• Äldre 9 Feb 15:38
    179427 visningar
    2297 svar
    -1 +4
    2297
    179427

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Äldre 13 Feb 11:41
    #51
    joannac skrev 2018-02-13 11:09:59 följande:

    Väntar med spänning!! testa med ett vanligt ikväll som är lite billigare och se om det ger utslag och ta det digitala efter om du inte kan hålla dig. Vänta annars till morgonurinet med det digitala  håller alla tummar för dig!!


    Åh hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet idag? Haha! Jag vet inte om jag kommer hinna till apoteket innan de stänger här vid 18. På maxi finns RFSU test, får köra på dom isåfall! Nån erfarenhet av ifall de är okej? Hade ju velat spara det digitala tills imorgon med morgonurin, men får se hur bra självdisciplin jag har!

    Tack vad söt du är!
  • Äldre 13 Feb 12:38
    #52

    Jag hoppar in här! :)

    Jag är 22 år och sambon 24. Vi bestämde oss för att börja försöka i oktober, precis efter ÄL den cykeln, men så fick jag utebliven mens och en cykel på 87 dagar så vi är på första försöket nu. ÄL+6 Idag, BIM 21/2.

    Jag vill bara att dagarna skå gå så jag kan få börja testa samtidigt som jag är jätterädd över att inte vara gravid.. Har som vanligt haft väldigt ont i brösten efter ÄL men det börjar avta lite idag tyvärr :(

  • Äldre 13 Feb 13:20
    #53
    Jagerika skrev 2018-02-13 07:43:35 följande:

    Tack för svar! Ingen mens än i sikte så är på BIM+2 idag, har samma mensvärk som jag haft sen ägglossningen och ska ta test så fort som möjligt :)


    Åh vad spännande, hoppas på plus :D
  • Äldre 13 Feb 13:31
    #54

    Inget pluss och ingen mens :( Tog testet imorse.

    Vet inte vad som händer i kroppen, men får avvakta och se helt enkelt :0

  • Äldre 13 Feb 13:45
    #55
    Jagerika skrev 2018-02-13 07:47:19 följande:

    Hej! Vad kul att du vill vara med i våran lilla grupp :) vad tråkigt att du fick mens igen, väldigt konstigt så tidigt igen med mens. Min kollega berättade för mig att hon inte visste hon var gravid först för hon hade mens men det visade sig vara en nidblödning när ägget fäste i livmodern, det kan inte vara nått sånt då? :)


    Man kan ju alltid hoppas! *håller tummarna* Så jobbigt när man fattar noll! :S tycker det är så kraftiga blödningar så vet inte riktigt vad jag ska tro. Annars kan man ju ha blödningar även vid ÄL. Men jag har iingen aning! Hade min spiral i nästan 4 år och innan dess p-piller, så har ju inte varit fri från de där hormonerna i preventivmedel på nästan 10 år :| vi får helt enkelt vänta o se! (:
  • Äldre 13 Feb 14:03
    #56
    Ek90 skrev 2018-02-13 11:41:49 följande:

    Åh hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet idag? Haha! Jag vet inte om jag kommer hinna till apoteket innan de stänger här vid 18. På maxi finns RFSU test, får köra på dom isåfall! Nån erfarenhet av ifall de är okej? Hade ju velat spara det digitala tills imorgon med morgonurin, men får se hur bra självdisciplin jag har!

    Tack vad söt du är!


    Ja det är klart! RFSU är bra, har använt dom vid ett tidigare tillfälle. Va många år sen dock. Hade ja vart i din sist hade jag tagit vad som helst som man fick tag på, haha. Varför är man så jäkla otålig ????

    Ingen orsak alls, skönt att man kan peppa varandra!
  • Äldre 13 Feb 18:31
    #57
    joannac skrev 2018-02-13 14:03:41 följande:

    Ja det är klart! RFSU är bra, har använt dom vid ett tidigare tillfälle. Va många år sen dock. Hade ja vart i din sist hade jag tagit vad som helst som man fick tag på, haha. Varför är man så jäkla otålig ????

    Ingen orsak alls, skönt att man kan peppa varandra!


    Jaha nu är jag lite fundersam. Köpte ju då RFSU sånna små stickor, mitt digitala hade inte kommit idag så hoppas det kommer imorgon. Dagens test ser ut såhär, det är ju då inte morgonurin och kunde bara hålla mig i typ 3h. Vad tror du/ni? Vet inte hur korten kommer se ut nu när jag laddar upp. Men man ser iaf ett svagt svagt streck men förväntade mig det skulle bli iallafall lite starkare idag om det var något. Iofs har jag använt olika testsorter.. Men just nu har jag typ tappat hoppet om att det skulle vara något som fastnat ordentligt och känner mig mest nedstämd och orolig.

  • Äldre 13 Feb 18:47
    #58
    Ek90 skrev 2018-02-13 18:31:12 följande:

    Jaha nu är jag lite fundersam. Köpte ju då RFSU sånna små stickor, mitt digitala hade inte kommit idag så hoppas det kommer imorgon. Dagens test ser ut såhär, det är ju då inte morgonurin och kunde bara hålla mig i typ 3h. Vad tror du/ni? Vet inte hur korten kommer se ut nu när jag laddar upp. Men man ser iaf ett svagt svagt streck men förväntade mig det skulle bli iallafall lite starkare idag om det var något. Iofs har jag använt olika testsorter.. Men just nu har jag typ tappat hoppet om att det skulle vara något som fastnat ordentligt och känner mig mest nedstämd och orolig.


    Känner samma! För hade likadant på mitt test imorse och ingen mens :0 om mensen inte kommer så tänker jag testa mig om några dagar igen <3 håller tummarna hårt för oss <3
  • Anonym (Jojo)
    Äldre 13 Feb 18:53
    #59
    Ek90 skrev 2018-02-13 18:31:12 följande:

    Jaha nu är jag lite fundersam. Köpte ju då RFSU sånna små stickor, mitt digitala hade inte kommit idag så hoppas det kommer imorgon. Dagens test ser ut såhär, det är ju då inte morgonurin och kunde bara hålla mig i typ 3h. Vad tror du/ni? Vet inte hur korten kommer se ut nu när jag laddar upp. Men man ser iaf ett svagt svagt streck men förväntade mig det skulle bli iallafall lite starkare idag om det var något. Iofs har jag använt olika testsorter.. Men just nu har jag typ tappat hoppet om att det skulle vara något som fastnat ordentligt och känner mig mest nedstämd och orolig.


    Kan vara ett tidigt plus eller missfall. Håller tummarna!
  • Anonym (Jojo)
    Äldre 13 Feb 18:56
    #60
    Anonym (Jojo) skrev 2018-02-13 18:53:21 följande:

    Kan vara ett tidigt plus eller missfall. Håller tummarna!


    Jag har haft väldigt svagt på RFSU och testlagret efter att jag fått gravid 1-2 på det digitala.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet