• Äldre 17 Feb 19:26
    60125 visningar
    168 svar
    168
    60125

    Letrozol

    Letrozol någon mer erfaren. Det är första kuren jag är på. Är det någon som använt och blivit gravid på första försök. Eller tog det några försök?

  • Svar på tråden Letrozol
  • Äldre 17 Feb 23:34
    #1

    Vi har försökt bli gravida i 2.5 år utan mista tecken på graviditet. (Vi har 5 IVF försök bakom oss). I onsdags på alla hjärtans dag plussade jag efter min första kur med Letrozol.

  • Äldre 18 Feb 11:27
    #2

    Åt det i typ 4 månader och testade ÄL test intensivt vi var helt besatta av att bli med barn efter ett missfall blev gravid och är i v.37 + nu.

  • Äldre 18 Feb 11:28
    #3

    Hälften av de jag läst och pratat med blev gravida när de pausade med Letrozol 1-2 månader.....testa det efter 3-4 månader om inget händer

  • Äldre 18 Feb 11:34
    #4
    U Bet I Am skrev 2018-02-17 23:34:16 följande:

    Vi har försökt bli gravida i 2.5 år utan mista tecken på graviditet. (Vi har 5 IVF försök bakom oss). I onsdags på alla hjärtans dag plussade jag efter min första kur med Letrozol.


    Grattis. Fick du inte prova Letrozol innan IVF?
  • Anonym­eg
    Äldre 18 Feb 13:30
    #5

    Jag är inne på 4:e monaden med enkel dos letrozol cykeldag 3-7. Har gjort VUL på cykeldag 12, alltid fina stora folliklar och ovitrelle samma dag på kvällen klockan 21, haft sex kvölen efter ovitrelle (ca 24 hr efter) samt nästa (cirka 48 hr efter). Inte blivit gravid ännu. Denna månad har jag även blivit ordinerad lutinus, 1 vagibaltablett per kväll fram tills mens/ icke mens. Nu BIM 28/2.

  • Äldre 18 Feb 18:10
    #6
    Ida3434 skrev 2018-02-18 11:34:59 följande:

    Grattis. Fick du inte prova Letrozol innan IVF?


    Tack! <3 Nej inte det :( Brukar man få det?
  • Anonym (Langt­ar9092­)
    Äldre 18 Feb 20:02
    #7

    Hej! Ny här på familjeliv så får se hur detta medddelande blir.

    Jag kommer med största sannolikhet få börja äta letrozol. Väntar in att utredning ska starta, första mötet bokat 22 mars. Barnmorskan har sagt att jag hittar de inget "fel" till att vi inte blir gravida kommer jag få börja med letrozol.

    Varför har ni andra fått det utskrivet?

    Jag har egen ägglossning och regelbunden mens, kan vara några dagars skillnad.

  • Äldre 18 Feb 20:11
    #8

    Hej

    Jag fick utskrivet letrozol på allahjärtans dag, i samma veva jag sitter i stolen så ser jag ett stort fint ägg och läkaren skrev ut, skicka hem mig t gubben????

    Jag har fler ägg än vad man i regel har i min ålder och 6 barn har vi, men vårt 7 har vi försökt med i 4 år,,, tror och hoppas att kanske just denna bekräftelse på att allt är bra räckte? ska ta ett GT imorrn, hoppas på ett plus såklart, annars är det bara att börja med letrozolen och hoppas vidare.

    Men det verkar fungera med dessa tabl för andra så mitt hopp är stort??????

  • Äldre 18 Feb 20:12
    #9

    Fick letrozol den 14/2 ska börja med dom om BIM kommer, men det jag läst verkar bara positivt????

  • Äldre 18 Feb 20:14
    #10

    Ny här och upptäcker att mina smilys blir? Sorry

Svar på tråden Letrozol