• Äldre 31 Jan 09:41
    1903 visningar
    2 svar
    2
    1903

    Gravid och antagen till yh

    Hej!

    Jag har lite frågor som jag hoppas jag kan få svar på.

    Jag är gravid och ska ha barn runt den 18/7. I samma veva som jag sökte utbildningen fick jag reda på att jag ska ha barn. Jag har nu blivit antagen till yh och ska starta den 5 mars. Första terminen är fram till 29 juni så jag hinner gå en termin klar innan barnet kommer.

    Men min fråga är vad som gäller vid sådana här situationer? Hur ser rutinerna ut?

    Jag försöker få tag i skolan men är orolig för att dom tar platsen ifrån mig om jag berättar att jag är gravid och måste göra uppehåll.

    Otroligt tacksam för svar. Vill ju inte förlora min plats i utbildningen.

    Mvh Malin

  • Svar på tråden Gravid och antagen till yh
  • Äldre 31 Jan 10:49
    #1
    MAL01 skrev 2018-01-31 09:41:06 följande:
    Hej!
    Jag har lite frågor som jag hoppas jag kan få svar på.
    Jag är gravid och ska ha barn runt den 18/7. I samma veva som jag sökte utbildningen fick jag reda på att jag ska ha barn. Jag har nu blivit antagen till yh och ska starta den 5 mars. Första terminen är fram till 29 juni så jag hinner gå en termin klar innan barnet kommer.
    Men min fråga är vad som gäller vid sådana här situationer? Hur ser rutinerna ut?

    Jag försöker få tag i skolan men är orolig för att dom tar platsen ifrån mig om jag berättar att jag är gravid och måste göra uppehåll.

    Otroligt tacksam för svar. Vill ju inte förlora min plats i utbildningen.

    Mvh Malin
    Ring/mejla SYV eller liknande på utbildningen och fråga.
  • Äldre 31 Jan 11:09
    #2
    MAL01 skrev 2018-01-31 09:41:06 följande:

    Hej!

    Jag har lite frågor som jag hoppas jag kan få svar på.

    Jag är gravid och ska ha barn runt den 18/7. I samma veva som jag sökte utbildningen fick jag reda på att jag ska ha barn. Jag har nu blivit antagen till yh och ska starta den 5 mars. Första terminen är fram till 29 juni så jag hinner gå en termin klar innan barnet kommer.

    Men min fråga är vad som gäller vid sådana här situationer? Hur ser rutinerna ut?

    Jag försöker få tag i skolan men är orolig för att dom tar platsen ifrån mig om jag berättar att jag är gravid och måste göra uppehåll.

    Otroligt tacksam för svar. Vill ju inte förlora min plats i utbildningen.

    Mvh Malin


    När det gäller Universitet så pratar man med SYO och så får man antingen uppehåll eller läsa de kurser man missar när de går nästa år. Borde vara något liknande på YH.
Svar på tråden Gravid och antagen till yh