte först efter en stund...
  • Anonym (Tjopp­)
    Äldre 21 Jan 14:36
    #18

    Vi körde avbrutet i tre månader, resulterade i en liten tös som nu är 9 år.

  • Äldre 21 Jan 14:52
    #19
    Jmlwc skrev 2018-01-21 10:02:06 följande:

    Vi hade avbrutet sex en gång efter att jag tog ut min spiral i november. Nu har vi bf i augusti:)


    Hoppsiloppsan! ;) Grattis! :)
  • Äldre 21 Jan 14:54
    #20
    Anonym (Tjopp) skrev 2018-01-21 14:36:59 följande:

    Vi körde avbrutet i tre månader, resulterade i en liten tös som nu är 9 år.


    Grattis dottern! :) Verkar väldigt olika detta hur det fungerar som metod för olika människor! :0
  • Äldre 21 Jan 18:02
    #21
    beso skrev 2018-01-21 14:52:43 följande:

    Hoppsiloppsan! ;) Grattis! :)


    Tack!:)
  • Äldre 21 Jan 19:18
    #22

    Grattis!

    Vi har använt den metoden (kombinerat med säkra perioder) i 20+ år utan "olyckor" .

    Två gånger har vi velat bli gravida och då har vi lyckats på första försöket.

    Så för oss har det funkat bra!

  • Anonym (Trapp­)
    Äldre 21 Jan 20:04
    #23
    Anotherone skrev 2018-01-21 19:18:35 följande:

    Grattis!

    Vi har använt den metoden (kombinerat med säkra perioder) i 20+ år utan "olyckor" .

    Två gånger har vi velat bli gravida och då har vi lyckats på första försöket.

    Så för oss har det funkat bra!


    Wow! Skickligt! ;) Grattis till barnen! Någon skrev att det kan bero på om killen har försats eller inte och en annan att vissa kanske inte drar sig ur i tid.. Verkar funka super för vissa och inte alls för andra! ;)
  • Äldre 21 Jan 22:22
    #24
    Anonym (Trapp) skrev 2018-01-21 20:04:48 följande:

    Wow! Skickligt! ;) Grattis till barnen! Någon skrev att det kan bero på om killen har försats eller inte och en annan att vissa kanske inte drar sig ur i tid.. Verkar funka super för vissa och inte alls för andra! ;)


    Haha ja tack

    Måste nog ändå försöka hitta något som verkligen är 100% framöver för vi vill inte ha fler barn....
  • Anonym (Trapp­)
    Äldre 21 Jan 22:29
    #25
    Anotherone skrev 2018-01-21 22:22:02 följande:

    Haha ja tack

    Måste nog ändå försöka hitta något som verkligen är 100% framöver för vi vill inte ha fler barn....


    Ja verkligen jag också!! Jättesvårt!
  • Anonym (Trapp­)
    Äldre 21 Jan 22:29
    #26
    Anotherone skrev 2018-01-21 22:22:02 följande:

    Haha ja tack

    Måste nog ändå försöka hitta något som verkligen är 100% framöver för vi vill inte ha fler barn....


    Ja verkligen jag också!! Jättesvårt!
  • Äldre 23 Jan 10:00
    #27

    Levt så i ca 11 år. Har kört hela vägen ibland vid säkra perioder och annars avbrutet. Även under ägglossning. Har aldrig blivit oplanerat gravid. Tre gånger när det varit planerat har jag blivit gravid på första försöket (ett slutade i missfall). Väntar tredje nu som blev till på 3-4:e försöket. Har väldigt regelbunden mens och känner av ägglossningen.

  • Anonym (sexy)
    Äldre 12 Mar 01:28
    #28
    Inga bekymmer skrev 2018-01-23 10:00:54 följande:

    Levt så i ca 11 år. Har kört hela vägen ibland vid säkra perioder och annars avbrutet. Även under ägglossning. Har aldrig blivit oplanerat gravid. Tre gånger när det varit planerat har jag blivit gravid på första försöket (ett slutade i missfall). Väntar tredje nu som blev till på 3-4:e försöket. Har väldigt regelbunden mens och känner av ägglossningen.


    Samma här jag och tjejen har kört med avbrutet och säkra perioder med någon extra säkerhets dag.
    Det har fungerat bra även under ÄL
  • Anonym (sexy)
    Äldre 12 Mar 01:28
    #29
    Inga bekymmer skrev 2018-01-23 10:00:54 följande:

    Levt så i ca 11 år. Har kört hela vägen ibland vid säkra perioder och annars avbrutet. Även under ägglossning. Har aldrig blivit oplanerat gravid. Tre gånger när det varit planerat har jag blivit gravid på första försöket (ett slutade i missfall). Väntar tredje nu som blev till på 3-4:e försöket. Har väldigt regelbunden mens och känner av ägglossningen.


    Samma här jag och tjejen har kört med avbrutet och säkra perioder med någon extra säkerhets dag.
    Det har fungerat bra även under ÄL
  • Äldre 13 Mar 10:32
    #30

    Vi har aldrig blivit gravida vid avbrutet samlag. Jag drar ut i god tid innan sprutet och runkar den sista stunden.

Svar på tråden Avbrutet samlag och gravid!