• Äldre 31 Jan 07:15
    6907 visningar
    42 svar
    -1
    42
    6907

    Någon mer vv-förälder som vill träffa någon men som absolut inte vill ha in den "nya" i barnens liv?

    Är jag helt ensam om detta?? Tycker jag läser tråd efter tråd där det ska flyttas ihop efter typ ett halvår, varför?

    Jag vill träffa någon, ha sex, intimitet, närhet, göra roliga saker tillsammans. Men no way att jag släpper in någon i barnens liv. Vill inte bo ihop med någon igen. Kanske att de kan få träffa honom om relationen är stabil, alltså efter något år då, minst.

    Jag vill inte helt enkelt. Barnen och jag räcker. Vad jag gör och vem jag träffar när jag inte har barnen är inget de ska exponeras för.

    Känner mig som ett ufo om man läser trådarna här på forumet.

  • Svar på tråden Någon mer vv-förälder som vill träffa någon men som absolut inte vill ha in den "nya" i barnens liv?
  • Äldre 31 Jan 07:23
    #1

    Är inte i samma situation men vill bara säga att jag tycker du tänker helt rätt! Tänkte på det häromdagen - att om jag skulle bli singel skulle jag aldrig vilja ha en ny man i mina barns liv. Förstår inte varför alla har så bråttom att skapa nya familjer för väldigt få verkar ju sedan trivas med det.

  • Äldre 31 Jan 07:41
    #2
    Fnutte skrev 2018-01-31 07:23:56 följande:

    Är inte i samma situation men vill bara säga att jag tycker du tänker helt rätt! Tänkte på det häromdagen - att om jag skulle bli singel skulle jag aldrig vilja ha en ny man i mina barns liv. Förstår inte varför alla har så bråttom att skapa nya familjer för väldigt få verkar ju sedan trivas med det.


    Exakt så. Vill absolut inte dela vardag med en man igen. Jag ser verkligen ingen anledning till det. Men många vill uppenbarligen dela just vardagen med någon.
  • Äldre 31 Jan 07:50
    #3

    Jag gillade tanken på att dela alla delar av livet med någon igen men när det kom till kritan så blev det för svårt. Jag tror många bonusfamiljer sliter hårt för att det ?ska vara? på ett visst sätt, man ska bo ihop, dela ansvar för varandras barn osv. Många skulle nog må bättre om de var särbos.

    Nu kommer jag inte inbilla mig att jag ska väva in en ny man i mitt liv igen.

  • Äldre 31 Jan 08:08
    #4

    Jag tänker detsamma. Skulle jag träffa en ny kärlek så är det främst som särbo jag tänker på. Vill inte heller involvera mitt barn i någon ny relation innan jag vet hur det kommer att bli, vore väldigt ogenomtänkt. Sedan tror jag att allt sker av en anledning vilket kan betyda att det jag tycker idag, särbo, kanske ändras med tiden. Men jag tycker inte att man blandar in barnen innan man är säker på att relationen med en ny är helt ömsesidigt och att man båda vill satsa lika mycket.

  • Äldre 31 Jan 11:17
    #5
    Mandelskorpan skrev 2018-01-31 07:15:51 följande:

    Är jag helt ensam om detta?? Tycker jag läser tråd efter tråd där det ska flyttas ihop efter typ ett halvår, varför?

    Jag vill träffa någon, ha sex, intimitet, närhet, göra roliga saker tillsammans. Men no way att jag släpper in någon i barnens liv. Vill inte bo ihop med någon igen. Kanske att de kan få träffa honom om relationen är stabil, alltså efter något år då, minst.

    Jag vill inte helt enkelt. Barnen och jag räcker. Vad jag gör och vem jag träffar när jag inte har barnen är inget de ska exponeras för.

    Känner mig som ett ufo om man läser trådarna här på forumet.


    Vad är "vv-förälder" ?
  • Äldre 31 Jan 11:41
    #6

    Jag skulle definitivt vilja ha det så, "tyvärr" har jag ena barnet på heltid så det kommer att bli svårt men ja, jag känner absolut igen tankegången! 

  • Äldre 31 Jan 12:33
    #7
    Hermioney skrev 2018-01-31 11:17:37 följande:

    Vad är "vv-förälder" ?


    Varannan-vecka. Som rubriken tråden ligger under alltså.
  • Äldre 31 Jan 12:41
    #8
    Mandelskorpan skrev 2018-01-31 12:33:08 följande:

    Varannan-vecka. Som rubriken tråden ligger under alltså.


    Den rubriken syns inte varken i mobilen eller om man tittar via senaste trådar
  • Äldre 31 Jan 12:58
    #9
    Hermioney skrev 2018-01-31 12:41:41 följande:

    Den rubriken syns inte varken i mobilen eller om man tittar via senaste trådar


    Nehej, men det är i alla fall det som det betyder. Att man har sina barn på halvtid / deltid alltså.
  • Äldre 31 Jan 13:00
    #10
    NELJ skrev 2018-01-31 07:50:12 följande:

    Jag gillade tanken på att dela alla delar av livet med någon igen men när det kom till kritan så blev det för svårt. Jag tror många bonusfamiljer sliter hårt för att det ?ska vara? på ett visst sätt, man ska bo ihop, dela ansvar för varandras barn osv. Många skulle nog må bättre om de var särbos.

    Nu kommer jag inte inbilla mig att jag ska väva in en ny man i mitt liv igen.


    Det där med ansvar tror jag är svårt. Jag vill inte lägga ansvar på någon annan för mina barn och jag vill inte ta ansvar för andras barn heller. Det får bli en särborelation för mig, på sikt i alla fall, någon brådska har jag inte.
Svar på tråden Någon mer vv-förälder som vill träffa någon men som absolut inte vill ha in den "nya" i barnens liv?