• Äldre 2 Feb 18:24
    5283 visningar
    14 svar
    14
    5283

    Gastric Bypass/Sleeve 2018

    Jag har den 30/1 påbörjat den första vlcd-kuren inom Kostspåret inför en GBP på St:Göran.

    Är det någon annan som ska göra en GBP 2018? Hur går era tankar och funderingar? Varför har just ni valt wn op och den op-typen ni valt? Vad har ni valt för VLCD?

    //Förväntansfull

  • Svar på tråden Gastric Bypass/Sleeve 2018
  • Anonym (Kämpa­r)
    Äldre 2 Feb 19:00
    #1

    Hejsan! Kämpar också med vlcd nu. Kör främst på naturdiet.

  • Äldre 2 Feb 19:07
    #2
    Anonym (Kämpar) skrev 2018-02-02 19:00:38 följande:

    Hejsan! Kämpar också med vlcd nu. Kör främst på naturdiet.


    Jag oxå, nutrilett och allevo får det att vända sig i mig direkt. Ska du oxå göra Gastric?
    // Lätt är inte alltid Rätt
  • Anonym (Kämpa­r)
    Äldre 2 Feb 19:18
    #3

    Japps, kör stenhårt, äter absolut ingenting annat. Men det är tufft! Började i måndags förövrigt..

  • Äldre 2 Feb 22:39
    #4
    Anonym (Kämpar) skrev 2018-02-02 19:18:31 följande:

    Japps, kör stenhårt, äter absolut ingenting annat. Men det är tufft! Började i måndags förövrigt..


    Vilken ort? Ska du bara köra 2 veckor eller kör du kostspåret?
    // Lätt är inte alltid Rätt
  • Anonym (Kämpa­r)
    Äldre 3 Feb 11:17
    #5

    Fick rådet att köra fyra veckor rent så det gör jag.. Kristianstad.. vart du själv? Hejja oss!

  • Äldre 3 Feb 13:01
    #6

    Hoppar in här. Börjar i morgon med modifast inför gbp op. Njuter i dag av sånt som blir svår ett tag.

  • Äldre 3 Feb 16:44
    #7
    Anonym (Kämpar) skrev 2018-02-03 11:17:52 följande:

    Fick rådet att köra fyra veckor rent så det gör jag.. Kristianstad.. vart du själv? Hejja oss!


    Ahh, sthlm här. Jag tror att kostspåret som st:göran kör har ersatt 4-veckor pulver. Det var antingen 2 veckor pulver eller 8 veckor kostspåret.

    Hejja oss ja! Har du fått datum än?
    // Lätt är inte alltid Rätt
  • Äldre 3 Feb 16:46
    #8
    Gbp nu skrev 2018-02-03 13:01:00 följande:

    Hoppar in här. Börjar i morgon med modifast inför gbp op. Njuter i dag av sånt som blir svår ett tag.


    Du är så välkommen så. ?? Har du 2 eller 4 veckor att köra? Jag körde en farväl-kväll dagen innan start med samma tanke som dig. Är glad att jag gjorde det. ??
    // Lätt är inte alltid Rätt
  • Äldre 3 Feb 17:15
    #9

    Min läkare han skickat remiss så vi får se hur det blir. :)

  • Äldre 3 Feb 19:27
    #10
    Alvana skrev 2018-02-03 16:46:32 följande:

    Du är så välkommen så. ?? Har du 2 eller 4 veckor att köra? Jag körde en farväl-kväll dagen innan start med samma tanke som dig. Är glad att jag gjorde det. ??


    Tack. Har inte fått någon tidsbegränsning utan ett antal kg att gå ner. Sen får jag min op tid. Starkt jobbat av er. Detta fixar vi.
  • Äldre 14 Feb 13:57
    #11

    Hej på er! Hoppar också in här. Ska förhoppningsvis opas i år. Skickade egenremiss i augusti, var på infomöte i november och ska träffa läkare för bedömning om två veckor. Är superpeppad, men är rädd för flytperioden (som är 4 veckor här i Blekinge) blir supertuff. Men först läkarbedömning, har 42 i Bmi och högt blodtryck och hjärt- och kärlsjukdomar i släkten.

  • Äldre 19 Mar 09:05
    #12

    Hej :) jag ska opereras i Karlshamn. Var på läkarbesök förra veckan, någon som har plats här? Som vet hur länge man får vänta efter läkarbesök? :)

  • Äldre 19 Mar 09:08
    #13

    Opererats här skulle det såklart stå ????

  • Äldre 23 Oct 19:02
    #14

    *bumpar upp denna tråd igen*  

    Ska göra min Gastric Sleev (om jag kan ) nu om exakt 1 vecka ons 31/10-18 i Mora. 

    Har kört modifast varvat med vanlig kost (då jag inte kan köra pulverdieten) i 3,5 vecka  nu och gått ner ca: 12,3kg . 

    Känner mig i bra form och är inte särskilt orolig inför själva operationen, lite läskigt med att bli sövd är de väll men de är de nog många som tycker. =)

    De jag mest börjar bli orolig för är att min ena son börjar bli sjuk och många runt mig är sjuka så är livrädd för att bli smittad och bli förkyld till helgen eller dylikt bara några dagar innnan op.   

     - Vet nån hur de funkar med om man är förkyld/sjuk inför en op? får man göra de ändå eller skjuter man fram de lite då? 

    - Nån som gjort Gastric sleev får gärna skriva lite om de med =)

    Tackar // Muskelpiraten

Svar på tråden Gastric Bypass/Sleeve 2018