• Äldre 9 Feb 15:38
    179455 visningar
    2297 svar
    -1 +4
    2297
    179455

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Äldre 13 Feb 19:16
    #61
    Anonym (Jojo) skrev 2018-02-13 18:56:19 följande:

    Jag har haft väldigt svagt på RFSU och testlagret efter att jag fått gravid 1-2 på det digitala.


    Så det finns hopp alltså? :0

    För hade sådär imorse på mitt rfsu test <3
  • Äldre 13 Feb 19:25
    #62
    Anonym (Jojo) skrev 2018-02-13 18:56:19 följande:

    Jag har haft väldigt svagt på RFSU och testlagret efter att jag fått gravid 1-2 på det digitala.


    Ja det är tidigt oavsett för jag har BIM 15 el 16/1. Men kan ju bli ett MF av det oavsett... Usch Jaja ingen idé att grubbla men svårt att låta bli!

    Har du fått starkt på sticka innan du tog digitalt eller har det varit svagt hela tiden?
  • Äldre 13 Feb 19:26
    #63
    saijda skrev 2018-02-13 18:47:58 följande:

    Känner samma! För hade likadant på mitt test imorse och ingen mens :0 om mensen inte kommer så tänker jag testa mig om några dagar igen <3 håller tummarna hårt för oss <3


    När det är såhär så funderar man ju sig helt tokig!!

    Håller också tummarna för oss båda! <3
  • Äldre 13 Feb 19:30
    #64
    Ek90 skrev 2018-02-13 19:26:29 följande:

    När det är såhär så funderar man ju sig helt tokig!!

    Håller också tummarna för oss båda! <3


    Ja exakt, min svägerska fick se en bild på testet och hon tyckte också se sig ett streck :0

    Åh hoppas hoppas för oss <3
  • Anonym (Jojo)
    Äldre 13 Feb 19:33
    #65
    Ek90 skrev 2018-02-13 19:25:05 följande:

    Ja det är tidigt oavsett för jag har BIM 15 el 16/1. Men kan ju bli ett MF av det oavsett... Usch Jaja ingen idé att grubbla men svårt att låta bli!

    Har du fått starkt på sticka innan du tog digitalt eller har det varit svagt hela tiden?


    Svag sticka och dagen efter digitalt 1-2, dagen efter det fortsatt svag sticka.
  • Äldre 13 Feb 21:35
    #66
    Ek90 skrev 2018-02-13 18:31:12 följande:
    Jaha nu är jag lite fundersam. Köpte ju då RFSU sånna små stickor, mitt digitala hade inte kommit idag så hoppas det kommer imorgon. Dagens test ser ut såhär, det är ju då inte morgonurin och kunde bara hålla mig i typ 3h. Vad tror du/ni? Vet inte hur korten kommer se ut nu när jag laddar upp. Men man ser iaf ett svagt svagt streck men förväntade mig det skulle bli iallafall lite starkare idag om det var något. Iofs har jag använt olika testsorter.. Men just nu har jag typ tappat hoppet om att det skulle vara något som fastnat ordentligt och känner mig mest nedstämd och orolig.

    verkar inte som att min dator vill visa bilderna just nu.. typsikt.
    Är det streck på detta testet med måste det ju vara nånting känns det som. Förhoppningsvis är ditt hCG väldigt lågt fortfarande bara. Väntar med spänning på morgondagens test! :)
  • Äldre 14 Feb 07:08
    #67

    Okej, tjejer. Även idag håller tempen sig högt. Min man kunde igår inte riktigt hålla sig, så han köpte RFSU tidigt graviditetstest. Imorse, då vi såg att tempen fortfarande är hög, tog jag testet. Vi är helt skakiga, eller hur ser vi ett streck? Det är lite svagt, men eller hur är det där? Vi tänkte köpa ett vanligt test och testa efter helgen, när mina föräldrar åkt (ursprungsplanen...)



    Omg...

  • Äldre 14 Feb 07:30
    #68
    Mamapolarbear skrev 2018-02-14 07:08:14 följande:

    Okej, tjejer. Även idag håller tempen sig högt. Min man kunde igår inte riktigt hålla sig, så han köpte RFSU tidigt graviditetstest. Imorse, då vi såg att tempen fortfarande är hög, tog jag testet. Vi är helt skakiga, eller hur ser vi ett streck? Det är lite svagt, men eller hur är det där? Vi tänkte köpa ett vanligt test och testa efter helgen, när mina föräldrar åkt (ursprungsplanen...)

    Omg...


    Herregud jag ser också två streck!! :O ta igen efter helgen men det är garanterat en bebis på gång!! :D

    Jag är nu inne på BIM +3 och hoppas mina tester kommer på posten idag! Det konstiga är att jag inte känner nått idag? Varken mensvärk eller nånting! Brukar ha brutal mensvärk precis innan mensen kommer men det är nästan som den har hoppat över denna månaden eller såklart nått annat ;) igår hade jag mensvärk lite grann och lite ömma bröstvårtor men annars mår jag bra :)
  • Äldre 14 Feb 07:54
    #69
    joannac skrev 2018-02-13 21:35:53 följande:

    verkar inte som att min dator vill visa bilderna just nu.. typsikt.

    Är det streck på detta testet med måste det ju vara nånting känns det som. Förhoppningsvis är ditt hCG väldigt lågt fortfarande bara. Väntar med spänning på morgondagens test! :)


    Knappt synbart streck på morgonens test... känns knappt lönt att ta det digitala längre. Jag som var ganska så säker på att jag skulle få överraska sambon ikväll :?( känns som att jag inte kommer kunna lite på det digitala även om det skulle visa gravid, eftersom stickan var så osynlig.

    Hur ska man tolka det ifall det händer? Usch så deppig jag är nu. Meeeeen jag får inte glömma att jag fortfarande är tidigt ute, men känns ju minst sagt inte så lovande när stickan bara blir ljusare?
  • Äldre 14 Feb 08:45
    #70
    Jagerika skrev 2018-02-14 07:30:41 följande:

    Herregud jag ser också två streck!! :O ta igen efter helgen men det är garanterat en bebis på gång!! :D

    Jag är nu inne på BIM +3 och hoppas mina tester kommer på posten idag! Det konstiga är att jag inte känner nått idag? Varken mensvärk eller nånting! Brukar ha brutal mensvärk precis innan mensen kommer men det är nästan som den har hoppat över denna månaden eller såklart nått annat ;) igår hade jag mensvärk lite grann och lite ömma bröstvårtor men annars mår jag bra :)


    Vad glad jag blir att du också ser strecket! Har nu på morgonen gått och oroat mig ifall vi ser något som ingen annan ser (för att vi såklart så gärna vill ha ett plus). Jag är på BIM -2, så jag var inte riktigt beredd på att det verkligen skulle visa plus redan.

    När beställde du testerna? Och varifrån? Jag håller tummarna för att du får dem idag och kan få testa! :) eftersom mensen inte kommit ännu och du Har en så pass ?förändring? i cykeln så bådar det ju gott! Hoppas verkligen att det är en liten knodd i dig också :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet