• Äldre 22 Jan 19:16
    5048 visningar
    28 svar
    28
    5048

    Leksaker för fyra åringar?!

    Grabben fyller snart fyra år och såhär efter jul har jag ingen aning vad vi ska ge honom i present. Jag tycker väl att jag har någorlunda koll på pedagogiska och lärande leksaker: byggstavar, plusplus, lego, duplo, tågbana, leksakskök med tillbehör, pussel, spel, bamses lekhus och pärlor för halsband och platta.

    Utöver det har han verktyg, bilar, mängder av pyssel, kassaapparat, stafli med whiteboard/griffeltavla osv.

    Som ni ser, han har MÄNGDER av leksaker redan, skulle knappast behöva fler men givetvis så vill vi ge någon/några leksaker i födelsedagspresent. Tips på roliga och användbara leksaker?!

  • Svar på tråden Leksaker för fyra åringar?!
  • Äldre 22 Jan 19:23
    #1

    Ministyltor, innebandyklubbor, mjuk boll och ett mål, rockring, kulbana.

  • Anonym (Mamma­Mu)
    Äldre 22 Jan 19:43
    #2

    Min son e 4a. Han älskar sin stora bil han kan köra ute men även inne i sitt rum nu när det e vinter. Han har iofs stort rum o om man inte laddar den så den kan köra så sitter han i den o spelar musik som finns på den.

    Den julklapp han fick som han älskar mest är ett bilgarage på 4a våningar! :)

    Sen särskilda böcker o dvds.

    Han hade även slime o inomhussand som e skitkul men mindre lyckat ur städningssynpunkt! ;)

    Radiostyrd bil va jättekul..i 10min tills den gick sönder..hmm..

    Svårt ju..du nämnde så mkt själv! ;)

    Batman o spiderman dräkt va kul! (Han va Batman på Lucia med tomteluva..! ;)

    Jo cars bok med ljudknappar har varit kul länge!

    Han säger själv att han önskar sig en bilbana att ha på golvet.

  • Äldre 22 Jan 19:48
    #3
    Freggolit skrev 2018-01-22 19:23:23 följande:

    Ministyltor, innebandyklubbor, mjuk boll och ett mål, rockring, kulbana.


    Tack för tipsen! Styltor och kulbana låter kul. De andra också men vi bor i lägenhet så det är tyvärr inte möjligt..
  • Äldre 22 Jan 19:52
    #4
    Anonym (MammaMu) skrev 2018-01-22 19:43:26 följande:

    Min son e 4a. Han älskar sin stora bil han kan köra ute men även inne i sitt rum nu när det e vinter. Han har iofs stort rum o om man inte laddar den så den kan köra så sitter han i den o spelar musik som finns på den.

    Den julklapp han fick som han älskar mest är ett bilgarage på 4a våningar! :)

    Sen särskilda böcker o dvds.

    Han hade även slime o inomhussand som e skitkul men mindre lyckat ur städningssynpunkt! ;)

    Radiostyrd bil va jättekul..i 10min tills den gick sönder..hmm..

    Svårt ju..du nämnde så mkt själv! ;)

    Batman o spiderman dräkt va kul! (Han va Batman på Lucia med tomteluva..! ;)

    Jo cars bok med ljudknappar har varit kul länge!

    Han säger själv att han önskar sig en bilbana att ha på golvet.


    Han har också en stor bil, trampbil förvisso. Den var poppis ett tag.. Också ett mindre garage, vilket står näst intill orört tyvärr! Bra tips ändå! Radiostyrd bil har han med som är kul då och då. En maskeraddräkt kan ju vara kul faktiskt, inte tänkt på det alls! Tack!
  • Anonym (Mamma­Mu)
    Äldre 22 Jan 19:54
    #5

    Bilmatta

  • Äldre 22 Jan 19:59
    #6

    utomhusgrejor? våren är snart här!
    sparkcykel, cykel, sandlådesaker osv.

  • Anonym (M)
    Äldre 22 Jan 20:11
    #7

    Snowracer? Om ni bor där det finns snö. Innebandyklubbor? Balanscykel?

    Annars kanske ni kan ge något litet och hitta på något istället. Leos mellan, badhuset, bio och lunch etc.

  • Äldre 22 Jan 20:33
    #8
    Anonym (MammaMu) skrev 2018-01-22 19:54:58 följande:

    Bilmatta


    Bra idé!
  • Äldre 22 Jan 20:34
    #9
    nnnnnnnn skrev 2018-01-22 19:59:30 följande:

    utomhusgrejor? våren är snart här!

    sparkcykel, cykel, sandlådesaker osv.


    Jättebra tänkt, tyvärr har han det också. : (
  • Äldre 22 Jan 20:35
    #10
    Anonym (M) skrev 2018-01-22 20:11:07 följande:

    Snowracer? Om ni bor där det finns snö. Innebandyklubbor? Balanscykel?

    Annars kanske ni kan ge något litet och hitta på något istället. Leos mellan, badhuset, bio och lunch etc.


    Han har vanlig cykel och snowracer med.. men en aktivitet var superbra!
Svar på tråden Leksaker för fyra åringar?!