• Äldre 10 Feb 12:20
    3094 visningar
    5 svar
    5
    3094

    Köpa nya vinterskor eller ej?!

    1 cm kvar mellan dotterns fötter och skornas innermått (kouma). Hon är 1.5 år. Bor i norra norrland och räknar med att vinterskor är ett måste iaf 2 månader till. Hade ni köpt ett par nya vinterskor? De börjar kännas lite trånga. Därför kollade vi upp det.

  • Svar på tråden Köpa nya vinterskor eller ej?!
  • Äldre 10 Feb 12:34
    #1

    Om hon inte kan ha skorna men behöver ett par... är det då ens en fråga?

  • Caramb­olan
    Äldre 10 Feb 12:48
    #2

    Känns de trånga hade jag absolut köpt nya. Bra rea på vinterskor nästan överallt nu så det behöver inte bli nån dyr historia.

  • Äldre 10 Feb 12:48
    #3

    Jag tycker ju att en centimeter är ganska mycket om raggsockor inte används. Nästan helt säker att butikspersonalen rekommenderade 1-1.5cm större än foten när jag köpte vinterskor åt grabben.

    Jag tänker att det inte borde bli problem att låta barnet ha skorna, på två månader BORDE fötterna inte växa så pass mycket. Och skulle skorna emot all förmodan bli för små så dröjer det inte länge innan butikerna rear ut vinterskorna (vissa har redan börjat!).

  • Äldre 10 Feb 13:58
    #4
    legomum skrev 2018-02-10 12:34:08 följande:

    Om hon inte kan ha skorna men behöver ett par... är det då ens en fråga?


    Hon kan ju ha skorna Är jag som är orolig att de börjar kännas trögare att ta på osv.
  • Äldre 10 Feb 15:33
    #5
    Erica94 skrev 2018-02-10 12:48:26 följande:

    Jag tycker ju att en centimeter är ganska mycket om raggsockor inte används. Nästan helt säker att butikspersonalen rekommenderade 1-1.5cm större än foten när jag köpte vinterskor åt grabben.

    Jag tänker att det inte borde bli problem att låta barnet ha skorna, på två månader BORDE fötterna inte växa så pass mycket. Och skulle skorna emot all förmodan bli för små så dröjer det inte länge innan butikerna rear ut vinterskorna (vissa har redan börjat!).


    Nej jag tänker också så. Men det är svårt att veta. En 1.5-åring kan ju inte berätta. Men känns som att det borde vara lugnt ett tag till...
Svar på tråden Köpa nya vinterskor eller ej?!