• Anonym (milma mardor­)
    Äldre 7 Feb 12:51
    1557 visningar
    8 svar
    8
    1557

    Tjej/kvinna se hit! Rangordna vad som är viktigast i val av man/kille!

    Jag är kille och jag undrar vad som är viktigast för er tjejer och äldre kvinnor  val av partner?

    Attraktion, utseende.. I så fal vilket utseende?

    Personlighet, i så fall vilken?

    Pengar/status?

  • Svar på tråden Tjej/kvinna se hit! Rangordna vad som är viktigast i val av man/kille!
  • Äldre 7 Feb 13:07
    #1

    Har mycket svårt att rangordna sådant. Det är hela bilden sammantagen som spelar roll för min del när jag gör mitt val. 

  • Anonym (under­bar är viktig­ast)
    Äldre 7 Feb 13:09
    #2

    En kille som vet vad han vill och beredd att ge av sin tid och sitt engagemang. Stå för sina ord i handling. Vara nyfiken på mig, passionerad, varm, känslosam, intelligent och älska att kommunicera. En som tar hand om sig själv både inre och yttre, har egna intressen, ett driv och någon som menar allvar och kan anknyta på ett normalt sätt och vara trogen.

    Dessa egenskaper är betydligt attraktivare numera för mig än en perfekt yta, för oftast finns det inget under ett sådant. Men jag kan ju inte sticka under stolen med att jag dras till vackra män med fina drag, frisyrer och kroppar. Övervikt och otränad kropp är väldigt oattraktivt likaså, annan ofräschhet och ful klädstil.

    Sen ska han vara grym i sängen, lekfull och passionerad, både vild och öm och en jävel på oralsex;)

  • Anonym (m)
    Äldre 7 Feb 13:10
    #3
    Anonym (underbar är viktigast) skrev 2018-02-07 13:09:31 följande:
    En kille som vet vad han vill och beredd att ge av sin tid och sitt engagemang. Stå för sina ord i handling. Vara nyfiken på mig, passionerad, varm, känslosam, intelligent och älska att kommunicera. En som tar hand om sig själv både inre och yttre, har egna intressen, ett driv och någon som menar allvar och kan anknyta på ett normalt sätt och vara trogen.

    Dessa egenskaper är betydligt attraktivare numera för mig än en perfekt yta, för oftast finns det inget under ett sådant. Men jag kan ju inte sticka under stolen med att jag dras till vackra män med fina drag, frisyrer och kroppar. Övervikt och otränad kropp är väldigt oattraktivt likaså, annan ofräschhet och ful klädstil.

    Sen ska han vara grym i sängen, lekfull och passionerad, både vild och öm och en jävel på oralsex;)
    Jag är allt det där och har ändå problem hitta den snygga unga tjej jag behöver i mitt liv.
  • Anonym (Veron­ica)
    Äldre 7 Feb 13:16
    #4

    Personlighet och toppälskare kommer först. Inga oerfarna mesar tack.

    Sedan social status/pengar. Vill inte ha en kille som inte har råd att leva ut.

    Utseende är inte oviktigt men kommer 3:a bland dessa.

  • Anonym (under­bar är viktig­ast)
    Äldre 7 Feb 13:49
    #5
    Anonym (m) skrev 2018-02-07 13:10:54 följande:
    Jag är allt det där och har ändå problem hitta den snygga unga tjej jag behöver i mitt liv.
    Då kanske det är åldern som är fel?;)
  • Anonym (Harri­ette)
    Äldre 7 Feb 14:02
    #6
    +1

    Det är svårt att rangordna. Men om jag försöker lista upp det viktigaste:

    1. Han respekterar mig och jag kan respektera honom.
    2. Han är lojal
    3. Han delar min syn på livet, lugn, optimist osv.
    4. Jag dras till honom (detta brukar vara en kombination av utstrålning och utseende, om jag inte dras mot individen är de ovanstående helt irrelevanta då jag aldrig kommer se personen som någon jag vill ha så pass nära)

    4:an är ju svårplacerad, jag tycker inte att det är det viktigaste i ett förhållande, men det är ju i princip alltid början på förhållandet, det är nästan något som bör nämnas utöver de andra och inte på en lista.

  • Anonym (Harri­ette)
    Äldre 7 Feb 14:03
    #7

    Pengar och status bryr jag mig inte ett skvatt om, så länge han kan försörja sig själv.

  • Anonym (Det här)
    Äldre 7 Feb 16:13
    #8
    Anonym (milma mardor) skrev 2018-02-07 12:51:32 följande:

    Jag är kille och jag undrar vad som är viktigast för er tjejer och äldre kvinnor  val av partner?

    Attraktion, utseende.. I så fal vilket utseende?

    Personlighet, i så fall vilken?

    Pengar/status?


    1. Trogen

    2. Förstår att man måste ge och ta att varken hon eller han alltid kan få sin vilja igenom-man kan köra varannan

    3. Inte vända sig om och snurra och samtidigt utropa wow när någon annan kvinna går förbi samtidigt som du har sin flickvän bredvid sig

    4. Själva pengarna är inte det viktiga men att man anstränger sig för att få en bra tillvaro-så man inte nöjer sig med att vara arbetslös eller städerska men man måste inte bli chef
Svar på tråden Tjej/kvinna se hit! Rangordna vad som är viktigast i val av man/kille!