• Anonym (Invan­drare)
    Äldre 25 Jan 20:00
    7713 visningar
    50 svar
    50
    7713

    Tips för att hitta en svensk partner

    Hej!

    Är en tjej med invandrarbakgrund som letar efter partner. Har ni tips på hur jag ska maxa mina chanser att få en svensk partner/man?

    Både irl och nätdejting.

    Toodelo!

  • Svar på tråden Tips för att hitta en svensk partner
  • Anonym (Prakt­isk)
    Äldre 25 Jan 20:07
    #1

    Skaffa en hobby som män har.

  • Anonym (Bakgr­und)
    Äldre 25 Jan 20:07
    #2
    Anonym (Invandrare) skrev 2018-01-25 20:00:40 följande:

    Hej!

    Är en tjej med invandrarbakgrund som letar efter partner. Har ni tips på hur jag ska maxa mina chanser att få en svensk partner/man?

    Både irl och nätdejting.

    Toodelo!


    Vad har du för bakgrund?
  • Anonym (Invan­drare) Trådstartaren
    Äldre 25 Jan 20:10
    #3

    Bra tips, gå på styrketräning kanske....hm

    Mellanösternbakgrund.

  • Anonym (25)
    Äldre 25 Jan 20:14
    #4

    Nätdejting? Gå på krogen.
    Varför vill du ha en svensk man?

  • Anonym (Aggre­ssivit­et!)
    Äldre 25 Jan 20:14
    #5
    +1

    Är från afrika. Svenska killar är ofta blyga omkring svarta tjejer, man kan se att de tittar och är nyfikna men de vågar inte komma fram. Men om man själv går fram till dem och flirtar ganska aggressivt, sätter sig gränsle i knät på honom, kysser honom tar hans händer och lägger på sin rumpa och liknande, och är väldigt tydlig med att man är intresserad av honom så är det väldigt lätt att träffa svenska killar.

  • Anonym (Invan­drare) Trådstartaren
    Äldre 25 Jan 20:16
    #6

    Gå på krogen? Hittar man ngt seriöst där?

    Nej, jag tänker inte sitta gränsle på någon man.

    Är inte mörkhyad, bara mörkt hår,ögon (inte för att det spelar roll).

  • Anonym (Varfö­r?)
    Äldre 25 Jan 20:18
    #7
    -3

    Vad är det som gör att du dras till just "svenska" män? Menar du en etnisk svensk eller bara en svensk? För du vet väl att det finns hur många män som helst här som är svenska, fast med utländsk bakgrund. Antigen är de födda här, har kommit hit som väldig små, eller har en far med utländsk bakgrund, eller en mor. Många av dem har dessutom bakgrund från just Mellanöstern. Irak, Libanon, Turkiet, Iran m.fl.

  • Anonym (Invan­drare) Trådstartaren
    Äldre 25 Jan 20:21
    #8
    +3

    Jag är dragen till svenska män för att de verkar vänliga och artiga, fast jag kanske inte ska generalisera.

    Har försökt med svenskar med annan bakgrund, kan väl funka om man är uppvuxen i Sverige...iofs.

  • Anonym (Aggre­ssivit­et!)
    Äldre 25 Jan 20:27
    #9
    +2
    Anonym (Varför?) skrev 2018-01-25 20:18:08 följande:

    Vad är det som gör att du dras till just "svenska" män? Menar du en etnisk svensk eller bara en svensk? För du vet väl att det finns hur många män som helst här som är svenska, fast med utländsk bakgrund. Antigen är de födda här, har kommit hit som väldig små, eller har en far med utländsk bakgrund, eller en mor. Många av dem har dessutom bakgrund från just Mellanöstern. Irak, Libanon, Turkiet, Iran m.fl.


    Jag är inte TS men för mig är det dåliga erfarenheter av utländska män. Svenska män dömer inte på samma sätt och kallar mig inte hora, slampa eller liknande åtminstone inte på ett negativt sätt. Dessutom ser svenska män bra ut inte alla men de flesta och är trevliga artiga och tacksamma och inte kaxiga.
  • Anonym (Varfö­r?)
    Äldre 25 Jan 20:42
    #10
    Anonym (Invandrare) skrev 2018-01-25 20:21:57 följande:

    Jag är dragen till svenska män för att de verkar vänliga och artiga, fast jag kanske inte ska generalisera.

    Har försökt med svenskar med annan bakgrund, kan väl funka om man är uppvuxen i Sverige...iofs.


    Ja, var väldigt försiktig med att Generalisera! Det finns svenska skistövlar också, som slåss, luktar gammal ost, super och kallar dig fatta och kärringadjävul. Men möjligen är många mera jämställda i sin syn på hur en kvinna skall vara. Det hela handlar nog om att hitta den rätta. Svårt att ge tipps på sådant. Men många tycker om stora bruna ögon och långt mörkt hår, precis som att lika många tycker om blonda.

    Är du kristen från Mellanöstern?
Svar på tråden Tips för att hitta en svensk partner