• Anonym (Kris)
    Äldre 7 Feb 12:04
    63778 visningar
    202 svar
    202
    63778

    När krisade ni som värst efter otrohet

    Min man har varit otrogen med samma tjej i över ett år. Jag har valt att fortsätta tillsammans med honom. Det har nu gått fyra månader och det går ok. Vi kan prata, ibland bra, ibland dåligt. Tilliten är totalförstörd. När var det som värst för er andra som fortsatt efter otrohet. När krisade ni som värst efter att det uppdagats. Direkt, efter några månader, något år? Älskar honom, men Vill inte kämpa i onödan om det ändå inte fungerar i slutändan. Kommer man över det? Vi har barn som dessutom vet om det och har mått dåligt. Utåt håller vi fasaden.

  • Svar på tråden När krisade ni som värst efter otrohet
  • Anonym (Kram)
    Äldre 7 Feb 12:21
    #1

    Ledsen med det går inte över... Det går inte att förlåta ett sådant svek... Dessutom i ett år?? Min man var otrogen EN gång, vi försökte reparera för barnens skull.. Det höll i ett år med sen orkade jag inte längre.. Respekten och tilliten är för evigt borta, man kan låtsas för sig själv att det funkar att hålla en fasad men inuti äter det upp en bit för bit tills det inte längre finns något kvar av den man en gång var.. Gör dig själv och dina barn en tjänst och bryt!

  • Anonym (Kris) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 12:33
    #2

    Ja jag är rädd för att det blir så... Va det jobbigt hela tiden eller hade ni glädjeglimtar också under den här tiden? Gick ni i terapi? Vi går i terapi på varsitt håll just nu. Min man försöker och visar ånger. Visade din ånger? Försökte han?

  • Anonym (Jag borde ha slängt ut honom)
    Äldre 7 Feb 12:50
    #3
    Anonym (Kris) skrev 2018-02-07 12:04:01 följande:

    Min man har varit otrogen med samma tjej i över ett år. Jag har valt att fortsätta tillsammans med honom. Det har nu gått fyra månader och det går ok. Vi kan prata, ibland bra, ibland dåligt. Tilliten är totalförstörd. När var det som värst för er andra som fortsatt efter otrohet. När krisade ni som värst efter att det uppdagats. Direkt, efter några månader, något år? Älskar honom, men Vill inte kämpa i onödan om det ändå inte fungerar i slutändan. Kommer man över det? Vi har barn som dessutom vet om det och har mått dåligt. Utåt håller vi fasaden.


    Det har gått 6 år men det är fortfarande förstört för alltid

    Enda anledningen till att jag stannar är barn
  • Anonym (femår­)
    Äldre 7 Feb 12:52
    #4

    Fem år sedan, mår piss. Har iofs inte självmordstankar lika ofta längre. Dricker inte heller lika mycket nu.

  • Anonym (först­ört)
    Äldre 7 Feb 12:55
    #5

    Vi försökte hålla ihop men krisen gick aldrig över. I perioder kändes det bättre, och sen blev det kris igen. Om och om igen i år efter år. Tilliten kom aldrig åter. Det blev misstänksamhet och svartsjuka från min sida, bitterhet och ilska från mannens.

    Värsta krisen var ändå att skiljas och de första två åren efter det.

    Om jag fick leva om mitt liv så hade jag antingen avslutat relationen direkt efter otroheten, eller valt att leva kvar som vänner med parallella liv så att var och en kunde få kärlek på sitt håll. Hade inte valt att skilja mig efter lång strulig tid som skadade barnen i alla fall (det var så vi gjorde).

  • Anonym (nja)
    Äldre 7 Feb 12:55
    #6
    Anonym (Kris) skrev 2018-02-07 12:33:39 följande:

    Ja jag är rädd för att det blir så... Va det jobbigt hela tiden eller hade ni glädjeglimtar också under den här tiden? Gick ni i terapi? Vi går i terapi på varsitt håll just nu. Min man försöker och visar ånger. Visade din ånger? Försökte han?


    Jag säger som ovan. Det går inte att förlåta en långvarig otrohet. Min fru hade en affär i 6 månader och jag kommer aldrig att förlåta. Det är 3 år sedan det kom fram nu. Vi är fortfarande tillsammans men av vårt gamla förhållande finns inte mycket kvar. Det du måste inse är att fr om nu så har du ett "nytt" förhållande och du har gett din man en chans att visa att han är värd detta.

    Du kommer nog aldrig att läka på riktigt om du stannar, men du kommer att lära dig att leva med det. Du kommer heller aldrig att få samma respekt och tillit till den personen igen, men efter ett par år om ni fortfarande är tillsammans så lär du dig att leva med det också. Det första hugget är ju alltid djupast liksom.

    Det är bara du själv som kan avgöra! Man har ju även läst solskenshistorier om par som fått det mycket bättre efter en otrohet och nästan är glad för att den skedde! Det är väl olika? Jag har läst nånstans att de flesta skiljer sig inom tre år efter en skillsmässa.
  • Anonym (Elin)
    Äldre 7 Feb 13:03
    #7

    Jag upplever att kriserna kommer och går periodvis. I det vardagliga känns det bra men så kommer ångesten och osäkerheten varje gång han behöver resa i jobbet. Eller när jag måste det. Blir han bjuden på någon tillställning där respektive inte är medbjuden känner jag hur allt rasar. Nu har han varit god nog att tacka nej till det men tjänsteresor kan han inte komma ifrån. Jag blir ett vrak varje gång.

  • Anonym (Kris) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 13:04
    #8

    Jag säger som ovan. Det går inte att förlåta en långvarig otrohet. Min fru hade en affär i 6 månader och jag kommer aldrig att förlåta. Det är 3 år sedan det kom fram nu. Vi är fortfarande tillsammans men av vårt gamla förhållande finns inte mycket kvar. Det du måste inse är att fr om nu så har du ett "nytt" förhållande och du har gett din man en chans att visa att han är värd detta.

    Du kommer nog aldrig att läka på riktigt om du stannar, men du kommer att lära dig att leva med det. Du kommer heller aldrig att få samma respekt och tillit till den personen igen, men efter ett par år om ni fortfarande är tillsammans så lär du dig att leva med det också. Det första hugget är ju alltid djupast liksom.

    Det är bara du själv som kan avgöra! Man har ju även läst solskenshistorier om par som fått det mycket bättre efter en otrohet och nästan är glad för att den skedde! Det är väl olika? Jag har läst nånstans att de flesta skiljer sig inom tre år efter en skillsmässa.

    [/quote]

    Ja jag har googlat massor och ser stt det finns solskenshistorier. Men ser också att flera av dessa ändå efter några år går skilda vägar pga att de växt ifrån varann, så frågan är om det ändå beror på otroheten? Men det vet man såklart inte. Varför är du kvar?

  • Anonym (been there)
    Äldre 7 Feb 13:05
    #9

    min tjej (nu fru) hade en affär vid sidan om under 6 månaders tid med en kollega. Det uppdagades o valde att fortsätta o dwt blev 3 långa år det jag hde 0 tillit o anglagade henne varannan dag samt ifrågasatte henne varje gång hon skulle ut själv elle var sen från jobbet. kort sagt ett helvete. men efter 3/4 år kunde jag släppa det o tilliten kom tillbaka. 2016 gifte vi oss så ja, det går att lägga saker bakom sig men jag skulle aldrig vara med om sånt en gång till o om jag hade kunnat veta att det skulle ta så länge hade jag givit upp relationen PÅ EN GÅNG, 3 år i det tillståndet är ett rent helvete.
    Lämna är mitt råd

  • Anonym (Kris) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 13:12
    #10

    Ledsamt att se att de flesta av de som kämpar vidare mår så dåligt under så lång tid. Flesta råd jag läst är att lämna, men svårt när jag älskar honom. Vi har fått mkt bättre sex, känner jag behöver mkt närhet. Men mår inte alltid bra av det. Försöker att inte vara på honom, men smsar honom hela tiden och frågar vad han gör och vart han är. Hur länge orkar man med det? Från bådas sida?

Svar på tråden När krisade ni som värst efter otrohet