• jojon
    Äldre 4 Feb 17:52
    9473 visningar
    25 svar
    25
    9473

    Dags att föda- sambo somnar om

    Hej,

    Jag vill ventilera en fråga då jag inte ännu kommit över en sak.

    2015  födde jag en son. Hans pappa och jag hade väl redan då en ansträngd relation av en mängd anledningar.  Det som hände i samband med förlossning var bara ett exempel på ett beteende från min sambo som sårade mig på djupet. Än i dag mår jag dåligt när jag tänker på detta

    Jag skulle vilja be om er ändras åsikter. Överreagerar jag? Kan tillägga att liknande beteende återfinnes i andra situationer  (som påminner om detta).

    Jag skall föda andra barnet. 1a tog 27h. Visste att det kunde gå snabbare med andra. Vattnet går sö morgon 0730. De säger åt mig att stanna hemma. Åker in 23 på kvällen då jag inte känner rörelse. Kommer in och lämnar efter midnatt då allt är som det skall. Runt 02 kommer svaga värkar. Jag tänker att min 6årin skall hinna lämnas på dagis 08. Håller ut men kort däreftrr stegrar smärtan och det är olidligt. Min sambo sover i gästrum då han snarkar o jag pga graviditet behöver sova. Vid 04 kryper jag ner för trappen i olidlig smärta, väcker honom och därefter upp igen och pustar ut och väcker dottern. Sedan; väntar på avförd

    Ropar förtvivlat på sambo som inte  svarar.  Kravlar mig ner i fruktansvärd smärta igen

    Hittar sambo som somnat om. Den enda jag fick höra efter var "vi kom ju fram till bb snabbt ändå". Inget förlåt. Ngn som kan förstå hur kränkt jag kände mig?

  • Svar på tråden Dags att föda- sambo somnar om
  • Anonym (ann)
    Äldre 4 Feb 18:15
    #1

    Var han vaken då? Själv kan jag kan "vakna" av väckarklockan, gå upp, stänga av den, börja klä på mig och sedan slockna igen utan att minnas ett jota efteråt.

    Att känna sig kränkt av något sådant är lite överdrift enligt mig. Kanske om han hade gjort det av ren elakhet.

  • Anonym (What?­)
    Äldre 4 Feb 18:33
    #2
    +1

    Kränkt? Vet du ens vad ordet betyder? Kränker han dig genom att somna om? Tror han gjorde det omedveten faktiskt.

  • Äldre 4 Feb 18:34
    #3

    Hur ser hans uppstigningar normalt ut? Hoppar han pigg som en lärka ur sängen och är lättväckt i vanliga fall och just i den situationen vände på sig och somnade om?

  • Äldre 4 Feb 18:35
    #4
    +1

    Varför väcker du dottern klickan 04.00 på natten om hon ska vara på förskolan först klockan 08.00? Och ja jag tycker du överreagerar enormt. Det var ju mitt i natten klart han var trött och att somna om är knappast konstigt klockan 04.00. Och ja jag har fött 5 bar5n så vet hur värkar känns och tycker ändå du är lite av en dramaqueen faktiskt. 

  • Anonym (Eward­)
    Äldre 4 Feb 18:35
    #5
    +1

    Låter inte så vettigt att skaffa barn med någon man har en dålig relation till, sen att skaffa ett andra barn?

    Låter väldigt dumt i mina öron.

  • Äldre 4 Feb 18:47
    #6
    +1

    Jag förstår att du blev besviken. Eftersom vattnet hade gått hade jag själv förväntat mig att han hade varit mer "beredd" och stöttande. Även om han sover djupt i vanliga fall är man väl i beredskapsläge när ens kvinna ska föda?!

  • Äldre 4 Feb 18:53
    #7
    viseversa skrev 2018-02-04 18:35:28 följande:

    Varför väcker du dottern klickan 04.00 på natten om hon ska vara på förskolan först klockan 08.00? Och ja jag tycker du överreagerar enormt. Det var ju mitt i natten klart han var trött och att somna om är knappast konstigt klockan 04.00. Och ja jag har fött 5 bar5n så vet hur värkar känns och tycker ändå du är lite av en dramaqueen faktiskt. 


    För att lämna till barnvakt såklart. TS ville uppenbarligen åka till sjukhuset och kunde inte vänta fyra timmar tills förskolan öppnade. Konstigt att han somnade om anser jag.
  • jojon
    Äldre 4 Feb 18:58
    #8

    Som sagt. Första barnet med denna man. Problem startade under graviditet. Jag kunde ju inte lämna min 6åring hemma. Hon fick följa med till förlossning. Födde kort efter vi kom in. Sambon "toppar" med att somna stupfull på köksgolvet när sonen är 7 dagar. Sedan händer detta typ 4 ggr till under ett halvår . Ja kränkt av hans beteende / mindset. Som tror han kan göra exakt vad han vill utan samvete. Kan typ inte säga förlåt

  • jojon
    Äldre 4 Feb 19:01
    #9

    Kan tillägga att detta beteende var helt nytt för mig. Höginkomsttsgare till man men helt utan insikt. Skulle säga väldigt intelligent på ett sätt men noll EQ. Jag undanber kommentarer såsom skyll dig själv. Jag är inte dum men känslomänniiska. Kanske känsligare än snittet men de saker jag raddar upp är enligt mig inte ok.

  • Anonym (Mo)
    Äldre 4 Feb 19:02
    #10
    +1

    Eftersom du beskriver att det är exempel på beteende som återkommer så låter det som du tycker att han skiter i dig och är nonchalant. Då är det ett problem. I det aktuella exemplet så hade jag blivit grymt besviken och förväntat mig att han känt sig besviken på sig själv. Det är få tillfällen i livet man brukar vakna och vara beredd när som helst och när ens barn ska föda är ett sådant. Jag hade blivit besviken men inte kränkt.

Svar på tråden Dags att föda- sambo somnar om