• Äldre 9 Feb 15:38
    180088 visningar
    2297 svar
    -1 +4
    2297
    180088

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Äldre 17 Feb 15:50

    Hade inga som helst indikationer på att något skulle vara fel, magen växte och hade symptom så bm planerade in RUL i v.19 så hade jag inte fått dessa kramper hade jag nog gått och trott att allt var i sin ordning.

    Man känner sig oerhört lurad av sin kropp..nästa graviditet tänker jag envisas om ett tidigt vul eftersom min kropp betett sig på de här viset en gång.

  • Äldre 17 Feb 16:54
    Liforss skrev 2018-02-17 15:50:41 följande:

    Hade inga som helst indikationer på att något skulle vara fel, magen växte och hade symptom så bm planerade in RUL i v.19 så hade jag inte fått dessa kramper hade jag nog gått och trott att allt var i sin ordning.

    Man känner sig oerhört lurad av sin kropp..nästa graviditet tänker jag envisas om ett tidigt vul eftersom min kropp betett sig på de här viset en gång.


    Åh okej, trodde man alltid gjorde ett UL runt v.12 för att se så allt är i sin ordning. Usch ja det måste varit hemskt :(

    Ja, det tycker man ju de borde gå med på utan tvekan!
  • Äldre 17 Feb 17:05

    Bor i Blekinge och där är det rul i v.17-19 som gäller om inget konstigt händer..finns ju kub test man kan göra men det blir man inte erbjuden här om man är yngre än 35 :/

    Får hoppas det tar sig snart igen iaf :)

  • Äldre 18 Feb 09:06

    Äntligen efter en utebliven äl förra månaden bestämde den sig för att faktiskt dyka upp denna månaden :) Nu den nervösa väntan till bim.

  • Äldre 18 Feb 09:20
    Jeex skrev 2018-02-18 09:06:29 följande:

    Äntligen efter en utebliven äl förra månaden bestämde den sig för att faktiskt dyka upp denna månaden :) Nu den nervösa väntan till bim.


    Ja den här väntan, dagarna går sååå långsamt...
  • Äldre 18 Feb 10:03

    Idag har jag BIM men tempen fortsätter att gå upp... Det här är spännande!!

  • Anonym (Josse­)
    Äldre 18 Feb 11:31

    Efter p piller stop för typ 1.5 år sen så har min mens varit så jäkla kort! Blöder typ mycket första dagen, jättelite andra dagen sen är det typ över. Är det såhär för nån annan??

  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 18 Feb 11:34

    Är på dag 15 i min cykel. Ätit dubbel dos Letrozol och gjorde VUL dag 12 som visade två äggblåsor på 19 och 16 mm. 

    Läkaren sa att jag skulle ta Ovitrelle när/om ägglossningstestet visar positivt. 

    Skulle ni räkna detta som positivt?

  • Anonym (Jojo)
    Äldre 18 Feb 12:13
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-18 11:34:04 följande:

    Är på dag 15 i min cykel. Ätit dubbel dos Letrozol och gjorde VUL dag 12 som visade två äggblåsor på 19 och 16 mm. 

    Läkaren sa att jag skulle ta Ovitrelle när/om ägglossningstestet visar positivt. 

    Skulle ni räkna detta som positivt?


    Ja det är positivt enligt mig.
  • Äldre 18 Feb 12:16
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-18 11:34:04 följande:

    Är på dag 15 i min cykel. Ätit dubbel dos Letrozol och gjorde VUL dag 12 som visade två äggblåsor på 19 och 16 mm. 

    Läkaren sa att jag skulle ta Ovitrelle när/om ägglossningstestet visar positivt. 

    Skulle ni räkna detta som positivt?


    tycker också det är starkt nog för att vara positivt :) 
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet