• Theryd­87
    Äldre 28 Feb 12:11
    31350 visningar
    20 svar
    20
    31350

    Vår lilla ängel

    Måste skriva av mig!
    Morgondagen kommer bli den värsta dagen i mitt liv!
    Den 8/2 fick jag och min man det värsta besked man kan tänka sig. Barnet jag bar på var svårt sjukt och hade inga överlevnadschanser. Anledningen, en kromosomförändring som heter Trisomi 18, eller Edwards syndrom. Missbildningar på inre organ, vissa yttre samt svår utvecklingsstörning...
    Jag var i v 33+4 och allt hittills hade sett fint ut...
    Eftersom barnet inte skulle överleva slutade man ge mig medicin mot förtidig förlossning.Överlevde barnet förlossningen skulle det endast bli palliativ vård. Hade förlossningen inte startat av sig själv skulle jag bli igångsatt en vecka senare.
    Fredagen 9/2 kl 13.39 födde jag vår underbara lilla flicka vi döpte till Mira. Vi fick ha henne hos oss till midnatt innan hennes lilla kropp gav upp.

    Och nu imorgon ska vi begrava henne!

    Jag känner mig helt förstörd och vill bara ligga hopkrupen och gråta.

    Jag vet att det är bättre så här. Hon slipper lida och ha ont och vi slipper se henne kämpa. Men det gör så fruktansvärt ont i hela min kropp när jag tänker på morgondagen och vad vi ska göra!

    Skulle kunna skriva så mycket mer om vår lilla flicka, vårt mirakel som vi inte fick behålla hur gärna vi än velat, men det får bli på annat sätt. Tack för att du läste!

  • Svar på tråden Vår lilla ängel
  • Äldre 28 Feb 12:21
    #1

    Beklagar verkligen sorgen, kan inte föreställa mig vad ni går igenom nu <3

    Vad fint att ni fick ha henne hos er några timmar i alla fall. Hoppas att det var lite tröst.

    Stor kram!

  • Mikael­ayasar
    Äldre 28 Feb 13:08
    #2

    Åh mitt hjärta går i bitar. Det absolut värsta en förälder kan gå igenom är att mista sitt barn.

    Skönt att hon slapp lida och att ni fick spendera några timmar ihop.

    Beklagar och sänder styrkekramar! :(<3

  • Äldre 28 Feb 19:52
    #3

    Beklagar sorgen ni går igenom. Det är så fruktansvärt så ord kan inte beskriva.

    Vi förlorade vår son i november. Det sker i fel ordning och ska inte gå till på detta sätt.

    Ta hand om varandra och jag skänker mina tankar till er

    <3<3<3<3

  • Äldre 28 Feb 20:37
    #4

    Tänker på er <3 Kom ihåg att det värsta som kan hända har redan hänt. Därför får ni faktiskt vars väldigt ledsna och sörja den tid ni själva känner att ni behöver. Det finns inget rätt och fel i sorg, inget kollektivt sätt att sörja. Lyssna på kroppen och ta den tid ni känner.

    Skickar kärlek, ljus och styrka till er båda

  • Theryd­87
    Äldre 2 Mar 18:36
    #5

    Tack för era fina ord, det tröstade mer än jag anat <3

    Sofie J
    Ja, vi är otroligt tacksamma för de timmar vi fick även om det känns bitterljuvt i efterhand. Jag och min man fick i alla fall träffa henne, det är tyvärr så många andra som inte får den chansen.

    Mikaelayasar
    Det är inget jag önskar att någon annan ska behöva gå igenom någonsin! Hade aldrig trott att vi ens var i närheten med tanke på att allt sett bra ut och förstår inte hur jag någonsin ska kunna lita på tester igen, men ändå har jag fortfarande en längtan efter ett barn och när vi är redo kommer vi göra ett nytt försök. Vill att min lilla Mira ska få syskon <3

    Ebo88
    Åh beklagar så oerhört att ni också har en stor sorg <3
    Det har det verkligen! Det är onaturligt att begrava sitt barn och det värsta jag behövt göra! 
    Varma kramar <3<3<3

    Richard86
    Tack för dina ärliga och så sanna ord! Vi kommer absolut göra så som du skriver och vi bär det med oss! <3

    Begravningen var så brutal men samtidigt så vacker. Prästen var rak och ärlig och vi är så nöjda med henne. Och kantorn spelade så vackert! 
    Tack för den värme ni sände oss <3<3<3<3<3

  • Mikael­ayasar
    Äldre 2 Mar 19:15
    #6
    +1
    Theryd87 skrev 2018-03-02 18:36:16 följande:

    Tack för era fina ord, det tröstade mer än jag anat <3

    Sofie J

    Ja, vi är otroligt tacksamma för de timmar vi fick även om det känns bitterljuvt i efterhand. Jag och min man fick i alla fall träffa henne, det är tyvärr så många andra som inte får den chansen.

    Mikaelayasar

    Det är inget jag önskar att någon annan ska behöva gå igenom någonsin! Hade aldrig trott att vi ens var i närheten med tanke på att allt sett bra ut och förstår inte hur jag någonsin ska kunna lita på tester igen, men ändå har jag fortfarande en längtan efter ett barn och när vi är redo kommer vi göra ett nytt försök. Vill att min lilla Mira ska få syskon <3

    Ebo88

    Åh beklagar så oerhört att ni också har en stor sorg <3

    Det har det verkligen! Det är onaturligt att begrava sitt barn och det värsta jag behövt göra! 

    Varma kramar <3<3<3

    Richard86

    Tack för dina ärliga och så sanna ord! Vi kommer absolut göra så som du skriver och vi bär det med oss! <3

    Begravningen var så brutal men samtidigt så vacker. Prästen var rak och ärlig och vi är så nöjda med henne. Och kantorn spelade så vackert! 

    Tack för den värme ni sände oss <3<3<3<3<3


    Fina fina du! Ge inte upp och kämpa för din ängel Mira. Hoppas hon får syskon i framtiden. Stor kram!
  • Äldre 2 Mar 22:44
    #7

    Hej. Jag är så otroligt ledsen för eran skull. Jag känner er smärta. Vi hade en flicka som dog i magen dagen innan bf. även jag hade önskat några timmar med henne innan hon dog. Jag vill skicka er styrkekramar. Kärlak!

  • Theryd­87
    Äldre 4 Mar 14:27
    #8
    Mikaelayasar skrev 2018-03-02 19:15:47 följande:
    Fina fina du! Ge inte upp och kämpa för din ängel Mira. Hoppas hon får syskon i framtiden. Stor kram!
    Tack fina du <3
    Stor kram
  • Theryd­87
    Äldre 4 Mar 14:29
    #9
    Hararochkaniner skrev 2018-03-02 22:44:04 följande:

    Hej. Jag är så otroligt ledsen för eran skull. Jag känner er smärta. Vi hade en flicka som dog i magen dagen innan bf. även jag hade önskat några timmar med henne innan hon dog. Jag vill skicka er styrkekramar. Kärlak!


    Så ledsen jag blir när jag läser vad som hände er :(
    Förstår att ni också hade velat få träffa er flicka, det är för mig en tröst att vi fick träffa vår, vet inte hur jag skulle klarat det annars..
    Tack <3
    Kramar
  • Äldre 7 Mar 12:40
    #10
    Theryd87 skrev 2018-03-04 14:29:23 följande:
    Så ledsen jag blir när jag läser vad som hände er :(
    Förstår att ni också hade velat få träffa er flicka, det är för mig en tröst att vi fick träffa vår, vet inte hur jag skulle klarat det annars..
    Tack <3
    Kramar
    Tack <3
  • Äldre 7 Mar 13:53
    #11

    Mitt Hjärta gråter för er skull, inga ord är tillräckliga i denna enormt stora sorg Gråter Hoppas eran Ängladotter får ett syskon i framtiden, så detta syskon har en ängel i himlen som ser efter den nere på jorden Hjärta  All heder åt er enorma styrka i detta! Massa kramar!!

  • frater­diavol­o
    Äldre 7 Mar 14:56
    #12

    Jag beklagar er förlust...finns Inga ord som gör någon skillnad när någotsådant fruktansvärt sker. Håll nu fast i varandra, gråt och släpp ut allt ni kan. Jag önskar jag kunde komma med något bättre, men...

    Tänder ett ljus för er Mira ikväll, när jag tänder ljusen för mina föräldrar och hundarna jag förlorat.

    Önskar er all styrka i detta.

    Tack för att jag fick läsa.

    Med respekt

    //Micke

  • Theryd­87
    Äldre 8 Mar 18:59
    #13
    +1
    Bexley1975 skrev 2018-03-07 13:53:42 följande:

    Mitt Hjärta gråter för er skull, inga ord är tillräckliga i denna enormt stora sorg Gråter Hoppas eran Ängladotter får ett syskon i framtiden, så detta syskon har en ängel i himlen som ser efter den nere på jorden Hjärta  All heder åt er enorma styrka i detta! Massa kramar!!


    Tack för dina fina ord <3
    Vi har precis lagt klart golvet i det rum som skulle bli Miras. Nu längtar vi efter ett syskon till henne som får det istället och vi hoppas att Mira kommer vaka över honom/henne <3 
    Kramar
  • Theryd­87
    Äldre 8 Mar 19:02
    #14
    fraterdiavolo skrev 2018-03-07 14:56:02 följande:

    Jag beklagar er förlust...finns Inga ord som gör någon skillnad när någotsådant fruktansvärt sker. Håll nu fast i varandra, gråt och släpp ut allt ni kan. Jag önskar jag kunde komma med något bättre, men...

    Tänder ett ljus för er Mira ikväll, när jag tänder ljusen för mina föräldrar och hundarna jag förlorat.

    Önskar er all styrka i detta.

    Tack för att jag fick läsa.

    Med respekt

    //Micke


    Tack <3 Nej det finns inget man kan säga, det enda är att finnas där och vi har stort stöd från familj, vänner och jobb och i varandra. Hade aldrig klarat mig genom detta utan min man!
    Tack snälla du för dina ord! Det kommer från ditt hjärta och det är allt som betyder <3

    Tack!
    Och tack för att du läste och lämnade några ord <3
    Kram
  • Äldre 14 Mar 10:11
    #15
    Theryd87 skrev 2018-03-08 18:59:58 följande:
    Tack för dina fina ord <3
    Vi har precis lagt klart golvet i det rum som skulle bli Miras. Nu längtar vi efter ett syskon till henne som får det istället och vi hoppas att Mira kommer vaka över honom/henne <3 
    Kramar
    Det kommer hon att göra! Hjärta Massa kramar!!
  • Theryd­87
    Äldre 14 Mar 20:10
    #16
    Bexley1975 skrev 2018-03-14 10:11:44 följande:
    Det kommer hon att göra! Hjärta Massa kramar!!
    Tack Hjärta Kramar
  • Äldre 7 Apr 21:58
    #17

    Känner igen mig mycket.

    Vi födde också vår lilla flicka nyligen, också med trisomi 18. Dock bara 20 veckor. Så liten, så söt,

    Så älskad och så saknad.

    Visst infinner sig en stor tomhet i kroppen? Jag längtar efter att ta hand om någon men det finns ingen bäbis att ta hand om...

  • Theryd­87
    Äldre 20 Jun 11:44
    #18
    Oanna skrev 2018-04-07 21:58:53 följande:

    Känner igen mig mycket.

    Vi födde också vår lilla flicka nyligen, också med trisomi 18. Dock bara 20 veckor. Så liten, så söt,

    Så älskad och så saknad.

    Visst infinner sig en stor tomhet i kroppen? Jag längtar efter att ta hand om någon men det finns ingen bäbis att ta hand om...


    Så ledsen att läsa att ni också förlorat ert barn pga Trisomi 18, jag önskar ingen i hela världen att växa upp utan möjlighet att förstå sin omvärld, att inte kunna prata och kommunicera, att ha fruktansvärda missbildningar på insidan och utsidan att helt enkelt inte ha ett drägligt liv. Men som du skriver, tomheten i kroppen och längtan efter ett barn att hålla nära och ta hand om, den gör att jag vill ha Mira hos mig oavsett Gråter
  • Äldre 21 Oct 20:40
    #19

    Håller med dig! Man vet i sitt huvud och med sitt förnuft att det var bäst så, att hon slapp lida. Men samtidigt så säger modershjärtat att jag vill ha henne hos mig ( även fast vår dotter inte hann bli jätte många veckor)..'

    Hur går det/känns det för er nu?

  • Äldre 24 Oct 00:47
    #20

    Beklagar er förlust Vilket vackert namn ni valde till er dotter Jättekram

Svar på tråden Vår lilla ängel