• Äldre 22 Feb 01:05
    11166 visningar
    4 svar
    4
    11166

    Hur många dagar innan kalas kan man baka morotskaka och kärleksmums utan att frysa in?

    Som det står i rubriken så undrar jag hur många dagar innan ett kalas man kan baka kärleksmums och morotskaka utan att behöva frysa in? Jag har fullt i frysen redan och har endast plats i mitt kylskåp.

    Om kalaset är på en lördag, kan man baka på onsdagen eller torsdagen innan eller blir kakorna dåliga då?

  • Svar på tråden Hur många dagar innan kalas kan man baka morotskaka och kärleksmums utan att frysa in?
  • Anonym (Gott)
    Äldre 22 Feb 04:53
    #1

    Morotskaka man du lätt göra idag, torsdag på kvällen kanske eller då du kan. Plasta in själva kakan bara då behöver du ingen kyl, och kanske bara gör glasyren på lördag morgon eller fredag kväll. Kärleksmumsen går bra att ha i kylen :)

  • Äldre 22 Feb 08:50
    #2
    Anonym (Gott) skrev 2018-02-22 04:53:02 följande:

    Morotskaka man du lätt göra idag, torsdag på kvällen kanske eller då du kan. Plasta in själva kakan bara då behöver du ingen kyl, och kanske bara gör glasyren på lördag morgon eller fredag kväll. Kärleksmumsen går bra att ha i kylen :)


    Tack för svar, men menar du att jag kan göra både morotskakan och kärleksmums 2-3 dagar innan? Det är inte denna vecka jag ska baka.
  • Äldre 22 Feb 12:37
    #3

    Puffar upp

  • Anonym (Gott)
    Äldre 22 Feb 15:55
    #4

    Menar att du så klart bakar den 2,1 dag innan du ska servera den ????????Den håller bara plasta in så att dom inte torkar

Svar på tråden Hur många dagar innan kalas kan man baka morotskaka och kärleksmums utan att frysa in?